vytisknout velikost písma Test zimných pneumatík 195/65 R15 T: Tentoraz bez prepadáku

Z testovaných pneumatík žiadna neprepadla. Medzi testovanými pneumatikami neboli priepastné rozdiely. Zimné pneumatiky trápi vyššia hlučnosť a valivý odpor. Najlacnejšia pneumatika v teste skončila celkovo druhá. Najdrahší Michelin skončil v slabšom priemere.
Test zimných pneumatík 195/65 R15 T: Tentoraz bez prepadáku

Čoskoro príde čas prezúvania na zimné pneumatiky. Nemecký autoklub ADAC tak vydáva pravidelný predsezónny test nových zimných pneumatík. Tentoraz si ADAC posvietil na jeden z najpoužívanejších rozmerov 195/65 R15, ktorý nájdeme na množstve áut segmentu C, teda napríklad na Octavii, Golfoch a spol.

ADAC používa vlastnú metodiku hodnotenia pneumatík. Jednotlivým produktom prideľuje známku. Známka "veľmi dobrá" odpovedá hodnoteniu 0,5 až 1,5 bodu, "dobrá" potom hodnoteniu 1,6 až 2,5 bodu. Čím vyššie číslo, tým horší výsledok. Od 2,6 do 3,5 sa udeľuje známka "uspokojujúca" a od 3,6 do 4,5 známka "dostatočná". Od 4,6 do 5,5 dostane pneumatika známku "nevyhovujúca". Ak aj pri posudzovaní ovládateľnosti na suchu, vode, snehu alebo ľadu získa pneumatika v určitej kategórii známku horšie ako 2,5, nemôže byť celková známka lepšia ako výsledok v danej kategórii. Podobne môže pokaziť celkové hodnotenie aj známka zo spotreby paliva, ak je rovnaká alebo horšia ako 3,0.

Môžete mať proti metodike pripomienky, ale ADAC uvádza, že sa snaží pri testoch vytvoriť podmienky najpodobnejšie priemernej európskej zime. Jazde na suchu prikladá 15% váhu, jazde na mokrom povrchu naopak 30% váhu. Schopnosti pneumatík na snehu majú 20% dôležitosť, na ľade potom 10%. 5% bodov sa udeľuje za komfort a hluk, 10% za spotrebu a 10% za opotrebenie. Podrobnejší rozpis metodiky hodnotenia nájdete na stránkach ADACu. Navyše každý sa môže nakoniec rozhodnúť napríklad podľa výsledkov v jednotlivých podkategóriách.

V tohtoročnom teste zimných pneumatík sa nekonal žiadny prepadák, aj keď posledná pneumatika Semperit Master-Grip 2 nepredviedla práve dobrý výsledok na suchu. To ale napríklad niekoho pri zimných pneumatík vôbec nezaujíma. Víťazom testu sa stala pneumatika Continental WinterContact TS860, dobre si viedli tiež pneumatiky Esa + Tecar Super Grip 9 a Kleber Krisalp HP 3.

Celkové hodnotenie zimných pneumatík 195/65 R15 T nájdete v priloženej tabuľke:

pneumatika známka sucho mokro sneh ľad hluk spotreba opotrebenie
Continental WinterContact TS860 2,1 2,2 1,8 1,9 2,5 3,4 1,9 2,5
Esa+Tecar Super Grip 9 2,3 2,3 2,3 2,3 2,1 3,3 1,7 2,5
Kleber Krisalp HP 3 2,4 2,3 2,5 2,1 2,5 3,3 2,0 2,0
Dunlop Winter Response 2 2,6 2,6 2,0 2,1 2,4 3,2 1,8 2,5
Goodyear UltraGrip 9 2,7 2,4 1,9 2,7 2,4 3,1 2,1 2,0
Hankook i*cept RS 2 W452 2,7 2,2 2,6 2,7 2,5 3,7 2,2 2,5
Vredestein Snowtrac 5 3,0 2,0 2,7 2,9 2,5 3,8 2,0 3,0
Yokohama W.drive V905 3,0 1,7 2,6 2,2 2,5 3,7 2,0 3,0
Falken Eurowinter HS01 3,1 2,6 2,6 3,1 2,9 3,6 2,3 2,5
Firestone Winterhawk 3 3,1 2,1 3,1 2,9 2,5 3,4 1,8 2,5
Nokian WR D4 3,1 2,3 3,1 1,7 2,4 3,6 1,9 3,0
Michelin Alpin 5 3,2 2,1 2,5 3,2 2,6 3,5 2,6 1,5
Aeolus SnowAce 2 AW08 3,3 2,4 2,7 3,3 2,4 3,4 2,0 3,0
Kumho WinterCraft WP51 3,3 2,4 3,3 2,6 2,4 3,6 2,3 2,5
Sava Eskimo S3+ 3,3 3,3 2,9 1,9 2,4 3,5 2,2 2,5
Semperit Master-Grip 2 3,6 3,6 2,5 2,1 2,7 3,0 1,9 3,0

Pokiaľ ide niekomu o ovládateľnosť na suchu, je najlepšia pneumatika Yokohama W.drive V905. Nasledujú značky Vredestein, Firestone a Michelin. Najhoršie sú na suchu plášte Semperit a Sava. Na mokre sú najlepšie Continental a Goodyear, najhoršie potom Kumho, Firestone a Nokian.

Kto sa rozhoduje len podľa ovládateľnosti na snehu, toho budú zaujímať pneumatiky Nokian, Sava a Continental. Naopak by sa mal vyhnúť pneumatikám Aeolus, Michelin a Falken. Na ľade sú výsledky vyrovnané, najlepšie si viedla budgetová pneumatika Esa+Tecar, najhoršie Falken.

Vysoká hlučnosť potom trápi pneumatiky Vredestein a Yokohama, najkomfortnejšie sú potom pneumatiky Goodyear a Semperit. V otázke opotrebenia sú pneumatiky pomerne vyrovnané, najlepšiu známku v tejto kategórii dostal Michelin. Najnižšiu spotrebu (a valivý odpor) v teste dosiahla pneumatika Esá + Tecar, najhorší bol Michelin.

 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY