vytisknout velikost písma Tipnete si, aký výkon má táto zdanlivo obyčajná Toyota Camry?

Tipnete si, aký výkon má táto zdanlivo obyčajná Toyota Camry?

Americká tuningová show SEMA ukazuje neskutočné šialenosti. Jednou z nich je napríklad táto Toyota Camry. Koncept sa volá Camry Sleeper a ako názov napovedá, nebude to obyčajná Toyota Camry, ktorú v Amerike poznajú všetci ako nudné auto pre mamičky (a babičky).

camry (1).jpgcamry (5).jpgcamry (19).jpg
Nájdi desať rozdielov... Základ s nudnejším imidžom si asi v Toyote vybrať nemohli

Len pripomenieme, že v Amerike znamená označenie "sleeper" auto, ktoré mätie telom a neprezrádza na prvý pohľad svoj ​​skutočný dynamický potenciál. Čiže presný opak toho, čo dokážu niektorí tuneri urobiť zo svojich Fabii s jedna dvojkou HTP... 

Asi už ste si prelistovali priloženú fotogalériu a pustili video, takže ste si mohli všimnúť, že s pôvodnou Toyotou Camry nemá tento Sleeper vôbec nič spoločné. Po prvé poháňa zadné kolesá a po druhé je to vlastne len rám s motorom obalený karosériou imitujúcou produkčné auto.

camry (10).jpgcamry (16).jpgcamry (20).jpgNie, klimatizácia tu nie je. Ani multifunkčný volant. Ani prípojka na iPod. No automatickú prevodovku dostanete

Motor pochádza z pick-upu Toyota Tundra a jedná sa o osemvalec 5,7 litra (ako inak), na ktorý bol namontovaný kompresor (ako inak). Výkon tohto monštra vraj presahuje 850 koní a zrýchliť na štvrť míľu (čo je v Amerike rovnako dôležitá hodnota ako u nás spotreba a veľkosť kufra) vie za menej ako desať sekúnd.

camry (11).jpgcamry (12).jpgcamry (13).jpgcamry (14).jpgcamry (15).jpgcamry (17).jpgcamry (18).jpgcamry (2).jpgcamry (3).jpgcamry (4).jpgcamry (6).jpgcamry (7).jpgcamry (8).jpgcamry (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY