vytisknout velikost písma Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Aký zmysel má Golf s pohonom všetkých kolies, výkonom tristo koní a miliónovou cenovkou? Odpovede sme hľadali v redakčnom teste. Výsledok hneď neprezradíme, ale naznačíme: celkom sme si to hľadanie užili.
Test Volkswagen Golf R: Nadgolf
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kocke
  2. Úvod; Technika a parametre
  3. Dizajn a interiér; Prvé dojmy za volantom
  4. Dynamika a jazdné vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Rovnako ako jeho predchodca Golf R32 a ešte predtým Golf VR6 plní aj Golf R dôstojnú úlohu vrcholného Golfu - hoci teraz už si musí vystačiť len so štvorvalcovým motorom. Kto dúfal v nemecké Evo, zostane možno nie úplne uspokojený. Volkswagen Golf R je ale unikátny v tom, ako dokáže skĺbiť civilizované a priateľské vystupovanie v každodennej prevádzke s dynamikou a schopnosťami pri športovej jazde.

Iste, na suchu možno presvedčíte sami seba, že Golf GTI by vám za oveľa menšie peniaze poskytol podobnú službu, a v podstate budete mať pravdu. My sme v ňom ale objavili ekvivalent 911 Turbo medzi ostrými hatchbackmi - určite by ste našli viac strhujúceho súpera (a rozhodne veľa lacnejších), ale jeho mix dynamických, úžitkových a vodičských vlastností nenachádza premožiteľa. To jediné, čo mu môžete vyčítať, je, že cez všetky svoje schopnosti zostáva trochu studený. Je nemožné ho nerešpektovať, ale ťažké sa do neho zamilovať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY