vytisknout velikost písma Tisíce nútených zásahov do riadenia, to je realita autonómnych vozidiel

Že budú autá bezpečne a spoľahlivo jazdiť úplne samé? Nie tak celkom, výrobcovia totiž ukázali štatistiky z testovania.
Tisíce nútených zásahov do riadenia, to je realita autonómnych vozidiel

Zákony amerického štátu Kalifornia vyžadujú po spoločnostiach prevádzkujúcich testovacej flotily autonómnych vozidiel, aby hlásili každú nehodu alebo napríklad len odpojenie systému, kedy musel vodič prevziať riadenie. Aktuálna štatistika sa zamerala práve na zlyhanie autonómneho riadenia, kedy musel vodič zakročiť.

V súčasnosti smie na kalifornských cestách prevádzkovať svoje testovacie autonómne autá jedenásť spoločností, z nich sedem muselo predložiť svoje dáta k prvému januáru 2016. Výsledky sú celkom zaujímavé. Dohromady bolo zaznamenaných 2 894 situácií, kedy sa autopilot odpojil a vodič musel zasiahnuť.

Napríklad Google, ktorý prevádzkuje najväčšiu flotilu 53 autonómnych vozidiel, zaznamenal od septembra 2014 do novembra 2015 celkovo 272 prípadov, keď nejaká časť autonómneho systému zlyhala. V rovnakom období potom musel v 69 prípadoch vodič zasiahnuť, aby odvrátil pravdepodobnú nehodu. Zaujímavé, keď chce Google v autách úplne zrušiť pedále a volant...

V skutočnosti má ale Google najväčšiu úspešnosť na počet áut a prejdenú vzdialenosť. Niektoré spoločnosti sú na tom výrazne horšie. Chváliť sa nebude Mercedes-Benz, ktorý so svojím párom autonómnych vozidiel zaznamenal 1051 zlyhanie systému. V jeho prípade to je výpadok zhruba každých 3,4 km jazdy.

Volkswagen má na konte 260 prípadov, keď sa systém autonómneho riadenia odpojil, a Nissan 106. Tesla uvádza, že nemala žiadnu situáciu odpojenia systému, ale neuvádza počet najazdených kilometrov. Dodávatelia automobilových súčiastok tiež testujú svoje systémy. Bosch priznal 625 prípadov odpojenie samočinného riadenia, ale vzhľadom k najazdeným kilometrom je na tom vôbec najhoršie. Deplhi má na svojom konte 511 prípadov odpojenia.

Priebežné dáta z testovania na kalifornských cestách
  prejdená vzdialenosť počet zásahov početnosť zásahov
Bosch 1505,5 km 625 2,4 km
Delphi 26 825,8 km 511 52,5 km
Google 683 173 km 272 2511,7 km
Nissan 2391,5 km 106 22,6 km
Mercedes-Benz 3605 km 1051 3,4 km
Tesla - 0 -
Volkswagen 24 061 km 260 92,5 km
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY