vytisknout velikost písma Test zimných pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Test zimných pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Už sme písali o aktuálnych testoch zimných pneumatík 175/65 R14 a tiež o rozmere 195/65 R15. Teraz sa poďme pozrieť na test rozmeru 225/45 R17, ktorý už nie je vyhradený len športovým autám a pomaly sa stáva štandardom aj na úplne bežných autách.

Aj keď nemecký autoklub ADAC tento test vykonal už v minulom roku, stále je aktuálny a na trhu zatiaľ žiadna revolučná pneumatika tohto rozmeru nie je. Majitelia silnejších áut si tak aspoň môžu urobiť obrázok, ktorú pneumatiku kúpiť a ktorým sa radšej vyhnúť.

Metodiku, podľa ktorej ADAC pneumatiky hodnotí, sme si predstavili u predchádzajúcich testov. Len pripomenieme, že najlepšia známka je 0,5, najhoršia potom 5,5. Uvádzame aj výsledky vo všetkých dôležitých kritériách, ako je ovládateľnosť na suchu, mokrej vozovke, snehu, ľade a tiež hlučnosť pneumatiky, jej opotrebenie a vplyv na spotrebu paliva.

Pneumatika Celková
známka
Sucho Mokro Sneh Ľad Hluk Spotreba Opotrebenie
Continental ContiWinter Contact TS850 2,1 1,8 2,1 1,7 2,4 3,0 2,1 1,8
Bridgestone
Blizzak LM-32 S
2,2 1,8 2,0 2,3 2,4 3,0 1,9 2,3
Michelin
Alpine A4
2,2 1,8 2,5 2,4 2,4 3,4 2,3 0,5
Uniroyal
MS pluss 77
2,4 2,5 2,4 2,1 2,5 3,4 1,7 2,5
Goodyear UltraGrip 8 Performance 2,6 2,3 2,6 2,1 2,5 3,5 1,9 2,3
Nokian
WR D3
2,6 1,7 2,6 2,5 2,5 3,1 2,4 2,5
Dunlop
SP Wintersport 4D
2,7 2,0 2,2 2,2 2,7 3,6 2,0 2,3
Fulda
Kristall Control HP
2,7 2,7 2,7 2,3 2,5 3,3 2,0 2,5
Semperit
Speed-Grip 2
2,7 2,2 2,7 2,2 2,3 3,1 1,6 1,8
ESA-TECAR
Supergrip 7+ HP 210
2,8 2,4 2,6 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Pirelli
Winter Sottozero 3
2,8 2,5 2,3 2,5 2,5 3,0 2,0 2,8
Hankook
Winter i*cept RS (W442)
3,2 2,1 3,2 2,5 2,5 3,4 1,8 2,3
Toyo
Snowprox S953
3,5 2,2 3,5 2,7 2,8 3,9 2,3 2,8
Interstate
Winter IWT-2
5,1 2,6 5,1 3,7 2,7

3,3

2,3 2,3
Sailun
Ice Blazer WSL-2
5,5 3,5 5,5 2,1 2,3 3,4 2,1 1,8

Dve posledné pneumatiky ako obvykle prepadli v teste ovládateľnosti na mokre, čo ich odvialo na koniec tabuľky. Napriek tomu napríklad posledný Sailun, ktorý bol na mokre katastrofálny, dosiahol na ľade a snehu lepšie výsledky ako druhý Bridgestone a tretí Michelin.

Michelin potom dosiahol jednoznačne najnižšieho opotrebenia, za čo mu ADAC udelil najlepšiu možnú známku. Najnižšiu spotrebu potom mala pneumatika Semperit.

Na suchu bol najlepší Nokian, na mokre Bridgestone, na snehu Continental a na ľade Semperit a už spomínaný Sailun. Sailun teda vlastne nie je vyložene zlá pneumatika do mrazu a snehu, len sa nesmie roztopiť...

Najhorších výsledkov na snehu dosiahla pneumatika Interstate, ktorá dostala známku 3,7. Inak prakticky všetky pneumatiky test na snehu a ľade zvládli dobre.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY