vytisknout velikost písma Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Vyskúšali sme ďalší Golf siedmej generácie. Tentokrát s motorom 1,4 TSI vo verzii ACT s vypínaním valcov pri čiastočnom zaťažení.
Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán
Zoznam kapitol
  1. Zberateľ ocenení, Skúšané auto
  2. Ponuka verzií, "To je ten nový Golf?"
  3. Na palube, Kufor v norme, Za volantom
  4. Motor pristane, Príjemná jazda, Funguje to celé skvele ...
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (výber)
  7. Fotogaléria (komplet, 99x foto)

Zberateľ ocenení

Aktuálny Golf sa stal hviezdou posledných mesiacov a výpočet jeho cien by zabral celú kapitolu. Takže pre príklad, stal sa nielen Autom roka 2013 v Českej republike, ale aj európskym Autom roka 2013 (COTY) a Svetovým autom roka 2013 (WCOTY). Golf bol vždy dobrý, teda nič menej, ale ani nič viac. Vždy proti nemu v mimoriadne exponovanom segmente nižšej strednej triedy stáli autá, ktoré ho v určitých parametroch prekonávali, avšak kúzlom Golfu bola vždy práve triezva kombinácia primeraných štandardov vo všetkých ohľadoch a všestrannosť.

Nový Volkswagen Golf VII sme mali možnosť medzi prvými krátko vyskúšať už vlani v októbri na Sardínii a od tej doby sme jazdili už s celou radou verzií. Redakčným testom prešiel napríklad Volkswagen Golf 1,2 TSI, ktorý sme vzali tiež na motorovú brzdu, a zviezli sme sa tiež variantmi Golf 1,4 TSI a Golf 4Motion. V nasledujúcich riadkoch sa tak budeme sústrediť hlavne na špecifiká novo skúšaného modelu, najmä potom na sústavu odpájania valcov ACT, ktorú sme si krátko skúsili už na Sardínii.

P1150635.JPGP1150606.JPGP1150616.JPG
Volkswagen Golf 1,4 TSI s odpájaním valcov COD

Čo sa týka ankety COTY, v jej polstoročnej histórii je víťazstvo Golfu VII len tretím triumfom pre značku Volkswagen, avšak zároveň zopakovaním úspechu Golfu z roku 1992 (tretím do partie bolo pred tromi rokmi Polo). Oproti poslednej výmene Golfu generáciou V a VI, ktoré boli v skutočnosti obyčajným faceliftom bez významnejších zmien na mechanických skupinách, je Golf VII skutočne prakticky úplne novým automobilom.

Ten stál na novo vyvinutej podlahovej plošine MQB (Modularer Querbaukasten) ľahko adaptovateľnej na verzie rázvoru, rozchodov kolies a iné parametre, ktoré má časom podopierať drvivú väčšinu veľkosériových modelov koncernu VW Group. Keď si uvedomíme, že hlavným poslaním vzniku MQB bola minimalizácia vývojových a výrobných nákladov, bolo veľkou neznámou, ako nový Golf dopadne. Dopadol dobre.

Skúšané auto

K testu sme tentoraz prevzali jednoduchým bielym lakom opatrený Golf VII v najvyššom výbavovom stupňom Highline v kombinácii s manuálnou prevodovkou a zážihovým motorom 1,4 TSI/103 kW a odpájaním valcov COD (cylinder on demand, tj "valec na požiadanie"), ktorému v tomto prípade pri Volkswagene hovoríme ACT. Základné prevedenie tejto verzie začína podľa aktuálneho cenníka na sume 19 400 €, čo je niekde medzi vznetovými jednotkami 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Voz na snímkach bol opatrený príplatkovou výbavou v celkovej hodnote 3 100 €, v ktorej si nemožno nevšimnúť predovšetkým parkovacieho asistenta Parkpilot s čidlami v oboch nárazníkoch, prípravy na kolíziu PreCrash (pritiahnutie pásov, natlakovanie bŕzd a zatvorenie okien), polokoženého čalúnenia sedadiel s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou u vodiča (masážne funkcie ergoActive), bi-xenónových svetlometov so zdrojmi LED pre denné svietenie a sedemnásťpalcových liatych ráfikov Geneva.

Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT Highline
Rok výroby2013
Cena testovaného vozidla (s DPH)22 500 €
Cena základného prevedenia (s DPH)13 500 €
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy7x
El. riadenie podvozkuABS, ESP, EBV, ASR, MSR, XDC, Hold
Centrálné zamykanieÁno, DO
El. ovládanie okienÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno vr. vyhrievania
Čalúneniekoža/látka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno, el.
Nastaviteľný volantÁno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadláDelené aj sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB, SD
BluetoothÁno
NavigáciaNie
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Hliníkové diskyÁno
Xenónové svetlometyÁno
Denné svietenieÁno (LED)
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu i vzadu
Štart/stop systémÁno
MetalízaNie
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY