vytisknout velikost písma Tlačidlá zo Škodoviek zmizne a na Octaviu sa teším, hovorí Jozef Kabaň

Podľa šéfdizajnéra značky Škoda majú hardvérové tlačidlá v moderných automobiloch stále svoje miesto, plne dotykové ovládanie vodiča zbytočne rozptyľuje.
Tlačidlá zo Škodoviek zmizne a na Octaviu sa teším, hovorí Jozef Kabaň

Koncept veľkého SUV Vision S, - hlavná hviezda expozície Škody na tohtoročnom autosalóne v Ženeve - je plný displejov, ale tlačidlo aby ste na ňom pohľadali. Naznačuje snáď automobilka, že aj ona sa chystá nasledovať neblahý trend sťahovania ďalších a ďalších funkcií na dotykové displeje? Nie, uisťuje šéfdizajnér Jozef Kabaň.

"Uvedomujeme si, že pre vodiča je ľahšie a bezpečnejšie obsluhovať za jazdy tlačidlá, u ktorých sa môže orientovať po hmate, než mieriť prstom na dotykový displej," povedal Kabaň na ženevskom stretnutí s českými novinármi. Dotykové displeje sú podľa neho nevyhnutné kvôli rozmachu multimédií a prepojeniu palubných systémov so smartfónmi ale Škoda sa nemieni spoľahnúť len na ne. "U nás to bude v dohľadnej budúcnosti vždy kombinácia (hardvérových tlačidiel a dotykových displejov)," povedal.

V našich redakčných testoch dotykové displeje pravidelne kritizujeme. Len málokedy sa totiž automobilkám podarí navrhnúť grafické rozhranie tak, aby bolo prehľadné a dalo sa s ním intuitívne pracovať aj počas jazdy.

Kabaň zároveň priznal, že blížiaci sa facelift Octavie považuje za veľmi vydarený, podľa neho posunie vzhľad kľúčového modelu zase niekam ďalej. A kedy ho prvýkrát uvidíme? "Čoskoro," vyhýba sa Kabaň s úsmevom konkrétne odpovede.

Výfuky sa nevrátia

Škoda Vision S má tiež pár oválnych koncoviek výfuku. To ale neznamená, že značka opúšťa filozofiu, podľa ktorej majú viditeľné výfuky zostať vyhradené len športovo orientovaným modelom. "Osobne si stále myslím, že bez výfukov sa zaobídeme," pripúšťa. "Vystavujeme tu aj Superb Sportline s naznačenou líniou výfukových koncoviek, ale som presvedčený, že štandardné modely by mali rešpektovať tvarovú čistotu dizajnu," povedal.

Vision S je koncepčnou štúdiou veľkého SUV. Škoda o pripravovanom modeli, hovorí ako o "A + SUV", ale nie je tajomstvom, že sedemmiestny automobil na platforme MQB ponesie názov KodiaQ. Vision S má tri rady po dvoch samostatných sedadlách s bohatou multimediálnou výbavou. Rodičia môžu napríklad zo svojho miesta púšťať rozprávky deťom sediacim vzadu, ale aj pomocou kamier sledovať, či sa potomstvo nevenuje miesto sledovanie videa nevhodným aktivitám.

Okrem KodiaQu mieni Škoda v najbližších rokoch uviesť na trh aj ďalšie modely z kategórie SUV alebo crossoverov. V pláne je nástupca modelu Yeti, SUV-kupé veľkosti KodiaQ a zrejme aj malý crossover. Prinajmenšom niektorý z týchto modelov chce však automobilka predávať len na mimoeurópskych trhoch, aspoň spočiatku.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY