vytisknout velikost písma Test zimných pneumatík 165/70 R14: Kupujte radšej značkové

ADAC vykonal nový test zimných pneumatík s rozmerom 165/70 R14 T pre sezónu 2015. V teste sa hodnotí ovládateľnosť, vyhýbací manéver, aquaplaning a rad ďalších kritérií.
Test zimných pneumatík 165/70 R14: Kupujte radšej značkové

Nemecký autoklub ADAC vykonal nový test zimných pneumatík s rozmerom 165/70 R14 s rýchlostným indexom T. Prémiové značky potvrdili svoje silné postavenie a kvality, žiadny prekvapivý prepadák sa tentoraz nekoná. Test tiež poukázal na nízkej kvality pneumatík Aeolus, Linglong a Mentor, ktoré prepadli.

Ako sa hodnotí

ADAC opäť porovnáva pneumatiky na rovnakom aute a za rovnakých podmienok. Suchu sa kladie 15% váha, ovládateľnosti na mokre 30% váha, schopnostiam na snehu 20% váha a na ľade 10%. Z 5% sa prihliada tiež k hlučnosti, z 10% k opotrebovaniu a z 10% tiež na spotrebu paliva.

Počas testu sa hodnotí ovládateľnosť, reakcia na pokyn volantom, vyhýbací manéver, brzdná dráha, aquaplaning a rad ďalších kritérií. Ak chcete do metodiky preniknúť hlbšie, pozrite sa na stránky ADACu. My sa teraz uspokojíme s prostými výsledkami.

ADAC Test zimných pneumatík 165/70 R14 T
značka známka sucho mokro sneh ľad hluk spotr. opotr.
Goodyear UltraGrip 9 2,2 2,5 1,8 2,2 2,5 2,9 1,9 2,0
Michelin Alpin A4 2,2 2,0 2,5 2,1 2,5 3,4 2,2 0,5
Dunlop Winter Response 2 2,3 2,4 2,5 1,9 2,3 2,9 1,6 2,5
Fulda Kristall Montero 3 2,6 2,2 2,6 2,0 2,5 3,1 2,0 2,0
Bridgestone Blizzak LM 001 2,7 2,1 2,7 1,9 2,7 3,4 2,0 1,5
Continental WinterContact TS 850 2,7 2,0 1,9 1,9 2,7 3,1 1,9 1,5
Falken Eurowinter HS449 2,7 2,1 2,7 2,7 2,3 2,9 2,1 2,5
Uniroyal MS plus 77 2,9 2,8 2,5 2,1 2,9 3,0 2,2 2,0
Pirelli Winter Snowcontrol S3 3,0 3,0 2,3 2,7 2,3 3,4 2,3 2,5
Semperit Master-Grip 2 3,0 2,5 2,7 2,1 3,0 2,7 2,2 2,5
Barum Polaris 3 3,1 2,3 3,1 2,5 2,7 3,2 2,3 2,0
Firestone Winterhawk 3 3,5 2,2 3,5 2,3 2,8 3,3 1,8 0,5
Matador MP54 Sibir Snow 3,6 2,6 3,6 2,5 2,7 3,3 2,3 2,0
Aeolus Snowace AW02 5,5 3,5 5,5 2,3 2,8 3,7 1,9 2,0
Linglong Green-Max Winter HP 5,5 3,3 5,5 3,0 2,5 3,3 1,9 2,0
Mentor M200 2 5,5 2,7 5,5 3,5 3,0 4,5 2,1 0,5

Lacná pneumatika Mentor síce úplne prepadla a skončila posledná, zase ale vykázala najmenšie opotrebenie. Rovnako nízke mali len pneumatiky Firestone a Michelin. Nízke opotrebenie majú aj pneu Bridgestone a Continental.

So spotrebou sú na tom najlepšie pneumatiky Dunlop, Firestone, Goodyear a Continental. V hodnotení spotreby uspeli aj inak zlé pneumatiky Aeolus a Linglong.

Práve správanie na mokrom povrchu bolo posledným trom značkám osudné. Na mokre si najlepšie viedol víťazný Goodyear a Continental. Potom je to celkom vyrovnané. Na snehu sa najlepšie správali pneumatiky Dunlop, Bridgestone a Continental. Najlepších vlastností na ľade dosiahli pneumatiky Dunlop, Falken a Pirelli.

Pokiaľ vám ide aj o akustický komfort a nemáte radi, keď kolesá hučia, tak najlepšie na tom boli pneumatiky Semperit, Goodyear, Dunlop a Falken.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY