vytisknout velikost písma Test zimných pneumatík 165/70 R14: Kupujte radšej značkové

ADAC vykonal nový test zimných pneumatík s rozmerom 165/70 R14 T pre sezónu 2015. V teste sa hodnotí ovládateľnosť, vyhýbací manéver, aquaplaning a rad ďalších kritérií.
Test zimných pneumatík 165/70 R14: Kupujte radšej značkové

Nemecký autoklub ADAC vykonal nový test zimných pneumatík s rozmerom 165/70 R14 s rýchlostným indexom T. Prémiové značky potvrdili svoje silné postavenie a kvality, žiadny prekvapivý prepadák sa tentoraz nekoná. Test tiež poukázal na nízkej kvality pneumatík Aeolus, Linglong a Mentor, ktoré prepadli.

Ako sa hodnotí

ADAC opäť porovnáva pneumatiky na rovnakom aute a za rovnakých podmienok. Suchu sa kladie 15% váha, ovládateľnosti na mokre 30% váha, schopnostiam na snehu 20% váha a na ľade 10%. Z 5% sa prihliada tiež k hlučnosti, z 10% k opotrebovaniu a z 10% tiež na spotrebu paliva.

Počas testu sa hodnotí ovládateľnosť, reakcia na pokyn volantom, vyhýbací manéver, brzdná dráha, aquaplaning a rad ďalších kritérií. Ak chcete do metodiky preniknúť hlbšie, pozrite sa na stránky ADACu. My sa teraz uspokojíme s prostými výsledkami.

ADAC Test zimných pneumatík 165/70 R14 T
značka známka sucho mokro sneh ľad hluk spotr. opotr.
Goodyear UltraGrip 9 2,2 2,5 1,8 2,2 2,5 2,9 1,9 2,0
Michelin Alpin A4 2,2 2,0 2,5 2,1 2,5 3,4 2,2 0,5
Dunlop Winter Response 2 2,3 2,4 2,5 1,9 2,3 2,9 1,6 2,5
Fulda Kristall Montero 3 2,6 2,2 2,6 2,0 2,5 3,1 2,0 2,0
Bridgestone Blizzak LM 001 2,7 2,1 2,7 1,9 2,7 3,4 2,0 1,5
Continental WinterContact TS 850 2,7 2,0 1,9 1,9 2,7 3,1 1,9 1,5
Falken Eurowinter HS449 2,7 2,1 2,7 2,7 2,3 2,9 2,1 2,5
Uniroyal MS plus 77 2,9 2,8 2,5 2,1 2,9 3,0 2,2 2,0
Pirelli Winter Snowcontrol S3 3,0 3,0 2,3 2,7 2,3 3,4 2,3 2,5
Semperit Master-Grip 2 3,0 2,5 2,7 2,1 3,0 2,7 2,2 2,5
Barum Polaris 3 3,1 2,3 3,1 2,5 2,7 3,2 2,3 2,0
Firestone Winterhawk 3 3,5 2,2 3,5 2,3 2,8 3,3 1,8 0,5
Matador MP54 Sibir Snow 3,6 2,6 3,6 2,5 2,7 3,3 2,3 2,0
Aeolus Snowace AW02 5,5 3,5 5,5 2,3 2,8 3,7 1,9 2,0
Linglong Green-Max Winter HP 5,5 3,3 5,5 3,0 2,5 3,3 1,9 2,0
Mentor M200 2 5,5 2,7 5,5 3,5 3,0 4,5 2,1 0,5

Lacná pneumatika Mentor síce úplne prepadla a skončila posledná, zase ale vykázala najmenšie opotrebenie. Rovnako nízke mali len pneumatiky Firestone a Michelin. Nízke opotrebenie majú aj pneu Bridgestone a Continental.

So spotrebou sú na tom najlepšie pneumatiky Dunlop, Firestone, Goodyear a Continental. V hodnotení spotreby uspeli aj inak zlé pneumatiky Aeolus a Linglong.

Práve správanie na mokrom povrchu bolo posledným trom značkám osudné. Na mokre si najlepšie viedol víťazný Goodyear a Continental. Potom je to celkom vyrovnané. Na snehu sa najlepšie správali pneumatiky Dunlop, Bridgestone a Continental. Najlepších vlastností na ľade dosiahli pneumatiky Dunlop, Falken a Pirelli.

Pokiaľ vám ide aj o akustický komfort a nemáte radi, keď kolesá hučia, tak najlepšie na tom boli pneumatiky Semperit, Goodyear, Dunlop a Falken.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY