vytisknout velikost písma Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, keď...

Toto auto má úplne všetko. Vie byť športové, praktické, rodinné, úsporné, je ale tiež vysoko ekologické a dokonca zvládne jazdiť so spotrebou 0 l/100 km. Skoro to vyzerá, že ide o dokonalý stroj, ale aby ste ho takto mohli naozaj označiť, musí byť splnená jedna nepríjemná podmienka.
Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, keď...
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nielen najkrajší Passat
  2. Ako to jazdí?
  3. Úplne zbytočný Battery Charge, Elektricky až do 130 km/h
  4. GTE: Môže byť hybrid zábavný?, Najväčšia bolesť? Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Passat Variant GTE: Fotogaléria

Minulý rok bol rokom Passatu, takže budem mať absolútne pochopenie, keď nad týmto testom ohrniete nos s prostým "zase ďalší test nejakého Passatu". Áno, nemecký zástupca strednej triedy bol za uplynulý rok veľmi častým návštevníkom našej redakcie, ale tentoraz tu nemáme ďalší variant nejakého toho TDI alebo TSI. Tentokrát ide o niečo úplne iné.

Volkswagen pred časom začal ponúkať model Passat aj v prevedení GTE. Toto označenie už skôr dostal menší Golf a rovnakú techniku možno použije aj Škoda Superb, v každom prípade to znamená prítomnosť hybridného pohonného ústrojenstva, ktoré je samo o sebe celkom zaujímavé.

Základ tvorí štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 115 kW (156 k). Tomu pomáha jeden elektromotor a nová automatická prevodovka, ktorú Volkswagen postavil priamo na použitie v hybridných modeloch. Už tento fakt mimochodom jasne naznačuje, že Golf a Passat určite nebudú jediní z koncernu, ktorí ponúknu aj hybridný variant.

_DSC0338.jpg_DSC0321.jpg
Hybridný Passat Variant spoznáte na pohľad hlavne podľa upraveného predného nárazníku s diódami denného svietenia. Decentné športové zmeny autu skutočne slušia

Princíp fungovania hybridného systému vyzerá celkom jednoducho. Automatická prevodovka je šesťstupňová a pre radenie používa dve spojky, ako to poznáme od ostatných dvojspojek. Tretia spojka pripája a odpája spaľovací motor. Ak je táto spojka rozpojená, auto je poháňané elektromotorom, ak je spojená, pridáva sa do práce spaľovacia jednotka.

Výsledné parametre sú hotovou rozprávkou, ktorú si určite niektoré organizácie nielen v Bruseli opakovane predčítajú na dobrú noc. Celkový výkon 160 kW (218 k), vrchol krútiaceho momentu 400 Nm, kombinovaná spotreba 1,6 l/100 km. Životné prostredie je, zdá sa, zachránené a ani pri tom vodiči nebudú musieť robiť kompromisy pri vyvádzaní za volantom.

Iste, pravda je trochu iná. Teda presne povedané je niekedy niekoľkonásobne iná, a práve to tiež nájdete v dnešnom teste. Než sa do neho pustíme naplno, pár slov o dizajne.

_DSC0333.jpg_DSC0334.jpg_DSC0272.jpg_DSC0322.jpg_DSC0323.jpg_DSC0326.jpg
Konkrétne změny? Sem-tam sa objavujúca modrá linka, diódy denného svietenia, samozrejme dobíjací konektor v maske, nápisy a došlo aj na dve falošné koncovky výfuku, ktoré končia po vzore dieselov ohnuté ešte pred nárazníkom

Nielen najkrajší Passat

Na prvý pohľad je Passat GTE proste a jednoducho Passat, ktorého dostal do parády tuner majúci v obľube modrú farbu (každý predsa vie, že modrá je dobrá...). Svojím spôsobom je to dobre, hlavne z pohľadu priestoru v interiéri, ktorý je tiež takmer nezmenený. Definitívne preč sú časy, kedy sa napríklad Lexus honosil tým, že ku všetkým svojim modelom ponúka hybridnú verziu, len IS je dieselové, pretože keby sa do celkom malého kufra naložili akumulátory, nič by z neho nezostalo. Rozmerovo sa GTE ničím nelíši zvonku, ani vo vnútri.

Hybrid ale dostal pár detailov, vďaka ktorým GTE bezpečne spoznáte a vďaka ktorým aj tento Passat vyzerá veľmi dobre. V mojich očiach dokonca tak veľmi dobre, že som si ho v osobnom rebríčku označil za najkrajšiu verziu tohto modelu. Hlavným poznávacím znamením sú diódy v nárazníku, modré linky, prípadne aj špeciálne zliatinové kolesá, ktoré ale naše auto nedostalo, a samozrejme "zalepená maska" alebo nápisy GTE.

_DSC0310.jpg_DSC0316.jpg_DSC0317.jpgPrítomnosť hybridnej jednotky neprezrádza ani interiér. Ten je takmer zhodný s bežnou verziou. Jediné obmedzenie sa týka priestoru pod dnom kufra

Podobne je na tom aj interiér, kde sa opäť objavujú modré linky v podobe kontrastných švov alebo ambientného osvetlenia, sú tu nápisy GTE a keď sa poriadne pozriete na stredový panel, nájdete tu navyše tlačidlá GTE a E-Mode. To je zhruba všetko. Stále sa bavíme o veľmi priestrannom, ergonomicky podarenom a čo do spracovania úplne výbornom automobile.

Verzia GTE ale nakoniec nie je úplne rovnaká, auto dostalo okrem hybridnej jednotky aj pár ďalších úprav. Volkswagen napríklad siahol do samotnej karosérie. Hybridný Passat má akumulátory uložené v priestore pod zadnými sedadlami pred zadnú nápravu a predovšetkým kvôli tomu bola v týchto miestach, ale aj pod batožinovým priestorom, zosilnená podlaha. Rovnako tak boli zosilnené prahy a menšia časť stredového tunela.

Passat GTE si tiež vezie na podvozku v priestore pod batériami ochranné kryty, kvôli vylepšenie aerodynamiky Volkswagen nasadil aj menej odolné kryty aj na zvyšok podvozku. A zmenšila sa nádrž, kedy GTE ponúkne 50 l, zatiaľ čo klasické verzie 1.4 TSI (110 kW) má o deväť litrov viac.

Technicky sa Passat GTE samozrejme trochu líši od klasickej verzie, pre praktického používateľa ale rovnako bude na prvý pohľad najdôležitejšou zmenou prítomnosť veľkých diód na nárazníku. Hybridné ústrojenstvo je dokonale maskované a za tento fakt si Volkswagen zaslúži pochvalu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY