vytisknout velikost písma Tokio 2017: Lexus LS + Concept vie jazdiť na diaľnici úplne sám

Lexus pripravuje diaľničného autopilota. Najprv ho dostane veľký sedan LS. Systém sa bude sám pravidelne aktualizovať o nové funkcie.
Tokio 2017: Lexus LS + Concept vie jazdiť na diaľnici úplne sám

Luxusná odnož Toyoty, automobilka Lexus, predstavuje na autosalóne v Tokiu svoju víziu luxusného sedanu LS na obdobie po roku 2020. Hoci koncept Lexus LS+ prináša trochu divokejšie tvary karosérie, v zásade sa jedná o rovnaké auto. Navonok. Tie dôležité zmeny na pohľad vidieť nemožno.

Lexus mieri medzi autá s autonómnym riadením. Plánuje plne samočinný systém riadenia pre diaľničnú prevádzku, ktorý nazýva Highway Teammate.

Tento "diaľničný parťák" je určený pre jednosmerné viacprúdové cesty pre motorové vozidlá, kde plne prevezme riadenie, bude vedieť s trochou pomoci od vodiča prejsť z pruhu do pruhu a postará sa o bezpečný odstup od ostatných. Vodič nebude musieť mať ruky na volante. Pre bežnú prevádzku na obojsmerných cestách a v meste je tu stále volant s pedálmi. Na druhú stranu, adaptívny tempomat a asistent pre jazdu v kolóne bude funkčný tiež.

Lexus LS+ sa tiež učí a pamätá si, ako vyzerajú cesty v miestach, kadiaľ jazdíte. Zároveň neustále komunikuje s dátovým centrom a získava aktuálne dáta pre funkciu svojho systému. Pre aktualizácie teda nie je potrebné jazdiť do servisu a auto si ich stiahne samo. Takéhoto systému sa teda vo vozidlách Lexus dočkáme v priebehu pár rokov a koncept napovedá, že prvý ho dostane luxusný sedan LS.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY