vytisknout velikost písma Tlačidlá zo Škodoviek zmizne a na Octaviu sa teším, hovorí Jozef Kabaň

Podľa šéfdizajnéra značky Škoda majú hardvérové tlačidlá v moderných automobiloch stále svoje miesto, plne dotykové ovládanie vodiča zbytočne rozptyľuje.
Tlačidlá zo Škodoviek zmizne a na Octaviu sa teším, hovorí Jozef Kabaň

Koncept veľkého SUV Vision S, - hlavná hviezda expozície Škody na tohtoročnom autosalóne v Ženeve - je plný displejov, ale tlačidlo aby ste na ňom pohľadali. Naznačuje snáď automobilka, že aj ona sa chystá nasledovať neblahý trend sťahovania ďalších a ďalších funkcií na dotykové displeje? Nie, uisťuje šéfdizajnér Jozef Kabaň.

"Uvedomujeme si, že pre vodiča je ľahšie a bezpečnejšie obsluhovať za jazdy tlačidlá, u ktorých sa môže orientovať po hmate, než mieriť prstom na dotykový displej," povedal Kabaň na ženevskom stretnutí s českými novinármi. Dotykové displeje sú podľa neho nevyhnutné kvôli rozmachu multimédií a prepojeniu palubných systémov so smartfónmi ale Škoda sa nemieni spoľahnúť len na ne. "U nás to bude v dohľadnej budúcnosti vždy kombinácia (hardvérových tlačidiel a dotykových displejov)," povedal.

V našich redakčných testoch dotykové displeje pravidelne kritizujeme. Len málokedy sa totiž automobilkám podarí navrhnúť grafické rozhranie tak, aby bolo prehľadné a dalo sa s ním intuitívne pracovať aj počas jazdy.

Kabaň zároveň priznal, že blížiaci sa facelift Octavie považuje za veľmi vydarený, podľa neho posunie vzhľad kľúčového modelu zase niekam ďalej. A kedy ho prvýkrát uvidíme? "Čoskoro," vyhýba sa Kabaň s úsmevom konkrétne odpovede.

Výfuky sa nevrátia

Škoda Vision S má tiež pár oválnych koncoviek výfuku. To ale neznamená, že značka opúšťa filozofiu, podľa ktorej majú viditeľné výfuky zostať vyhradené len športovo orientovaným modelom. "Osobne si stále myslím, že bez výfukov sa zaobídeme," pripúšťa. "Vystavujeme tu aj Superb Sportline s naznačenou líniou výfukových koncoviek, ale som presvedčený, že štandardné modely by mali rešpektovať tvarovú čistotu dizajnu," povedal.

Vision S je koncepčnou štúdiou veľkého SUV. Škoda o pripravovanom modeli, hovorí ako o "A + SUV", ale nie je tajomstvom, že sedemmiestny automobil na platforme MQB ponesie názov KodiaQ. Vision S má tri rady po dvoch samostatných sedadlách s bohatou multimediálnou výbavou. Rodičia môžu napríklad zo svojho miesta púšťať rozprávky deťom sediacim vzadu, ale aj pomocou kamier sledovať, či sa potomstvo nevenuje miesto sledovanie videa nevhodným aktivitám.

Okrem KodiaQu mieni Škoda v najbližších rokoch uviesť na trh aj ďalšie modely z kategórie SUV alebo crossoverov. V pláne je nástupca modelu Yeti, SUV-kupé veľkosti KodiaQ a zrejme aj malý crossover. Prinajmenšom niektorý z týchto modelov chce však automobilka predávať len na mimoeurópskych trhoch, aspoň spočiatku.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY