vytisknout velikost písma Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvelý, no nie bezchybný

Ôsma generácia Volkswagenu Passat Variant sa veľmi podarila, napriek tomu nemožno povedať, že by toto auto bolo bezchybné. Problémy tu sú predovšetkým dva: komfort jazdy na väčších kolesách a cena s príplatkami v štýle Audi.
Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvelý, no nie bezchybný
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nepochybne to je Passat
  2. Hlavnou zbraňou je interiér, Kufor pripíše ďalšie body
  3. Jazda: Ľahká a úsporná, Výborný, až na ten podvozok
  4. Volkswagen to nie je, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Nebudem zastierať, že sa mi nový Passat veľmi páčil. Po medzinárodnej prezentácii, ktorá sa konala na Sardínii, som bol z auta vyložene nadšený a na klasický sedemdňový test som sa veľmi tešil. Lenže k môjmu prekvapeniu sa prvé dojmy tak celkom nenaplnili. Takmer základná dieselová motorizácia odhalila, že aj Passat má svoje slabšie stránky, hoci ich mnoho nie je.

Pred týmto testom sme o Passate písali už niekoľkokrát. Všetky fakty týkajúce sa okrem iného aj noviniek v porovnaní s B7 nájdete v už spomínaných prvých jazdných dojmoch, testovaný základný dvojliter má tiež za sebou aj meranie výkonu na brzde a v kontexte ťažkého Mondea sme naše auto vzali aj na váhu, aby sme zistili, o koľko je vyššia výbava ťažšia. Dnes je preto na programe len a len prax.

_DSC1057.JPG_DSC1010.JPG
Prvý klasický test Passatu B8 patrí verzii Variant s motorom 2.0 TDI 110 kW. Je to druhý najslabší diesel v ponuke, napriek tomu bohato stačí. 

Nepochybne to je Passat

Passat je ako Porsche 911. Na trhu už sme videli rad generácií, u ktorých sa dosť často stáva, že si človek nie je istý tým, či nejde o väčší facelift (čo je ale pri Passate niekedy pravda). Podobne ako 911, ktorá si stále drží svoj legendárny tvar, ani Passat sa nepúšťa do veľkých kreácií. Nemôže. Odjakživa to je triezvo strihaný automobil, ktorý sa mení len veľmi zvoľna. Ôsma generácia je toho dôkazom. Opäť.

Je tu síce väčšie množstvo chrómových prvkov, svetlomety nadväzujúce na masku sú užšie a napríklad taký sedan vyzerá veľmi dynamicky. Napriek tomu stále platí, že nebudete nikdy na pochybách a zakaždým, keď toto auto uvidíte v akomkoľvek prevedení a v akejkoľvek variante, si budete istí, že to je Passat. A to bol aj zámer.

Stále tak bude tento model pre niekoho triezvo elegantný, pre iného neúnosne nudný a ďalší ho bude považovať za nezaujímavý. Isté je, že ani ôsma generácia sa len tak neopozerá. Možno z nej teraz veľa ľudí na svoje pozadie neupadne, ale páčiť sa bude aj o päť rokov.

_DSC1040.JPG_DSC1042.JPG
V reáli na vás viac než nový dizajn zapôsobia nové proporcie. Auto je nižšie, širšie a kolesá sú posunuté viac do rohov. To je hlavný dôvod, prečo ôsma generácia vyzerá dynamickejšie. 

Dizajn sa možno nezmenil, ale proporcie áno. Pri prakticky rovnakej celkovej dĺžke bol zväčšený rázvor náprav, čo logicky znamená skrátenie previsov. Predná náprava sa presťahovala o 29 mm smerom k nárazníku, tá zadná sa posunula o 17 mm dozadu. Volkswagen auto tiež znížil a zväčšil šírku. Presne toto sú tie hlavné dôvody, prečo nový Passat pôsobí dynamickejšie.

Testované kombi dorazilo s vyššou výbavou Highline a celým radom príplatkových prvkov. Pre vizáž nášho exempláru sú dôležité tri veci: Osemnásťpalcové strieborné kolesá (+ 600 eur), metalický lak karosérie Strieborná Tungsten (+ 600 eur) a diódové svetlomety (s asistentom pre diaľkové svetlá za 1 200 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY