vytisknout velikost písma Tlačidlá zo Škodoviek zmizne a na Octaviu sa teším, hovorí Jozef Kabaň

Podľa šéfdizajnéra značky Škoda majú hardvérové tlačidlá v moderných automobiloch stále svoje miesto, plne dotykové ovládanie vodiča zbytočne rozptyľuje.
Tlačidlá zo Škodoviek zmizne a na Octaviu sa teším, hovorí Jozef Kabaň

Koncept veľkého SUV Vision S, - hlavná hviezda expozície Škody na tohtoročnom autosalóne v Ženeve - je plný displejov, ale tlačidlo aby ste na ňom pohľadali. Naznačuje snáď automobilka, že aj ona sa chystá nasledovať neblahý trend sťahovania ďalších a ďalších funkcií na dotykové displeje? Nie, uisťuje šéfdizajnér Jozef Kabaň.

"Uvedomujeme si, že pre vodiča je ľahšie a bezpečnejšie obsluhovať za jazdy tlačidlá, u ktorých sa môže orientovať po hmate, než mieriť prstom na dotykový displej," povedal Kabaň na ženevskom stretnutí s českými novinármi. Dotykové displeje sú podľa neho nevyhnutné kvôli rozmachu multimédií a prepojeniu palubných systémov so smartfónmi ale Škoda sa nemieni spoľahnúť len na ne. "U nás to bude v dohľadnej budúcnosti vždy kombinácia (hardvérových tlačidiel a dotykových displejov)," povedal.

V našich redakčných testoch dotykové displeje pravidelne kritizujeme. Len málokedy sa totiž automobilkám podarí navrhnúť grafické rozhranie tak, aby bolo prehľadné a dalo sa s ním intuitívne pracovať aj počas jazdy.

Kabaň zároveň priznal, že blížiaci sa facelift Octavie považuje za veľmi vydarený, podľa neho posunie vzhľad kľúčového modelu zase niekam ďalej. A kedy ho prvýkrát uvidíme? "Čoskoro," vyhýba sa Kabaň s úsmevom konkrétne odpovede.

Výfuky sa nevrátia

Škoda Vision S má tiež pár oválnych koncoviek výfuku. To ale neznamená, že značka opúšťa filozofiu, podľa ktorej majú viditeľné výfuky zostať vyhradené len športovo orientovaným modelom. "Osobne si stále myslím, že bez výfukov sa zaobídeme," pripúšťa. "Vystavujeme tu aj Superb Sportline s naznačenou líniou výfukových koncoviek, ale som presvedčený, že štandardné modely by mali rešpektovať tvarovú čistotu dizajnu," povedal.

Vision S je koncepčnou štúdiou veľkého SUV. Škoda o pripravovanom modeli, hovorí ako o "A + SUV", ale nie je tajomstvom, že sedemmiestny automobil na platforme MQB ponesie názov KodiaQ. Vision S má tri rady po dvoch samostatných sedadlách s bohatou multimediálnou výbavou. Rodičia môžu napríklad zo svojho miesta púšťať rozprávky deťom sediacim vzadu, ale aj pomocou kamier sledovať, či sa potomstvo nevenuje miesto sledovanie videa nevhodným aktivitám.

Okrem KodiaQu mieni Škoda v najbližších rokoch uviesť na trh aj ďalšie modely z kategórie SUV alebo crossoverov. V pláne je nástupca modelu Yeti, SUV-kupé veľkosti KodiaQ a zrejme aj malý crossover. Prinajmenšom niektorý z týchto modelov chce však automobilka predávať len na mimoeurópskych trhoch, aspoň spočiatku.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

dnes | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY