vytisknout velikost písma Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvelý, no nie bezchybný

Ôsma generácia Volkswagenu Passat Variant sa veľmi podarila, napriek tomu nemožno povedať, že by toto auto bolo bezchybné. Problémy tu sú predovšetkým dva: komfort jazdy na väčších kolesách a cena s príplatkami v štýle Audi.
Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvelý, no nie bezchybný
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nepochybne to je Passat
  2. Hlavnou zbraňou je interiér, Kufor pripíše ďalšie body
  3. Jazda: Ľahká a úsporná, Výborný, až na ten podvozok
  4. Volkswagen to nie je, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Nebudem zastierať, že sa mi nový Passat veľmi páčil. Po medzinárodnej prezentácii, ktorá sa konala na Sardínii, som bol z auta vyložene nadšený a na klasický sedemdňový test som sa veľmi tešil. Lenže k môjmu prekvapeniu sa prvé dojmy tak celkom nenaplnili. Takmer základná dieselová motorizácia odhalila, že aj Passat má svoje slabšie stránky, hoci ich mnoho nie je.

Pred týmto testom sme o Passate písali už niekoľkokrát. Všetky fakty týkajúce sa okrem iného aj noviniek v porovnaní s B7 nájdete v už spomínaných prvých jazdných dojmoch, testovaný základný dvojliter má tiež za sebou aj meranie výkonu na brzde a v kontexte ťažkého Mondea sme naše auto vzali aj na váhu, aby sme zistili, o koľko je vyššia výbava ťažšia. Dnes je preto na programe len a len prax.

_DSC1057.JPG_DSC1010.JPG
Prvý klasický test Passatu B8 patrí verzii Variant s motorom 2.0 TDI 110 kW. Je to druhý najslabší diesel v ponuke, napriek tomu bohato stačí. 

Nepochybne to je Passat

Passat je ako Porsche 911. Na trhu už sme videli rad generácií, u ktorých sa dosť často stáva, že si človek nie je istý tým, či nejde o väčší facelift (čo je ale pri Passate niekedy pravda). Podobne ako 911, ktorá si stále drží svoj legendárny tvar, ani Passat sa nepúšťa do veľkých kreácií. Nemôže. Odjakživa to je triezvo strihaný automobil, ktorý sa mení len veľmi zvoľna. Ôsma generácia je toho dôkazom. Opäť.

Je tu síce väčšie množstvo chrómových prvkov, svetlomety nadväzujúce na masku sú užšie a napríklad taký sedan vyzerá veľmi dynamicky. Napriek tomu stále platí, že nebudete nikdy na pochybách a zakaždým, keď toto auto uvidíte v akomkoľvek prevedení a v akejkoľvek variante, si budete istí, že to je Passat. A to bol aj zámer.

Stále tak bude tento model pre niekoho triezvo elegantný, pre iného neúnosne nudný a ďalší ho bude považovať za nezaujímavý. Isté je, že ani ôsma generácia sa len tak neopozerá. Možno z nej teraz veľa ľudí na svoje pozadie neupadne, ale páčiť sa bude aj o päť rokov.

_DSC1040.JPG_DSC1042.JPG
V reáli na vás viac než nový dizajn zapôsobia nové proporcie. Auto je nižšie, širšie a kolesá sú posunuté viac do rohov. To je hlavný dôvod, prečo ôsma generácia vyzerá dynamickejšie. 

Dizajn sa možno nezmenil, ale proporcie áno. Pri prakticky rovnakej celkovej dĺžke bol zväčšený rázvor náprav, čo logicky znamená skrátenie previsov. Predná náprava sa presťahovala o 29 mm smerom k nárazníku, tá zadná sa posunula o 17 mm dozadu. Volkswagen auto tiež znížil a zväčšil šírku. Presne toto sú tie hlavné dôvody, prečo nový Passat pôsobí dynamickejšie.

Testované kombi dorazilo s vyššou výbavou Highline a celým radom príplatkových prvkov. Pre vizáž nášho exempláru sú dôležité tri veci: Osemnásťpalcové strieborné kolesá (+ 600 eur), metalický lak karosérie Strieborná Tungsten (+ 600 eur) a diódové svetlomety (s asistentom pre diaľkové svetlá za 1 200 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY