vytisknout velikost písma Thunder Power je Tesla Model S z Taiwanu. Prejde až 650 km na nabitie

Thunder Power je Tesla Model S z Taiwanu. Prejde až 650 km na nabitie
Zoznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogaléria: Thunder Power

Na autosalóne vo Frankfurte sa vystavuje aj zaujímavý koncept elektrického športového sedanu z Taiwanu. Volá sa Thunder Power a nijako sa netají tým, že naznačuje konkurenciu pre celý modelový rad automobilky Tesla. Na rovnakej báze má totiž vzniknúť aj SUV, crossover a menší kompaktný model.

thunder power (12).JPGthunder power (16).JPGthunder power (14).JPG
Thunder Power má akumulátor s kapacitou 125 kWh a dojazd 650 km. Výkon najsilnejšieho prevedenia je pritom 320 kW, teda rovnako ako v novom BMW M3/M4

Dizajn konceptu Thunder Power navrhlo dizajnérske štúdio Zagato a s vývojom pomáhal napríklad Peter Tutzer, ktorý pôsobil v Lotuse a Bugatti, alebo Franz Schulte, ktorý tridsať rokov pracoval pre Ford.

V platforme vlastnej konštrukcie je kompaktný akumulátor s kapacitou ťažko uveriteľných 125 kWh. Aj napriek tomu má koncept hmotnosť pod 2000 kg. Pre porovnanie, Tesla Model S s 85 kWh akumulátorom váži cez 2175 kg. Cena za taiwanský elektromobil s dĺžkou skoro päť metrov je po prepočte 55 tisíc eur bez dane.

thunder power (11).JPGthunder power (13).JPGthunder power (15).JPG
Dizajn konceptu Thunder Power navrhlo štúdio Zagato. Na rovnakej platforme má vzniknúť aj SUV, crossover a menší model

Koncept Thunder Power naznačuje sériové auto, ktoré môže ponúknuť dve výkonové verzie. Jedna má výkon 230 kW (312 k), krútiaci moment 320 Nm, na 100 km/h zrýchli za menej ako šesť sekúnd a rozbehne sa na 210 km/h.

Druhá má výkon 320 kW (435 k), krútiaci moment 560 Nm, stovku zvládne pod päť sekúnd a vie ísť rýchlosťou 250 km/h. Obe verzie majú pritom sľubovaný dojazd 650 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY