vytisknout velikost písma Test zimných pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Test zimných pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Už sme písali o aktuálnych testoch zimných pneumatík 175/65 R14 a tiež o rozmere 195/65 R15. Teraz sa poďme pozrieť na test rozmeru 225/45 R17, ktorý už nie je vyhradený len športovým autám a pomaly sa stáva štandardom aj na úplne bežných autách.

Aj keď nemecký autoklub ADAC tento test vykonal už v minulom roku, stále je aktuálny a na trhu zatiaľ žiadna revolučná pneumatika tohto rozmeru nie je. Majitelia silnejších áut si tak aspoň môžu urobiť obrázok, ktorú pneumatiku kúpiť a ktorým sa radšej vyhnúť.

Metodiku, podľa ktorej ADAC pneumatiky hodnotí, sme si predstavili u predchádzajúcich testov. Len pripomenieme, že najlepšia známka je 0,5, najhoršia potom 5,5. Uvádzame aj výsledky vo všetkých dôležitých kritériách, ako je ovládateľnosť na suchu, mokrej vozovke, snehu, ľade a tiež hlučnosť pneumatiky, jej opotrebenie a vplyv na spotrebu paliva.

Pneumatika Celková
známka
Sucho Mokro Sneh Ľad Hluk Spotreba Opotrebenie
Continental ContiWinter Contact TS850 2,1 1,8 2,1 1,7 2,4 3,0 2,1 1,8
Bridgestone
Blizzak LM-32 S
2,2 1,8 2,0 2,3 2,4 3,0 1,9 2,3
Michelin
Alpine A4
2,2 1,8 2,5 2,4 2,4 3,4 2,3 0,5
Uniroyal
MS pluss 77
2,4 2,5 2,4 2,1 2,5 3,4 1,7 2,5
Goodyear UltraGrip 8 Performance 2,6 2,3 2,6 2,1 2,5 3,5 1,9 2,3
Nokian
WR D3
2,6 1,7 2,6 2,5 2,5 3,1 2,4 2,5
Dunlop
SP Wintersport 4D
2,7 2,0 2,2 2,2 2,7 3,6 2,0 2,3
Fulda
Kristall Control HP
2,7 2,7 2,7 2,3 2,5 3,3 2,0 2,5
Semperit
Speed-Grip 2
2,7 2,2 2,7 2,2 2,3 3,1 1,6 1,8
ESA-TECAR
Supergrip 7+ HP 210
2,8 2,4 2,6 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Pirelli
Winter Sottozero 3
2,8 2,5 2,3 2,5 2,5 3,0 2,0 2,8
Hankook
Winter i*cept RS (W442)
3,2 2,1 3,2 2,5 2,5 3,4 1,8 2,3
Toyo
Snowprox S953
3,5 2,2 3,5 2,7 2,8 3,9 2,3 2,8
Interstate
Winter IWT-2
5,1 2,6 5,1 3,7 2,7

3,3

2,3 2,3
Sailun
Ice Blazer WSL-2
5,5 3,5 5,5 2,1 2,3 3,4 2,1 1,8

Dve posledné pneumatiky ako obvykle prepadli v teste ovládateľnosti na mokre, čo ich odvialo na koniec tabuľky. Napriek tomu napríklad posledný Sailun, ktorý bol na mokre katastrofálny, dosiahol na ľade a snehu lepšie výsledky ako druhý Bridgestone a tretí Michelin.

Michelin potom dosiahol jednoznačne najnižšieho opotrebenia, za čo mu ADAC udelil najlepšiu možnú známku. Najnižšiu spotrebu potom mala pneumatika Semperit.

Na suchu bol najlepší Nokian, na mokre Bridgestone, na snehu Continental a na ľade Semperit a už spomínaný Sailun. Sailun teda vlastne nie je vyložene zlá pneumatika do mrazu a snehu, len sa nesmie roztopiť...

Najhorších výsledkov na snehu dosiahla pneumatika Interstate, ktorá dostala známku 3,7. Inak prakticky všetky pneumatiky test na snehu a ľade zvládli dobre.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY