vytisknout velikost písma Thunder Power je Tesla Model S z Taiwanu. Prejde až 650 km na nabitie

Thunder Power je Tesla Model S z Taiwanu. Prejde až 650 km na nabitie
Zoznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogaléria: Thunder Power

Na autosalóne vo Frankfurte sa vystavuje aj zaujímavý koncept elektrického športového sedanu z Taiwanu. Volá sa Thunder Power a nijako sa netají tým, že naznačuje konkurenciu pre celý modelový rad automobilky Tesla. Na rovnakej báze má totiž vzniknúť aj SUV, crossover a menší kompaktný model.

thunder power (12).JPGthunder power (16).JPGthunder power (14).JPG
Thunder Power má akumulátor s kapacitou 125 kWh a dojazd 650 km. Výkon najsilnejšieho prevedenia je pritom 320 kW, teda rovnako ako v novom BMW M3/M4

Dizajn konceptu Thunder Power navrhlo dizajnérske štúdio Zagato a s vývojom pomáhal napríklad Peter Tutzer, ktorý pôsobil v Lotuse a Bugatti, alebo Franz Schulte, ktorý tridsať rokov pracoval pre Ford.

V platforme vlastnej konštrukcie je kompaktný akumulátor s kapacitou ťažko uveriteľných 125 kWh. Aj napriek tomu má koncept hmotnosť pod 2000 kg. Pre porovnanie, Tesla Model S s 85 kWh akumulátorom váži cez 2175 kg. Cena za taiwanský elektromobil s dĺžkou skoro päť metrov je po prepočte 55 tisíc eur bez dane.

thunder power (11).JPGthunder power (13).JPGthunder power (15).JPG
Dizajn konceptu Thunder Power navrhlo štúdio Zagato. Na rovnakej platforme má vzniknúť aj SUV, crossover a menší model

Koncept Thunder Power naznačuje sériové auto, ktoré môže ponúknuť dve výkonové verzie. Jedna má výkon 230 kW (312 k), krútiaci moment 320 Nm, na 100 km/h zrýchli za menej ako šesť sekúnd a rozbehne sa na 210 km/h.

Druhá má výkon 320 kW (435 k), krútiaci moment 560 Nm, stovku zvládne pod päť sekúnd a vie ísť rýchlosťou 250 km/h. Obe verzie majú pritom sľubovaný dojazd 650 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY