vytisknout velikost písma Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všetky peniaze

Vyskúšali sme šiestu generáciu slávnej nemeckej dodávky vo verzii, ktorá bola rýchla, luxusna, atraktívna, ale ktorá nakoniec stála rovnako ako Audi Q7. No proste dodávka za všetky peniaze.
Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všetky peniaze
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Skutočne nová generácia?
  2. Interiér je skutočne luxusný, Hrajte sa, ako sa vám páči
  3. Jízda: Tu hra na SUV končí (+nameraná dynamika)
  4. Multivan za 63-tisíc eur, skutočne?, Verdikt
  5. VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Fotogaléria

Predstavte si, že ste nečítali nadpis a neviete, o ktorom aute je reč. Čo by ste tipovali za vozidlo, keby ste vo výpise výbavy našli veci ako adaptívny tempomat aktívny do 210 km/h, osemnásťpalcové kolesá, servodovieranie dverí, paket Chróm, čalúnenie Alcantarou, elektronické zosilnenie zvuku v interiéri, adaptívne tlmiče, elektricky nastaviteľné sedadlá vodiča a spolujazdca, diódové svetlomety, trojzónová klimatizácia, výkon 150 kW (204 k) a pohon všetkých kolies?

Čo by ste tipovali, keď by som vám povedal, že naša cena začína na sume 44-tisíc eur, respektíve že sa po pripočítaní všetkých príplatkov bavíme o čiastke 63 254 eur, avšak bez DPH? Naháňajú sa vám hlavou nejaké luxusné kombi alebo prémiové SUV? Tiež by som to tak videl, lenže ono to je úplne inak. Ide o dodávku. Áno, aj úžitkový voz môže stáť pokojne cez 60-tisíc eur.

_DSC0904.jpg_DSC0906.jpgAj keď sa základ už od pohľadu príliš nelíši od piatej generácie, verzia Generation Six priťahuje skoro až neuveriteľnú pozornosť

Samozrejme sa nejedná o len tak hocijaký užitkáč, tento rok Volkswagen predstavil šiestu generáciu svojej obľúbenej dodávky. Nám sa do testu dostavilo prevedenie Multivan s krátkym rázvorom, avšak vo verzii Generation Six. A aby bolo všetkým novinárom aj čitateľom dobre jasné, čo všetko šiesta generácia môže mať, dostal testovací exemplár naozaj veľa výbavy, ktorá ho cenovo vystrelila medzi veľké luxusné SUV. Môže toto vôbec mať nejaký zmysel?

Skutočne nová generácia?

Asi si už po prehliadnutí prvých fotiek budete hovoriť, či sa skutočne pozeráte na novú generáciu Multivanu. Je to oprávnená námietka, pretože šiesta generácia je v podstate piata generácia po väčšom facelifte. Základné tvary karosérie to prezrádzajú veľmi jasne a úprimne nebyť diódových svetiel, mal by som skutočne problémy rozlíšiť dosluhujúci päťku od novej šestky. Ale tento štýl nie je pre VW ničím výnimočným.

Kvôli tomu, aby bolo všetkým jasné, že prišla nová generácia, pripravil Volkswagen edícii Generation Six, ktorá zo seba pomocou efektných drobností robí štýlový retro-model odkazujúcej na legendárnu T1. K tomu samozrejme pridá výbavu, o ktorej sa pra pra pra pra... predkovi vôbec nikdy nezdalo a ani sa mu zdať nemohlo.

_DSC0954.jpg_DSC0945.jpgGeneration Six spoznáte vždy podľa dvojfarebnej karosérie. V ponuke je viac variantov ako biela kombinovaná s červenou. Naopak kolesá v dizajne retro nie sú zárukou tejto edície. Záujemcovia ich totiž môžu vymeniť za klasické liate disky

Generation Six má dvojfarebný lak karosérie a retro kolesá s veľkými chrómovanými pokrievkami. Mimochodom ak sa vám nepáči červeno-biela, môžete siahnuť po iných odtieňoch. A rovnako tak keď nechcete biele disky, môžete si zvoliť tradičné zliatinové kolesá. Nebyť tohto prevedenia, asi by sa za šiestu generáciou otočil iba ortodoxný fanúšik Multivanov a transportérov, ale nikto iný. Lenže takto to bolo celkom o niečom inom.

Chvíľami som neveril tomu, ako veľkú dokáže toto auto pritiahnuť pozornosť. A to k tomu stačila len taká drobnosť ako prelakovať polovicu karosérie na inú farbu. Na druhej strane má automobil naozaj nejaké zvláštne čaro a aj ja som ho nakoniec vracal s tým, že by som si dokázal predstaviť tento malý autobus ako alternatívu k nejakému tomu SUV.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY