vytisknout velikost písma Test Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line: klasika made in Slovakia

Volkswagen Touareg v podstate predstavuje veľmi zaujímavý mix. Ako základ poslúžilo Porsche Cayenne, v našom prípade je pod kapotou motor Audi a to celé sa vyrába na Slovensku. Nech je to však ako chce, tento koktejl sa sakramentsky podaril.
Test Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line: klasika made in Slovakia
Zoznam kapitol
  1. Úvod, R-Line pre lepší imidž
  2. Triezvo funkčné, R ako rovno
  3. Osem za jedenásť, Keď k tomu dôjde
  4. Ľudový skutočne nie, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Druhá generácia Volkswagenu Touareg k nám dorazila pred tromi rokmi. Určite stojí za zmienku, že na rozdiel od generácie prvej, kedy prišiel na svet najprv Touareg a potom od neho bol odvodený Cayenne, v prípade testovanej modernejšej verzie tomu bolo presne naopak. Samozrejme základ oboch automobilov opäť zostal rovnaký, ale predsa znie omnoho lepšie, keď sa povie, že Touareg je lacnejšie Porsche, ako keď napíšeme, že Porsche je drahší Volkswagen.

Ono vôbec pozície Touaregu a Cayenne sú celkom zaujímavé. Veľké SUV so značkou wolfsburskej automobilky sa mohlo pochváliť okrem naftového šesťvalca tiež naftovým osemvalcom hneď od samotného začiatku. Tento motor predstavuje v kontexte Touaregu klasický downsizingový prípad. Pôvodné naftový desaťvalec sa musel kvôli emisiám (aké prekvapenie) odobrať do večných lovíšť a na jeho miesto nastúpila menšia, ale výkonnejšie jednotka. Okrem neustále omieľanej produkcie emisií to prinieslo ďalšiu podstatnú výhodu v podobe nižšej hmotnosti. Pôvod dieselovej štyri-dvojky nie je žiadnym prekvapením, pre potreby automobilky ho darovalo Audi.

vw_touareg_02.JPGvw_touareg_05.JPG 
Touareg je klasika. Dizajn si môžete vylepšiť pomocou paketu R-Line, ktorý pridá predovšetkým upravené nárazníky a dvadsaťpalcové kolesá.

Cayenne z nejakého záhadného dôvodu však mal smolu a rovnako ako pri prvej generácii, aj pri tej druhej sa musel tento model spoliehať iba na šesťvalec, ktorý síce nejde zle, ale predsa len keď už pripustíme existenciu veľkého SUV tejto odjakživa na športové autá zameranej značky, ktoré je naviac osadené dieselom, potom výsledná dynamika nebola zas až tak pôsobivá a rozhodne Cayenne Diesel na tento osemvalcový Touareg nestačil. Náprava prišla minulý rok na autosalóne v Paríži, kde Porsche konečne predstavilo Cayenne S Diesel, teda svoje predajne úspešné SUV osadené adekvátnym motorom.

Na rozdiel od Touaregu, ktorý disponuje parametrami 340 koní a drtivých 800 Nm je na tom Cayenne S Diesel papierovo o trochu lepšie. Ponúkne 382 koní a 850 Nm, avšak na stovke je za 5,7 s, čo je len o jednu desatinku lepší čas, než čo dokáže predviesť Touareg. Aby som skrátil úvodné teoretizovanie, Touareg je bez preháňania triezvejší Cayenne a počas testu sa tiež celkom dobre ukázalo, že záujemcovia, ktorí si Cayenne kúpia, si neplatia nič iné, než lepší imidž. Touareg je totiž objektívne povedané veľmi podarené auto bez výraznejších nedostatkov.

vw_touareg_2__05.JPGvw_touareg_2__08.JPG 
Chrómové koncovky výfuku a strešný spojler, to sú tiež prvky, ktoré pridá exteriérová časť paketu R-Line.

R-Line pre lepší imidž

Volkswagen je automobilka, ktorá vsádza na veľmi triezvy a pomerne jednotvárny design. To neberte ako nejakú kritiku, ale ako iba obyčajný holý fakt. V porovnaní s niekoľkokrát spomínaným Cayenne, ale aj s ďalšou konkurenciou napríklad od BMW alebo Mercedesu, vyzerá na prvý pohľad ako také "ľudové vozidlo" medzi luxusnými SUV. Proste chudobný príbuzný v exkluzívnej spoločnosti a asi by ste ho ani neodhadovali na obstarávaciu cenu ďaleko presahujúcu hranicu 77 tisíc eur.

Kto by chcel svoj bežný Touareg trochu vylepšiť, pre takých záujemcov prišiel Volkswagen v roku 2011 s riešením. Tým nie je nič iného, než z ostatných modelov už dobre známy paket R-Line. Opäť by som nezabŕdal do debát na tému, na čo je vlastne dobré pri cez dve tony vážiacom kolose športový image, ktorý si tak úplne nerozumie s obyčajnou fyzikou, ale keď to niekto chce, prosím.

vw_touareg_1__06.JPGvw_touareg_1__07.JPG 
Ani s najviac športovo ladenými tlmičmi v zákrutách nečakajte zázraky. R-Line na nastavení podvozku nič nezmení.

Ako už je zvykom, ponúka Volkswagen paket vylepšujúci exteriér a za ďalšie príplatky interiér. Súčasťou prvého spomínaného sú dvadsaťpalcové kolesá, prahové nástavce, prepracované nárazníky, vzadu dvojica chrómovaných koncoviek výfuku a zabudnúť nesmiem na vec najdôležitejšiu, na plakety R-Line. Ak sa ma pýtate na to, ako podobne vyladený Touareg vyzerá v praxi, potom musím povedať, že si svojich zákazníkov asi nájde, ale z môjho pohľadu to tak nejako nie je úplne ono. Avšak ako je známe, dizajn je čisto subjektívna záležitosť.

Do interiéru potom R-Line prihodí športovo tvarované sedačky čalúnenú kožu napa, trojramenný volant s páčkami pre manuálne radenie, chrómové lišty, kovové pedále a opäť samozrejme logá R-Line.

R-line je vec imidžu, nič iné. Na druhej strane v kontexte obstarávacej ceny je týchto niekoľko málo úprav vecí už úplne zanedbateľných. Kto sa chce trochu odlíšiť a obetuje za to pár tisíc eur, pre takého človeka nemožno povedať nič iné, než "prečo nie".

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY