vytisknout velikost písma To potrebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

Šestnásťvalec s objemom 12,3 litra má mať výkon až 5000 koní. Superšport Devel Sixteen s ním má uháňať rýchlosťou cez 560 km/h.
To potrebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

V roku 2013 sa na autosalóne v Dubaji predstavil koncept superšportu Devel Sixteen. Veľa pozornosti mu vtedy nikto nevenoval. Prečo? Pretože to celé vypadlo skôr ako vtip, ktorý nemá s realitou veľa spoločného. Auto totiž mal poháňať šestnásťvalec s výkonom 5000 koní.

12.jpg22.jpg32.jpgDevel Sixteen je zatiaľ v štádiu vývoja. Prototyp existuje, ale pod kapotou má len osemvalec Chevrolet. Zástavba šestnásťvalca 12,3 l so štyrmi turbami dá asi veľa práce

Lenže ... Spoločnosť Devel teraz sprevádzkovala produkčnú verziu svojho vlastného šestnásťvalca s objemom 12,3 l s preplňovaním pomocou štyroch turbodúchadiel. Dôkaz môžete vidieť na priloženom videu. Pohonná jednotka zatiaľ dosiahla na výkon 3367 kW (4579 koní) v 6900 ot./min. a krútiaci moment 4766 Nm v 6600 ot./min. A to len preto, že viac nie je schopná testovacia brzda zmerať.

Firma už má pripravenú aj verziu pre bežnú prevádzku, ktorá nemá taký nástup výkonu. Navyše je schopná bežať na obyčajný 91-oktánový benzín. Jej parametre sú zhruba 3000 koní a 3300 Nm. Motor pôjde kvôli náročnosti chladenia nastaviť na približne 1200 koní.

Pravdepodobne sa pozeráme na najvýkonnejší piestový spaľovací motor, ktorý kedy bude (dúfajme) použitý v produkčnom aute schválenom pre cestnú prevádzku a ktorý beží na štandardné palivo. Výkonov cez 5000 koní síce dosahujú vrcholové dragstery, ale tie spaľujú metanol.

42.jpg52.jpg62.jpg
Cieľom je postaviť auto, ktoré sa dokáže dostať cez rýchlosť 560 km/h. Zatiaľ sa ale pohybujeme v čisto teoretickej rovine. Najväčšou prekážkou bude zrejme chladenie a výdrž pneumatík

Napríklad taký dragster kategórie Top Fuel má výkon cez 8000 koní a jedná sa o najsilnejší stroj zostavený človekom, ktorý prenáša výkon na ceste konvenčným spôsobom - teda z kľukovej hriadele cez prevodovku a pneumatiky. A práve bežné cestné pneumatiky budú pre Devel asi veľkou prekážkou...

Implementovať motorové monštrum pod kapotu použiteľného auta dá asi dosť veľa práce. Tiež sme zvedaví na to, ako si firma poradí s chladením obrieho agregátu. Napríklad taký Veyron s tým mal pri vývoji problémy, a to má "len" tisíc koní. Cieľom vývojárov Develi je dosiahnuť na maximálnu rýchlosť 350 míľ v hodine (564 km/h).

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY