vytisknout velikost písma Test zimných pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Test zimných pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Už sme písali o aktuálnych testoch zimných pneumatík 175/65 R14 a tiež o rozmere 195/65 R15. Teraz sa poďme pozrieť na test rozmeru 225/45 R17, ktorý už nie je vyhradený len športovým autám a pomaly sa stáva štandardom aj na úplne bežných autách.

Aj keď nemecký autoklub ADAC tento test vykonal už v minulom roku, stále je aktuálny a na trhu zatiaľ žiadna revolučná pneumatika tohto rozmeru nie je. Majitelia silnejších áut si tak aspoň môžu urobiť obrázok, ktorú pneumatiku kúpiť a ktorým sa radšej vyhnúť.

Metodiku, podľa ktorej ADAC pneumatiky hodnotí, sme si predstavili u predchádzajúcich testov. Len pripomenieme, že najlepšia známka je 0,5, najhoršia potom 5,5. Uvádzame aj výsledky vo všetkých dôležitých kritériách, ako je ovládateľnosť na suchu, mokrej vozovke, snehu, ľade a tiež hlučnosť pneumatiky, jej opotrebenie a vplyv na spotrebu paliva.

Pneumatika Celková
známka
Sucho Mokro Sneh Ľad Hluk Spotreba Opotrebenie
Continental ContiWinter Contact TS850 2,1 1,8 2,1 1,7 2,4 3,0 2,1 1,8
Bridgestone
Blizzak LM-32 S
2,2 1,8 2,0 2,3 2,4 3,0 1,9 2,3
Michelin
Alpine A4
2,2 1,8 2,5 2,4 2,4 3,4 2,3 0,5
Uniroyal
MS pluss 77
2,4 2,5 2,4 2,1 2,5 3,4 1,7 2,5
Goodyear UltraGrip 8 Performance 2,6 2,3 2,6 2,1 2,5 3,5 1,9 2,3
Nokian
WR D3
2,6 1,7 2,6 2,5 2,5 3,1 2,4 2,5
Dunlop
SP Wintersport 4D
2,7 2,0 2,2 2,2 2,7 3,6 2,0 2,3
Fulda
Kristall Control HP
2,7 2,7 2,7 2,3 2,5 3,3 2,0 2,5
Semperit
Speed-Grip 2
2,7 2,2 2,7 2,2 2,3 3,1 1,6 1,8
ESA-TECAR
Supergrip 7+ HP 210
2,8 2,4 2,6 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Pirelli
Winter Sottozero 3
2,8 2,5 2,3 2,5 2,5 3,0 2,0 2,8
Hankook
Winter i*cept RS (W442)
3,2 2,1 3,2 2,5 2,5 3,4 1,8 2,3
Toyo
Snowprox S953
3,5 2,2 3,5 2,7 2,8 3,9 2,3 2,8
Interstate
Winter IWT-2
5,1 2,6 5,1 3,7 2,7

3,3

2,3 2,3
Sailun
Ice Blazer WSL-2
5,5 3,5 5,5 2,1 2,3 3,4 2,1 1,8

Dve posledné pneumatiky ako obvykle prepadli v teste ovládateľnosti na mokre, čo ich odvialo na koniec tabuľky. Napriek tomu napríklad posledný Sailun, ktorý bol na mokre katastrofálny, dosiahol na ľade a snehu lepšie výsledky ako druhý Bridgestone a tretí Michelin.

Michelin potom dosiahol jednoznačne najnižšieho opotrebenia, za čo mu ADAC udelil najlepšiu možnú známku. Najnižšiu spotrebu potom mala pneumatika Semperit.

Na suchu bol najlepší Nokian, na mokre Bridgestone, na snehu Continental a na ľade Semperit a už spomínaný Sailun. Sailun teda vlastne nie je vyložene zlá pneumatika do mrazu a snehu, len sa nesmie roztopiť...

Najhorších výsledkov na snehu dosiahla pneumatika Interstate, ktorá dostala známku 3,7. Inak prakticky všetky pneumatiky test na snehu a ľade zvládli dobre.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY