vytisknout velikost písma Titul World Car of the Year 2014 získalo Audi A3

Titul World Car of the Year 2014 získalo Audi A3

Na autosalóne v New Yorku boli vyhlásené výsledky ankety hľadajúcej najlepšie auto na svete. Do užšej nominácie, ktorú usporiadatelia oznámili vo februári tohto roku, postúpilo celkovo dvanásť finalistov a tí sa stretli v hlavnej kategórii. Medzi týmito finalistami by ste našli napríkla Škodu Octaviu, Mazdu 3 alebo Lexus IS. Ani jeden z týchto menovaných ale nakoniec neuspel. Celkovým víťazom sa stal model Audi A3. Ďalšími v poradí sú BMW 4 a Mazda 3.

Medzi luxusnými automobilmi uspel Mercedes-Benz triedy S. Do užšej finálovej trojice postúpil ešte Range Rover Sport a Bentley Flying Spur. Titul najlepšieho športového vozidla získalo napriek technickým problémom Porsche 911 GT3 (medzi posledné tri postúpil tiež Chevrolet Corvette Stingray a Ferrari 458 Speciale), posledné dve kategórie ovládlo BMW i3. To zvíťazilo ako pri hodnotení dizajnu, tak aj medzi tzv. "Green Cars".

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY