vytisknout velikost písma Tisíce nútených zásahov do riadenia, to je realita autonómnych vozidiel

Že budú autá bezpečne a spoľahlivo jazdiť úplne samé? Nie tak celkom, výrobcovia totiž ukázali štatistiky z testovania.
Tisíce nútených zásahov do riadenia, to je realita autonómnych vozidiel

Zákony amerického štátu Kalifornia vyžadujú po spoločnostiach prevádzkujúcich testovacej flotily autonómnych vozidiel, aby hlásili každú nehodu alebo napríklad len odpojenie systému, kedy musel vodič prevziať riadenie. Aktuálna štatistika sa zamerala práve na zlyhanie autonómneho riadenia, kedy musel vodič zakročiť.

V súčasnosti smie na kalifornských cestách prevádzkovať svoje testovacie autonómne autá jedenásť spoločností, z nich sedem muselo predložiť svoje dáta k prvému januáru 2016. Výsledky sú celkom zaujímavé. Dohromady bolo zaznamenaných 2 894 situácií, kedy sa autopilot odpojil a vodič musel zasiahnuť.

Napríklad Google, ktorý prevádzkuje najväčšiu flotilu 53 autonómnych vozidiel, zaznamenal od septembra 2014 do novembra 2015 celkovo 272 prípadov, keď nejaká časť autonómneho systému zlyhala. V rovnakom období potom musel v 69 prípadoch vodič zasiahnuť, aby odvrátil pravdepodobnú nehodu. Zaujímavé, keď chce Google v autách úplne zrušiť pedále a volant...

V skutočnosti má ale Google najväčšiu úspešnosť na počet áut a prejdenú vzdialenosť. Niektoré spoločnosti sú na tom výrazne horšie. Chváliť sa nebude Mercedes-Benz, ktorý so svojím párom autonómnych vozidiel zaznamenal 1051 zlyhanie systému. V jeho prípade to je výpadok zhruba každých 3,4 km jazdy.

Volkswagen má na konte 260 prípadov, keď sa systém autonómneho riadenia odpojil, a Nissan 106. Tesla uvádza, že nemala žiadnu situáciu odpojenia systému, ale neuvádza počet najazdených kilometrov. Dodávatelia automobilových súčiastok tiež testujú svoje systémy. Bosch priznal 625 prípadov odpojenie samočinného riadenia, ale vzhľadom k najazdeným kilometrom je na tom vôbec najhoršie. Deplhi má na svojom konte 511 prípadov odpojenia.

Priebežné dáta z testovania na kalifornských cestách
  prejdená vzdialenosť počet zásahov početnosť zásahov
Bosch 1505,5 km 625 2,4 km
Delphi 26 825,8 km 511 52,5 km
Google 683 173 km 272 2511,7 km
Nissan 2391,5 km 106 22,6 km
Mercedes-Benz 3605 km 1051 3,4 km
Tesla - 0 -
Volkswagen 24 061 km 260 92,5 km
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY