vytisknout velikost písma Thunder Power je Tesla Model S z Taiwanu. Prejde až 650 km na nabitie

Thunder Power je Tesla Model S z Taiwanu. Prejde až 650 km na nabitie
Zoznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogaléria: Thunder Power

Na autosalóne vo Frankfurte sa vystavuje aj zaujímavý koncept elektrického športového sedanu z Taiwanu. Volá sa Thunder Power a nijako sa netají tým, že naznačuje konkurenciu pre celý modelový rad automobilky Tesla. Na rovnakej báze má totiž vzniknúť aj SUV, crossover a menší kompaktný model.

thunder power (12).JPGthunder power (16).JPGthunder power (14).JPG
Thunder Power má akumulátor s kapacitou 125 kWh a dojazd 650 km. Výkon najsilnejšieho prevedenia je pritom 320 kW, teda rovnako ako v novom BMW M3/M4

Dizajn konceptu Thunder Power navrhlo dizajnérske štúdio Zagato a s vývojom pomáhal napríklad Peter Tutzer, ktorý pôsobil v Lotuse a Bugatti, alebo Franz Schulte, ktorý tridsať rokov pracoval pre Ford.

V platforme vlastnej konštrukcie je kompaktný akumulátor s kapacitou ťažko uveriteľných 125 kWh. Aj napriek tomu má koncept hmotnosť pod 2000 kg. Pre porovnanie, Tesla Model S s 85 kWh akumulátorom váži cez 2175 kg. Cena za taiwanský elektromobil s dĺžkou skoro päť metrov je po prepočte 55 tisíc eur bez dane.

thunder power (11).JPGthunder power (13).JPGthunder power (15).JPG
Dizajn konceptu Thunder Power navrhlo štúdio Zagato. Na rovnakej platforme má vzniknúť aj SUV, crossover a menší model

Koncept Thunder Power naznačuje sériové auto, ktoré môže ponúknuť dve výkonové verzie. Jedna má výkon 230 kW (312 k), krútiaci moment 320 Nm, na 100 km/h zrýchli za menej ako šesť sekúnd a rozbehne sa na 210 km/h.

Druhá má výkon 320 kW (435 k), krútiaci moment 560 Nm, stovku zvládne pod päť sekúnd a vie ísť rýchlosťou 250 km/h. Obe verzie majú pritom sľubovaný dojazd 650 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY