vytisknout velikost písma Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajatí elektroniky

Volvo V40 našim pravidelným čitateľom neznáme nebude. Teraz sme pre vás pripravili trochu netradičný test modelu V40 Cross Country T5.
Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajatí elektroniky
Zoznam kapitol
  1. Vystupuje z radu, T5 + AWD + Summum…, Neotrepaný vzhľad
  2. Prístrojový štít TFT, Všetko pre spotrebu, LKA, ACC a ďalšie vychytávky…
  3. City Safety v praxi, Samočinné parkovanie
  4. Motory natočiť!, A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria (stručná)
  6. Fotogaléria (kompletná, 117x foto)

Vystupuje z radu

Model Volvo V40 oslávil svoju premiéru na minuloročnom autosalóne v Ženeve a na jesennom autosalóne v Paríži ho nasledovalo efektné prevedenie Cross Country s obľúbeným plastováním okolo karosérie. To sa začalo vyrábať hneď v novembri, a síce výhradne v belgickom Gente. Naše doterajšie skúsenosti s týmito vozidlami potvrdzujú, že ide o jeden z mála modelov, ktorý sa môže smelo postaviť tej najlepšej konkurencii nemeckých prémiových značiek.

P1150032.JPGP1150039.JPGP1150056.JPG
Volvo V40 Cross Country T5 s výbavou Summum a príplatkovou výbavou za 11 640 €

Volvo V40 je navyše po všetkých stránkach originálne a v kompaktnom balení ponúka to najlepšie zo súčasnej automobilovej konštrukcie, či už ide o výkonné, alebo hospodárne motory (dokopy to moc nejde), dizajn karosérie a interiéru, kvalitu materiálov a spracovanie alebo najmodernejšie elektronické komfortné a bezpečnostné sústavy.

V nasledujúcich riadkoch sa budeme sústrediť práve na elektronické sústavy, ktorými bolo skúšané auto našlapané po strechu, ale hlavne na to, ako sa správajú v praxi. Išlo o špičkovo vybavenú a najvýkonnejším motorom opatrenú verziu Volva V40 Cross Country T5 s pohonom všetkých kolies AWD a najvyšším výbavovým stupňom Summum, ktorá bola obohatená príplatkovou výbavou za 11 640 €. Identický automobil sme vám ponúkli už na prvej jazde.

T5 + AWD + Summum…

Skúšaný voz bol v čase testu jediným vozidlom celého radu V40 dodávaným s pohonom všetkých kolies, avšak pre modelový rok 2014 teraz prichádza aj nová, slabšia, ale cenovo dostupnejšia verzie T4 AWD s menším päťvalcom a výkonom 180 koní (132 kW). Prevedenie T5 je poháňané vpredu naprieč uloženým radovým päťvalcom s výkonom 254 koní (187 kW) a krútiacim momentom 360 Nm, ktorý môže dočasne narásť na rovných 400 Nm.

Táto pohonná jednotka je pri vozidlách V40 Cross Country kombinovaná výhradne so šesťstupňovými automatickými prevodovkami Geartronic (Aisin) a pohonom všetkých kolies (slabšia T4 majú skrine Powershift). Výbava Summum je pre Volvo V40 CC najvyššia (lacnejšie varianty nesú mená Base, Kinetic a Momentum), takže snáď ani neprekvapí, že zahŕňa prakticky všetko, čo od prémiového modelu očakávate. Vyznačuje sa napríklad bi-xenónovými adaptívnymi svetlometmi alebo koženým čalúnením.

Voz na snímkach bol ale naviac vybavený ešte dlhým zoznamom prvkov príplatkovej výbavy. K najdrahším položkám patrili strešné okno (+1 100 €), elektricky ovládané sedadlo vodiča s pamäťou (+702 €), cúvacia kamera (+446 €), digitálna televízia (+884 €) a pakety Business Pro, Driver Support, Security paket a City paket. Dohromady to robí 11 700 €, takže tento opulentne vybavený automobil stojí celkom 48 000 €, čo je dvakrát toľko čo stojí najlacnejšie V40 CC D2.

Neotrepaný vzhľad

Hneď na prvý pohľad je jasné, že ide o Volvo, čo naznačuje nielen tvarovanie prednej masky a svetlometov, ale tiež poňatie zadných, zvislo orientovaných a prelomených svietidiel. Verzia Cross Country sa od štandardného V40 líši predovšetkým o 40 mm zvýšenou výškou (rozširuje prednosti pohonu všetkých kolies), plastovými obkladmi prahov a novými nárazníkmi, pričom ten predný nesie zvislo orientované denné svetlá LED (inak vodorovné).

P1150038.JPGP1150040.JPGP1150041.JPGP1150067.JPGP1150068.JPGP1150069.JPG
Verziu Cross Country zdobí rad špecifických doplnkov

Interiér ponúka rozmery bežné v nižšej strednej triede, ale vyznačuje sa materiálmi, ich spracovaním a výbavou na oveľa vyššej úrovni. Tiež palubná doska a pracovisko vodiča sú pre vozidlá Volvo typické, rovnako ako "plávajúca" stredová konzola. Predné sedadlá sú rozmerné, nijako závratne bočnou oporou nevynikajú, ale zabezpečujú pohodlné cestovanie aj na dlhé vzdialenosti. Vzadu je miesto tak akurát pre dvoch dospelých pasažierov stredného vzrastu.

K príjemnému cestovaniu v tomto vozidle prispievali efektné dvojfarebné čalúnenia sedadiel a dverových obkladov s kontrastným sťahovaním, rozmerná presklená strecha, vyhrievanie predných aj zadných sedadiel alebo digitálna televízia včlenená do rozmerného displeja multimediálneho systému s diaľkovým ovládaním. Prístup k batožinovému priestoru je trochu obmedzený len nízkym a úzkym vekom, pričom nákladová hrana je dosť vysoká, aj napriek pôvodnému sľubu Volva je model V40 skrátka čistokrvným hatchbackom a s kombíkom nemá nič spoločné.

P1150072.JPGP1150074.JPGP1150076.JPGP1150077.JPGP1150079.JPGP1150081.JPG
Miesta je tu ako v bežnom aute nižšej strednej triedy

Využiteľnosť batožinového priestoru ťaží z priestorovo hospodárnej zadnej nápravy platformy Ford C1 s podbehmi kolies takmer neobmedzujúcimi šírku. Za nimi nájdeme malé otvorené schránky na drobnosti, ale viac toho určite uložíte pod podlahu. Pravdou je, že batožinový priestor vozidla Volvo V40 patrí v danom segmente skôr k tým menším, avšak každodenným rodinným požiadavkám na prepravnú kapacitu vyhovie.

P1150108.JPGP1150110.JPGP1150113.JPGP1150115.JPGP1150116.JPGP1150117.JPG
Batožinový priestor uspokojí len bežné nároky na každodennú prepravu
Volvo V40 Cross Country T5 Summum
Rok výroby 2012
Cena testovaného vozidla (s DPH) 1 236 150 Kč
Cena základného prevedenia (vč. DPH) 627 183 Kč
   
Výbava  
Posilňovač riadenia Áno (EPAS)
Airbagy 8x
El. riadenie podvozku DSTC, EBA, HLA, HDC
Centrálné zamykanie Áno, bezkľúčové
El. ovládanie okien Áno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadiel Áno vr. vyhrievania a priklápania
Čalúnenie koža
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféra Áno, el., s pamäťou
Nastaviteľná bedrová opierka Áno
Nastaviteľný volant Áno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadlá Delené a sklopné
Tempomat Áno, aktívny
Klimatizácia Áno, aut., dvojzónová
Autorádio CD, MP3, AUX, USB, TV
Bluetooth Áno
Navigácia Áno
Predné hmlovky Áno
Nárazníky vo farbe vozidla Áno
Hliníkové disky Áno
Xenónové svetlomety Áno
Denné svietenie Áno (LED)
Palubný počítač Áno
Kožený poťah volantu Áno
Vyhrievané sedadlá Áno (4x)
Vyhrievaný volant Nie
Parkovací asistent Áno, vpredu i vzadu, s kamerou
Štart/stop systém Áno
Metalíza Áno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY