vytisknout velikost písma Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Aký zmysel má Golf s pohonom všetkých kolies, výkonom tristo koní a miliónovou cenovkou? Odpovede sme hľadali v redakčnom teste. Výsledok hneď neprezradíme, ale naznačíme: celkom sme si to hľadanie užili.
Test Volkswagen Golf R: Nadgolf
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kocke
  2. Úvod; Technika a parametre
  3. Dizajn a interiér; Prvé dojmy za volantom
  4. Dynamika a jazdné vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Rovnako ako jeho predchodca Golf R32 a ešte predtým Golf VR6 plní aj Golf R dôstojnú úlohu vrcholného Golfu - hoci teraz už si musí vystačiť len so štvorvalcovým motorom. Kto dúfal v nemecké Evo, zostane možno nie úplne uspokojený. Volkswagen Golf R je ale unikátny v tom, ako dokáže skĺbiť civilizované a priateľské vystupovanie v každodennej prevádzke s dynamikou a schopnosťami pri športovej jazde.

Iste, na suchu možno presvedčíte sami seba, že Golf GTI by vám za oveľa menšie peniaze poskytol podobnú službu, a v podstate budete mať pravdu. My sme v ňom ale objavili ekvivalent 911 Turbo medzi ostrými hatchbackmi - určite by ste našli viac strhujúceho súpera (a rozhodne veľa lacnejších), ale jeho mix dynamických, úžitkových a vodičských vlastností nenachádza premožiteľa. To jediné, čo mu môžete vyčítať, je, že cez všetky svoje schopnosti zostáva trochu studený. Je nemožné ho nerešpektovať, ale ťažké sa do neho zamilovať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY