vytisknout velikost písma Tlačidlá zo Škodoviek zmizne a na Octaviu sa teším, hovorí Jozef Kabaň

Podľa šéfdizajnéra značky Škoda majú hardvérové tlačidlá v moderných automobiloch stále svoje miesto, plne dotykové ovládanie vodiča zbytočne rozptyľuje.
Tlačidlá zo Škodoviek zmizne a na Octaviu sa teším, hovorí Jozef Kabaň

Koncept veľkého SUV Vision S, - hlavná hviezda expozície Škody na tohtoročnom autosalóne v Ženeve - je plný displejov, ale tlačidlo aby ste na ňom pohľadali. Naznačuje snáď automobilka, že aj ona sa chystá nasledovať neblahý trend sťahovania ďalších a ďalších funkcií na dotykové displeje? Nie, uisťuje šéfdizajnér Jozef Kabaň.

"Uvedomujeme si, že pre vodiča je ľahšie a bezpečnejšie obsluhovať za jazdy tlačidlá, u ktorých sa môže orientovať po hmate, než mieriť prstom na dotykový displej," povedal Kabaň na ženevskom stretnutí s českými novinármi. Dotykové displeje sú podľa neho nevyhnutné kvôli rozmachu multimédií a prepojeniu palubných systémov so smartfónmi ale Škoda sa nemieni spoľahnúť len na ne. "U nás to bude v dohľadnej budúcnosti vždy kombinácia (hardvérových tlačidiel a dotykových displejov)," povedal.

V našich redakčných testoch dotykové displeje pravidelne kritizujeme. Len málokedy sa totiž automobilkám podarí navrhnúť grafické rozhranie tak, aby bolo prehľadné a dalo sa s ním intuitívne pracovať aj počas jazdy.

Kabaň zároveň priznal, že blížiaci sa facelift Octavie považuje za veľmi vydarený, podľa neho posunie vzhľad kľúčového modelu zase niekam ďalej. A kedy ho prvýkrát uvidíme? "Čoskoro," vyhýba sa Kabaň s úsmevom konkrétne odpovede.

Výfuky sa nevrátia

Škoda Vision S má tiež pár oválnych koncoviek výfuku. To ale neznamená, že značka opúšťa filozofiu, podľa ktorej majú viditeľné výfuky zostať vyhradené len športovo orientovaným modelom. "Osobne si stále myslím, že bez výfukov sa zaobídeme," pripúšťa. "Vystavujeme tu aj Superb Sportline s naznačenou líniou výfukových koncoviek, ale som presvedčený, že štandardné modely by mali rešpektovať tvarovú čistotu dizajnu," povedal.

Vision S je koncepčnou štúdiou veľkého SUV. Škoda o pripravovanom modeli, hovorí ako o "A + SUV", ale nie je tajomstvom, že sedemmiestny automobil na platforme MQB ponesie názov KodiaQ. Vision S má tri rady po dvoch samostatných sedadlách s bohatou multimediálnou výbavou. Rodičia môžu napríklad zo svojho miesta púšťať rozprávky deťom sediacim vzadu, ale aj pomocou kamier sledovať, či sa potomstvo nevenuje miesto sledovanie videa nevhodným aktivitám.

Okrem KodiaQu mieni Škoda v najbližších rokoch uviesť na trh aj ďalšie modely z kategórie SUV alebo crossoverov. V pláne je nástupca modelu Yeti, SUV-kupé veľkosti KodiaQ a zrejme aj malý crossover. Prinajmenšom niektorý z týchto modelov chce však automobilka predávať len na mimoeurópskych trhoch, aspoň spočiatku.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY