vytisknout velikost písma Test zimných pneu 175/65 R14 vyhral Continental, na špici aj Dunlop a Michelin

Test zimných pneu 175/65 R14 vyhral Continental, na špici aj Dunlop a Michelin

Nemecký autoklub ADAC otestoval aj zimné pneumatiky menšieho rozmeru 175/65 R14, ktoré sedia predovšetkým na malé autá. Test ADACu aj tentoraz ovládla pneumatika Continental, podobne dobré výsledky ale dosiahli aj pneumatiky Dunlop, Michelin a Firestone. Dokonca prekvapila aj jedna veľmi lacná pneumatika.

Nemecký ADAC pri teste rozmeru 175/65 R14 použil rovnakú metodiku, ktorú sme si predstavili už v článku o teste zimných pneumatík s rozmerom 195/65 R15. Teraz sa poďme rovno pozrieť na výsledky.

Pneumatika Známka Sucho Mokro Sneh Ľad Hluk Spotreba Opotrebenie
Continental Conti Winter Contact TS850 2,0 2,1 1,9 2,2 2,2 3,1 2,2 1,0
Dunlop SP Winter Response 2 2,1 2,1 2,1 2,0 2,4 3,0 1,6 2,3
Michelin Aplin A4 2,2 2,1 2,5 2,2 2,3 3,8 2,4 0,5
Firestone Winterhawk 3 2,3 2,1 2,4 2,3 2,2 3,4 1,7 2,5
Esa + Tecar Super Grip 7 + 2,6 2,1 2,6 2,4 2,5 3,5 2,2 2,0
Fulda Kristall Montero 3 2,7 2,4 2,7 2,0 2,5 3,8 2,0 2,5
Vredestein Snowtrac 3 2,7 2,1 2,7 2,3 2,4 4,2 1,9 2,0
Pirelli Snow Control Series 3 (Winter 190) 2,8 2,8 2,2 2,1 2,4 4,0 2,3 2,5
Sava Eskimo S3 + 2,9 2,9 2,9 2,0 2,6 3,8 1,8 2,5
Hankook Winter i*cept RS (W442) 3,0 2,4 3,0 2,8 2,6 4,0 2,0 2,0
Toyo Snowprox S943 3,0 1,9 3,0 2,4 2,5 3,5 1,9 2,5
GT Radial Champiro WinterPro 3,3 2,6 3,3 3,3 3,1 3,8 2,4 2,3
Cooper WM-SA2 (Weather-Master) 4,9 1,9 4,9 3,7 3,5 3,8 2,4 2,5
Star Performer SPTS (Winter AS) 4,9 2,9 4,9 3,0 3,3 3,9 2,3 2,0

Posledné dve pneumatiky prepadli kvôli výsledkom na mokre, aj keď pneumatika Cooper ukázala aspon veľmi dobrý výsledok na suchu. Prekvapila ale iná lacná pneumatika Esa + Tecar Super Grip 7 +, ktorá porazila niektoré zavedené značky.

Pokiaľ ide o správanie na snehu, najlepšieho výsledku dosiahli pneumatiky Dunlop, Fulda a Sava. Na ľade je potom najlepší Continental a Firestone. Na mokre je najlepší Continental, na suchu potom Toyo a Cooper.

Čo sa komfortu týka, trochu sklamal Michelin, naopak najtichšia je pneumatika Dunlop, ktorá dokonca vykázala aj najnižšiu spotrebu paliva v celom teste. Naproti tomu Michelin dosiahol najnižšieho opotrebenia vôbec a vyslúžil si za túto disciplínu najlepšiu známku, akú môže ADAC udeliť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY