vytisknout velikost písma Titul World Car of the Year 2014 získalo Audi A3

Titul World Car of the Year 2014 získalo Audi A3

Na autosalóne v New Yorku boli vyhlásené výsledky ankety hľadajúcej najlepšie auto na svete. Do užšej nominácie, ktorú usporiadatelia oznámili vo februári tohto roku, postúpilo celkovo dvanásť finalistov a tí sa stretli v hlavnej kategórii. Medzi týmito finalistami by ste našli napríkla Škodu Octaviu, Mazdu 3 alebo Lexus IS. Ani jeden z týchto menovaných ale nakoniec neuspel. Celkovým víťazom sa stal model Audi A3. Ďalšími v poradí sú BMW 4 a Mazda 3.

Medzi luxusnými automobilmi uspel Mercedes-Benz triedy S. Do užšej finálovej trojice postúpil ešte Range Rover Sport a Bentley Flying Spur. Titul najlepšieho športového vozidla získalo napriek technickým problémom Porsche 911 GT3 (medzi posledné tri postúpil tiež Chevrolet Corvette Stingray a Ferrari 458 Speciale), posledné dve kategórie ovládlo BMW i3. To zvíťazilo ako pri hodnotení dizajnu, tak aj medzi tzv. "Green Cars".

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY