vytisknout velikost písma Test zimných a celoročných pneu 195/65 R15: Najlepšia je Continental

Pomaly sa blíži zima a s ňou hromadné prezúvanie na zimné pneumatiky. Aktuálny test autoklubu ADAC odhaľuje najlepšie a naopak najhoršie značky. A pridáva aj hodnotenie celoročných plášťov.
Test zimných a celoročných pneu 195/65 R15: Najlepšia je Continental
Zoznam kapitol
  1. Test celoročných pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimných pneumatík 195/65 R15

Síce je do zákonnej povinosti prezuť na zimné pneumatiky relatívne dosť času, ale poznáte to. Než sa človek objedná do pneuservisu, než majú voľno, než mu prídu nové pneumatiky... A práve ak vyberáte nové plášte, mohli by vás zaujímať výsledky tradičného testu zimných pneumatík, ktorý vykonal nemecký autoklub ADAC.

Lenže nie každý chce prezúvať a niekto dáva prednosť celoročným plášťom. Aj tie teraz ADAC otestoval, dokonca v zhodnom a veľmi populárnom rozmere 195/65 R15. Poďme sa pozrieť najprv na výsledky celoročných pneumatík.

Pneumatika Celkové hodnotenie Sucho Mokro Sneh Ľad Komfort Spotreba Opotrebenie
Falken EuroAll Season AS200 3,7 2,5 2,6 3,7 2,8 3,5 2,7 3,0
Vredestein Quatrac Lite 4,0 4,0 3,2 3,6 2,4 3,4 1,9 2,5
Kumho Solus HA31 4,8 4,8 3,2 3,2 2,4 3,5 2,6 2,5
Uniroyal AllSeasonExpert 4,8 4,8 2,8 2,3 2,2 3,5 2,3 3,0

ADAC použil pre hodnotenie celoročných pneumatík rovnaké kritériá, akými hodnotil zimné pneumatiky. Jazda na suchu sa na výsledku podieľa z 15%, na mokre z 30%, na snehu z 20% a na ľade z 10%. Komfort a hlučnosť sa na výsledkoch podieľa z 5%, spotreba paliva z 10% a opotrebenie takisto z 10%.

Pri hodnotení udeľuje ADAC známku od 0,5 do 5,5 a podľa toho dáva slovné ohodnotenie. Známku 0,5 - 1,5 označuje ako veľmi dobrú, 1,6 - 2,5 ako dobrú, 2,6 - 3,5 ako uspokojivú, 3,6 - 4,5 ako dostatočnú a 4,6 - 5,5 ako nevyhovujúcu.

Zvláštne je, že ADAC používa metodiku, ktorá nedovoľuje vyvážiť dobrým výsledkom v ostatných kritériách prepadák v jednej z hodnotených disciplín. Ak pneumatika dostane pri hodnotení ovládateľnosti na suchu, vode, snehu alebo ľade v jednom kritériu známku 2,6 a horšiu, nemôže byť výsledok celého testu lepší ako táto známka.

Na to doplatila napríklad celoročná pneumatika Uniroyal AllSeasonExpert, ktorá síce prepadla pri teste na suchu známkou 4,8, ale na vode, snehu a ľade vykázala inak veľmi dobré výsledky. To si potom musí každý zhodnotiť sám, ktoré kritériá sú pre neho dôležité...

A ako dopadli zimné pneumatiky s rozmerom 195/65 R15? To sa dozviete v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY