vytisknout velikost písma Test zimných pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Test zimných pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Už sme písali o aktuálnych testoch zimných pneumatík 175/65 R14 a tiež o rozmere 195/65 R15. Teraz sa poďme pozrieť na test rozmeru 225/45 R17, ktorý už nie je vyhradený len športovým autám a pomaly sa stáva štandardom aj na úplne bežných autách.

Aj keď nemecký autoklub ADAC tento test vykonal už v minulom roku, stále je aktuálny a na trhu zatiaľ žiadna revolučná pneumatika tohto rozmeru nie je. Majitelia silnejších áut si tak aspoň môžu urobiť obrázok, ktorú pneumatiku kúpiť a ktorým sa radšej vyhnúť.

Metodiku, podľa ktorej ADAC pneumatiky hodnotí, sme si predstavili u predchádzajúcich testov. Len pripomenieme, že najlepšia známka je 0,5, najhoršia potom 5,5. Uvádzame aj výsledky vo všetkých dôležitých kritériách, ako je ovládateľnosť na suchu, mokrej vozovke, snehu, ľade a tiež hlučnosť pneumatiky, jej opotrebenie a vplyv na spotrebu paliva.

Pneumatika Celková
známka
Sucho Mokro Sneh Ľad Hluk Spotreba Opotrebenie
Continental ContiWinter Contact TS850 2,1 1,8 2,1 1,7 2,4 3,0 2,1 1,8
Bridgestone
Blizzak LM-32 S
2,2 1,8 2,0 2,3 2,4 3,0 1,9 2,3
Michelin
Alpine A4
2,2 1,8 2,5 2,4 2,4 3,4 2,3 0,5
Uniroyal
MS pluss 77
2,4 2,5 2,4 2,1 2,5 3,4 1,7 2,5
Goodyear UltraGrip 8 Performance 2,6 2,3 2,6 2,1 2,5 3,5 1,9 2,3
Nokian
WR D3
2,6 1,7 2,6 2,5 2,5 3,1 2,4 2,5
Dunlop
SP Wintersport 4D
2,7 2,0 2,2 2,2 2,7 3,6 2,0 2,3
Fulda
Kristall Control HP
2,7 2,7 2,7 2,3 2,5 3,3 2,0 2,5
Semperit
Speed-Grip 2
2,7 2,2 2,7 2,2 2,3 3,1 1,6 1,8
ESA-TECAR
Supergrip 7+ HP 210
2,8 2,4 2,6 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Pirelli
Winter Sottozero 3
2,8 2,5 2,3 2,5 2,5 3,0 2,0 2,8
Hankook
Winter i*cept RS (W442)
3,2 2,1 3,2 2,5 2,5 3,4 1,8 2,3
Toyo
Snowprox S953
3,5 2,2 3,5 2,7 2,8 3,9 2,3 2,8
Interstate
Winter IWT-2
5,1 2,6 5,1 3,7 2,7

3,3

2,3 2,3
Sailun
Ice Blazer WSL-2
5,5 3,5 5,5 2,1 2,3 3,4 2,1 1,8

Dve posledné pneumatiky ako obvykle prepadli v teste ovládateľnosti na mokre, čo ich odvialo na koniec tabuľky. Napriek tomu napríklad posledný Sailun, ktorý bol na mokre katastrofálny, dosiahol na ľade a snehu lepšie výsledky ako druhý Bridgestone a tretí Michelin.

Michelin potom dosiahol jednoznačne najnižšieho opotrebenia, za čo mu ADAC udelil najlepšiu možnú známku. Najnižšiu spotrebu potom mala pneumatika Semperit.

Na suchu bol najlepší Nokian, na mokre Bridgestone, na snehu Continental a na ľade Semperit a už spomínaný Sailun. Sailun teda vlastne nie je vyložene zlá pneumatika do mrazu a snehu, len sa nesmie roztopiť...

Najhorších výsledkov na snehu dosiahla pneumatika Interstate, ktorá dostala známku 3,7. Inak prakticky všetky pneumatiky test na snehu a ľade zvládli dobre.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY