vytisknout velikost písma Test zimných pneumatík 195/65 R15 T: Tentoraz bez prepadáku

Z testovaných pneumatík žiadna neprepadla. Medzi testovanými pneumatikami neboli priepastné rozdiely. Zimné pneumatiky trápi vyššia hlučnosť a valivý odpor. Najlacnejšia pneumatika v teste skončila celkovo druhá. Najdrahší Michelin skončil v slabšom priemere.
Test zimných pneumatík 195/65 R15 T: Tentoraz bez prepadáku

Čoskoro príde čas prezúvania na zimné pneumatiky. Nemecký autoklub ADAC tak vydáva pravidelný predsezónny test nových zimných pneumatík. Tentoraz si ADAC posvietil na jeden z najpoužívanejších rozmerov 195/65 R15, ktorý nájdeme na množstve áut segmentu C, teda napríklad na Octavii, Golfoch a spol.

ADAC používa vlastnú metodiku hodnotenia pneumatík. Jednotlivým produktom prideľuje známku. Známka "veľmi dobrá" odpovedá hodnoteniu 0,5 až 1,5 bodu, "dobrá" potom hodnoteniu 1,6 až 2,5 bodu. Čím vyššie číslo, tým horší výsledok. Od 2,6 do 3,5 sa udeľuje známka "uspokojujúca" a od 3,6 do 4,5 známka "dostatočná". Od 4,6 do 5,5 dostane pneumatika známku "nevyhovujúca". Ak aj pri posudzovaní ovládateľnosti na suchu, vode, snehu alebo ľadu získa pneumatika v určitej kategórii známku horšie ako 2,5, nemôže byť celková známka lepšia ako výsledok v danej kategórii. Podobne môže pokaziť celkové hodnotenie aj známka zo spotreby paliva, ak je rovnaká alebo horšia ako 3,0.

Môžete mať proti metodike pripomienky, ale ADAC uvádza, že sa snaží pri testoch vytvoriť podmienky najpodobnejšie priemernej európskej zime. Jazde na suchu prikladá 15% váhu, jazde na mokrom povrchu naopak 30% váhu. Schopnosti pneumatík na snehu majú 20% dôležitosť, na ľade potom 10%. 5% bodov sa udeľuje za komfort a hluk, 10% za spotrebu a 10% za opotrebenie. Podrobnejší rozpis metodiky hodnotenia nájdete na stránkach ADACu. Navyše každý sa môže nakoniec rozhodnúť napríklad podľa výsledkov v jednotlivých podkategóriách.

V tohtoročnom teste zimných pneumatík sa nekonal žiadny prepadák, aj keď posledná pneumatika Semperit Master-Grip 2 nepredviedla práve dobrý výsledok na suchu. To ale napríklad niekoho pri zimných pneumatík vôbec nezaujíma. Víťazom testu sa stala pneumatika Continental WinterContact TS860, dobre si viedli tiež pneumatiky Esa + Tecar Super Grip 9 a Kleber Krisalp HP 3.

Celkové hodnotenie zimných pneumatík 195/65 R15 T nájdete v priloženej tabuľke:

pneumatika známka sucho mokro sneh ľad hluk spotreba opotrebenie
Continental WinterContact TS860 2,1 2,2 1,8 1,9 2,5 3,4 1,9 2,5
Esa+Tecar Super Grip 9 2,3 2,3 2,3 2,3 2,1 3,3 1,7 2,5
Kleber Krisalp HP 3 2,4 2,3 2,5 2,1 2,5 3,3 2,0 2,0
Dunlop Winter Response 2 2,6 2,6 2,0 2,1 2,4 3,2 1,8 2,5
Goodyear UltraGrip 9 2,7 2,4 1,9 2,7 2,4 3,1 2,1 2,0
Hankook i*cept RS 2 W452 2,7 2,2 2,6 2,7 2,5 3,7 2,2 2,5
Vredestein Snowtrac 5 3,0 2,0 2,7 2,9 2,5 3,8 2,0 3,0
Yokohama W.drive V905 3,0 1,7 2,6 2,2 2,5 3,7 2,0 3,0
Falken Eurowinter HS01 3,1 2,6 2,6 3,1 2,9 3,6 2,3 2,5
Firestone Winterhawk 3 3,1 2,1 3,1 2,9 2,5 3,4 1,8 2,5
Nokian WR D4 3,1 2,3 3,1 1,7 2,4 3,6 1,9 3,0
Michelin Alpin 5 3,2 2,1 2,5 3,2 2,6 3,5 2,6 1,5
Aeolus SnowAce 2 AW08 3,3 2,4 2,7 3,3 2,4 3,4 2,0 3,0
Kumho WinterCraft WP51 3,3 2,4 3,3 2,6 2,4 3,6 2,3 2,5
Sava Eskimo S3+ 3,3 3,3 2,9 1,9 2,4 3,5 2,2 2,5
Semperit Master-Grip 2 3,6 3,6 2,5 2,1 2,7 3,0 1,9 3,0

Pokiaľ ide niekomu o ovládateľnosť na suchu, je najlepšia pneumatika Yokohama W.drive V905. Nasledujú značky Vredestein, Firestone a Michelin. Najhoršie sú na suchu plášte Semperit a Sava. Na mokre sú najlepšie Continental a Goodyear, najhoršie potom Kumho, Firestone a Nokian.

Kto sa rozhoduje len podľa ovládateľnosti na snehu, toho budú zaujímať pneumatiky Nokian, Sava a Continental. Naopak by sa mal vyhnúť pneumatikám Aeolus, Michelin a Falken. Na ľade sú výsledky vyrovnané, najlepšie si viedla budgetová pneumatika Esa+Tecar, najhoršie Falken.

Vysoká hlučnosť potom trápi pneumatiky Vredestein a Yokohama, najkomfortnejšie sú potom pneumatiky Goodyear a Semperit. V otázke opotrebenia sú pneumatiky pomerne vyrovnané, najlepšiu známku v tejto kategórii dostal Michelin. Najnižšiu spotrebu (a valivý odpor) v teste dosiahla pneumatika Esá + Tecar, najhorší bol Michelin.

 

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY