vytisknout velikost písma Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Aký zmysel má Golf s pohonom všetkých kolies, výkonom tristo koní a miliónovou cenovkou? Odpovede sme hľadali v redakčnom teste. Výsledok hneď neprezradíme, ale naznačíme: celkom sme si to hľadanie užili.
Test Volkswagen Golf R: Nadgolf
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Golf R v kocke
  2. Úvod; Technika a parametre
  3. Dizajn a interiér; Prvé dojmy za volantom
  4. Dynamika a jazdné vlastnosti
  5. Ceny a výbava; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Rovnako ako jeho predchodca Golf R32 a ešte predtým Golf VR6 plní aj Golf R dôstojnú úlohu vrcholného Golfu - hoci teraz už si musí vystačiť len so štvorvalcovým motorom. Kto dúfal v nemecké Evo, zostane možno nie úplne uspokojený. Volkswagen Golf R je ale unikátny v tom, ako dokáže skĺbiť civilizované a priateľské vystupovanie v každodennej prevádzke s dynamikou a schopnosťami pri športovej jazde.

Iste, na suchu možno presvedčíte sami seba, že Golf GTI by vám za oveľa menšie peniaze poskytol podobnú službu, a v podstate budete mať pravdu. My sme v ňom ale objavili ekvivalent 911 Turbo medzi ostrými hatchbackmi - určite by ste našli viac strhujúceho súpera (a rozhodne veľa lacnejších), ale jeho mix dynamických, úžitkových a vodičských vlastností nenachádza premožiteľa. To jediné, čo mu môžete vyčítať, je, že cez všetky svoje schopnosti zostáva trochu studený. Je nemožné ho nerešpektovať, ale ťažké sa do neho zamilovať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY