vytisknout velikost písma Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvelý, no nie bezchybný

Ôsma generácia Volkswagenu Passat Variant sa veľmi podarila, napriek tomu nemožno povedať, že by toto auto bolo bezchybné. Problémy tu sú predovšetkým dva: komfort jazdy na väčších kolesách a cena s príplatkami v štýle Audi.
Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvelý, no nie bezchybný
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nepochybne to je Passat
  2. Hlavnou zbraňou je interiér, Kufor pripíše ďalšie body
  3. Jazda: Ľahká a úsporná, Výborný, až na ten podvozok
  4. Volkswagen to nie je, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Nebudem zastierať, že sa mi nový Passat veľmi páčil. Po medzinárodnej prezentácii, ktorá sa konala na Sardínii, som bol z auta vyložene nadšený a na klasický sedemdňový test som sa veľmi tešil. Lenže k môjmu prekvapeniu sa prvé dojmy tak celkom nenaplnili. Takmer základná dieselová motorizácia odhalila, že aj Passat má svoje slabšie stránky, hoci ich mnoho nie je.

Pred týmto testom sme o Passate písali už niekoľkokrát. Všetky fakty týkajúce sa okrem iného aj noviniek v porovnaní s B7 nájdete v už spomínaných prvých jazdných dojmoch, testovaný základný dvojliter má tiež za sebou aj meranie výkonu na brzde a v kontexte ťažkého Mondea sme naše auto vzali aj na váhu, aby sme zistili, o koľko je vyššia výbava ťažšia. Dnes je preto na programe len a len prax.

_DSC1057.JPG_DSC1010.JPG
Prvý klasický test Passatu B8 patrí verzii Variant s motorom 2.0 TDI 110 kW. Je to druhý najslabší diesel v ponuke, napriek tomu bohato stačí. 

Nepochybne to je Passat

Passat je ako Porsche 911. Na trhu už sme videli rad generácií, u ktorých sa dosť často stáva, že si človek nie je istý tým, či nejde o väčší facelift (čo je ale pri Passate niekedy pravda). Podobne ako 911, ktorá si stále drží svoj legendárny tvar, ani Passat sa nepúšťa do veľkých kreácií. Nemôže. Odjakživa to je triezvo strihaný automobil, ktorý sa mení len veľmi zvoľna. Ôsma generácia je toho dôkazom. Opäť.

Je tu síce väčšie množstvo chrómových prvkov, svetlomety nadväzujúce na masku sú užšie a napríklad taký sedan vyzerá veľmi dynamicky. Napriek tomu stále platí, že nebudete nikdy na pochybách a zakaždým, keď toto auto uvidíte v akomkoľvek prevedení a v akejkoľvek variante, si budete istí, že to je Passat. A to bol aj zámer.

Stále tak bude tento model pre niekoho triezvo elegantný, pre iného neúnosne nudný a ďalší ho bude považovať za nezaujímavý. Isté je, že ani ôsma generácia sa len tak neopozerá. Možno z nej teraz veľa ľudí na svoje pozadie neupadne, ale páčiť sa bude aj o päť rokov.

_DSC1040.JPG_DSC1042.JPG
V reáli na vás viac než nový dizajn zapôsobia nové proporcie. Auto je nižšie, širšie a kolesá sú posunuté viac do rohov. To je hlavný dôvod, prečo ôsma generácia vyzerá dynamickejšie. 

Dizajn sa možno nezmenil, ale proporcie áno. Pri prakticky rovnakej celkovej dĺžke bol zväčšený rázvor náprav, čo logicky znamená skrátenie previsov. Predná náprava sa presťahovala o 29 mm smerom k nárazníku, tá zadná sa posunula o 17 mm dozadu. Volkswagen auto tiež znížil a zväčšil šírku. Presne toto sú tie hlavné dôvody, prečo nový Passat pôsobí dynamickejšie.

Testované kombi dorazilo s vyššou výbavou Highline a celým radom príplatkových prvkov. Pre vizáž nášho exempláru sú dôležité tri veci: Osemnásťpalcové strieborné kolesá (+ 600 eur), metalický lak karosérie Strieborná Tungsten (+ 600 eur) a diódové svetlomety (s asistentom pre diaľkové svetlá za 1 200 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY