vytisknout velikost písma Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Aký zmysel má Golf s pohonom všetkých kolies, výkonom tristo koní a miliónovou cenovkou? Odpovede sme hľadali v redakčnom teste. Výsledok hneď neprezradíme, ale naznačíme: celkom sme si to hľadanie užili.
Test Volkswagen Golf R: Nadgolf
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kocke
  2. Úvod; Technika a parametre
  3. Dizajn a interiér; Prvé dojmy za volantom
  4. Dynamika a jazdné vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Rovnako ako jeho predchodca Golf R32 a ešte predtým Golf VR6 plní aj Golf R dôstojnú úlohu vrcholného Golfu - hoci teraz už si musí vystačiť len so štvorvalcovým motorom. Kto dúfal v nemecké Evo, zostane možno nie úplne uspokojený. Volkswagen Golf R je ale unikátny v tom, ako dokáže skĺbiť civilizované a priateľské vystupovanie v každodennej prevádzke s dynamikou a schopnosťami pri športovej jazde.

Iste, na suchu možno presvedčíte sami seba, že Golf GTI by vám za oveľa menšie peniaze poskytol podobnú službu, a v podstate budete mať pravdu. My sme v ňom ale objavili ekvivalent 911 Turbo medzi ostrými hatchbackmi - určite by ste našli viac strhujúceho súpera (a rozhodne veľa lacnejších), ale jeho mix dynamických, úžitkových a vodičských vlastností nenachádza premožiteľa. To jediné, čo mu môžete vyčítať, je, že cez všetky svoje schopnosti zostáva trochu studený. Je nemožné ho nerešpektovať, ale ťažké sa do neho zamilovať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY