vytisknout velikost písma Test zimných pneumatík 165/70 R14: Kupujte radšej značkové

ADAC vykonal nový test zimných pneumatík s rozmerom 165/70 R14 T pre sezónu 2015. V teste sa hodnotí ovládateľnosť, vyhýbací manéver, aquaplaning a rad ďalších kritérií.
Test zimných pneumatík 165/70 R14: Kupujte radšej značkové

Nemecký autoklub ADAC vykonal nový test zimných pneumatík s rozmerom 165/70 R14 s rýchlostným indexom T. Prémiové značky potvrdili svoje silné postavenie a kvality, žiadny prekvapivý prepadák sa tentoraz nekoná. Test tiež poukázal na nízkej kvality pneumatík Aeolus, Linglong a Mentor, ktoré prepadli.

Ako sa hodnotí

ADAC opäť porovnáva pneumatiky na rovnakom aute a za rovnakých podmienok. Suchu sa kladie 15% váha, ovládateľnosti na mokre 30% váha, schopnostiam na snehu 20% váha a na ľade 10%. Z 5% sa prihliada tiež k hlučnosti, z 10% k opotrebovaniu a z 10% tiež na spotrebu paliva.

Počas testu sa hodnotí ovládateľnosť, reakcia na pokyn volantom, vyhýbací manéver, brzdná dráha, aquaplaning a rad ďalších kritérií. Ak chcete do metodiky preniknúť hlbšie, pozrite sa na stránky ADACu. My sa teraz uspokojíme s prostými výsledkami.

ADAC Test zimných pneumatík 165/70 R14 T
značka známka sucho mokro sneh ľad hluk spotr. opotr.
Goodyear UltraGrip 9 2,2 2,5 1,8 2,2 2,5 2,9 1,9 2,0
Michelin Alpin A4 2,2 2,0 2,5 2,1 2,5 3,4 2,2 0,5
Dunlop Winter Response 2 2,3 2,4 2,5 1,9 2,3 2,9 1,6 2,5
Fulda Kristall Montero 3 2,6 2,2 2,6 2,0 2,5 3,1 2,0 2,0
Bridgestone Blizzak LM 001 2,7 2,1 2,7 1,9 2,7 3,4 2,0 1,5
Continental WinterContact TS 850 2,7 2,0 1,9 1,9 2,7 3,1 1,9 1,5
Falken Eurowinter HS449 2,7 2,1 2,7 2,7 2,3 2,9 2,1 2,5
Uniroyal MS plus 77 2,9 2,8 2,5 2,1 2,9 3,0 2,2 2,0
Pirelli Winter Snowcontrol S3 3,0 3,0 2,3 2,7 2,3 3,4 2,3 2,5
Semperit Master-Grip 2 3,0 2,5 2,7 2,1 3,0 2,7 2,2 2,5
Barum Polaris 3 3,1 2,3 3,1 2,5 2,7 3,2 2,3 2,0
Firestone Winterhawk 3 3,5 2,2 3,5 2,3 2,8 3,3 1,8 0,5
Matador MP54 Sibir Snow 3,6 2,6 3,6 2,5 2,7 3,3 2,3 2,0
Aeolus Snowace AW02 5,5 3,5 5,5 2,3 2,8 3,7 1,9 2,0
Linglong Green-Max Winter HP 5,5 3,3 5,5 3,0 2,5 3,3 1,9 2,0
Mentor M200 2 5,5 2,7 5,5 3,5 3,0 4,5 2,1 0,5

Lacná pneumatika Mentor síce úplne prepadla a skončila posledná, zase ale vykázala najmenšie opotrebenie. Rovnako nízke mali len pneumatiky Firestone a Michelin. Nízke opotrebenie majú aj pneu Bridgestone a Continental.

So spotrebou sú na tom najlepšie pneumatiky Dunlop, Firestone, Goodyear a Continental. V hodnotení spotreby uspeli aj inak zlé pneumatiky Aeolus a Linglong.

Práve správanie na mokrom povrchu bolo posledným trom značkám osudné. Na mokre si najlepšie viedol víťazný Goodyear a Continental. Potom je to celkom vyrovnané. Na snehu sa najlepšie správali pneumatiky Dunlop, Bridgestone a Continental. Najlepších vlastností na ľade dosiahli pneumatiky Dunlop, Falken a Pirelli.

Pokiaľ vám ide aj o akustický komfort a nemáte radi, keď kolesá hučia, tak najlepšie na tom boli pneumatiky Semperit, Goodyear, Dunlop a Falken.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY