vytisknout velikost písma Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všetky peniaze

Vyskúšali sme šiestu generáciu slávnej nemeckej dodávky vo verzii, ktorá bola rýchla, luxusna, atraktívna, ale ktorá nakoniec stála rovnako ako Audi Q7. No proste dodávka za všetky peniaze.
Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všetky peniaze
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Skutočne nová generácia?
  2. Interiér je skutočne luxusný, Hrajte sa, ako sa vám páči
  3. Jízda: Tu hra na SUV končí (+nameraná dynamika)
  4. Multivan za 63-tisíc eur, skutočne?, Verdikt
  5. VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Fotogaléria

Predstavte si, že ste nečítali nadpis a neviete, o ktorom aute je reč. Čo by ste tipovali za vozidlo, keby ste vo výpise výbavy našli veci ako adaptívny tempomat aktívny do 210 km/h, osemnásťpalcové kolesá, servodovieranie dverí, paket Chróm, čalúnenie Alcantarou, elektronické zosilnenie zvuku v interiéri, adaptívne tlmiče, elektricky nastaviteľné sedadlá vodiča a spolujazdca, diódové svetlomety, trojzónová klimatizácia, výkon 150 kW (204 k) a pohon všetkých kolies?

Čo by ste tipovali, keď by som vám povedal, že naša cena začína na sume 44-tisíc eur, respektíve že sa po pripočítaní všetkých príplatkov bavíme o čiastke 63 254 eur, avšak bez DPH? Naháňajú sa vám hlavou nejaké luxusné kombi alebo prémiové SUV? Tiež by som to tak videl, lenže ono to je úplne inak. Ide o dodávku. Áno, aj úžitkový voz môže stáť pokojne cez 60-tisíc eur.

_DSC0904.jpg_DSC0906.jpgAj keď sa základ už od pohľadu príliš nelíši od piatej generácie, verzia Generation Six priťahuje skoro až neuveriteľnú pozornosť

Samozrejme sa nejedná o len tak hocijaký užitkáč, tento rok Volkswagen predstavil šiestu generáciu svojej obľúbenej dodávky. Nám sa do testu dostavilo prevedenie Multivan s krátkym rázvorom, avšak vo verzii Generation Six. A aby bolo všetkým novinárom aj čitateľom dobre jasné, čo všetko šiesta generácia môže mať, dostal testovací exemplár naozaj veľa výbavy, ktorá ho cenovo vystrelila medzi veľké luxusné SUV. Môže toto vôbec mať nejaký zmysel?

Skutočne nová generácia?

Asi si už po prehliadnutí prvých fotiek budete hovoriť, či sa skutočne pozeráte na novú generáciu Multivanu. Je to oprávnená námietka, pretože šiesta generácia je v podstate piata generácia po väčšom facelifte. Základné tvary karosérie to prezrádzajú veľmi jasne a úprimne nebyť diódových svetiel, mal by som skutočne problémy rozlíšiť dosluhujúci päťku od novej šestky. Ale tento štýl nie je pre VW ničím výnimočným.

Kvôli tomu, aby bolo všetkým jasné, že prišla nová generácia, pripravil Volkswagen edícii Generation Six, ktorá zo seba pomocou efektných drobností robí štýlový retro-model odkazujúcej na legendárnu T1. K tomu samozrejme pridá výbavu, o ktorej sa pra pra pra pra... predkovi vôbec nikdy nezdalo a ani sa mu zdať nemohlo.

_DSC0954.jpg_DSC0945.jpgGeneration Six spoznáte vždy podľa dvojfarebnej karosérie. V ponuke je viac variantov ako biela kombinovaná s červenou. Naopak kolesá v dizajne retro nie sú zárukou tejto edície. Záujemcovia ich totiž môžu vymeniť za klasické liate disky

Generation Six má dvojfarebný lak karosérie a retro kolesá s veľkými chrómovanými pokrievkami. Mimochodom ak sa vám nepáči červeno-biela, môžete siahnuť po iných odtieňoch. A rovnako tak keď nechcete biele disky, môžete si zvoliť tradičné zliatinové kolesá. Nebyť tohto prevedenia, asi by sa za šiestu generáciou otočil iba ortodoxný fanúšik Multivanov a transportérov, ale nikto iný. Lenže takto to bolo celkom o niečom inom.

Chvíľami som neveril tomu, ako veľkú dokáže toto auto pritiahnuť pozornosť. A to k tomu stačila len taká drobnosť ako prelakovať polovicu karosérie na inú farbu. Na druhej strane má automobil naozaj nejaké zvláštne čaro a aj ja som ho nakoniec vracal s tým, že by som si dokázal predstaviť tento malý autobus ako alternatívu k nejakému tomu SUV.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY