vytisknout velikost písma Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Vyskúšali sme ďalší Golf siedmej generácie. Tentokrát s motorom 1,4 TSI vo verzii ACT s vypínaním valcov pri čiastočnom zaťažení.
Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán
Zoznam kapitol
  1. Zberateľ ocenení, Skúšané auto
  2. Ponuka verzií, "To je ten nový Golf?"
  3. Na palube, Kufor v norme, Za volantom
  4. Motor pristane, Príjemná jazda, Funguje to celé skvele ...
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (výber)
  7. Fotogaléria (komplet, 99x foto)

Zberateľ ocenení

Aktuálny Golf sa stal hviezdou posledných mesiacov a výpočet jeho cien by zabral celú kapitolu. Takže pre príklad, stal sa nielen Autom roka 2013 v Českej republike, ale aj európskym Autom roka 2013 (COTY) a Svetovým autom roka 2013 (WCOTY). Golf bol vždy dobrý, teda nič menej, ale ani nič viac. Vždy proti nemu v mimoriadne exponovanom segmente nižšej strednej triedy stáli autá, ktoré ho v určitých parametroch prekonávali, avšak kúzlom Golfu bola vždy práve triezva kombinácia primeraných štandardov vo všetkých ohľadoch a všestrannosť.

Nový Volkswagen Golf VII sme mali možnosť medzi prvými krátko vyskúšať už vlani v októbri na Sardínii a od tej doby sme jazdili už s celou radou verzií. Redakčným testom prešiel napríklad Volkswagen Golf 1,2 TSI, ktorý sme vzali tiež na motorovú brzdu, a zviezli sme sa tiež variantmi Golf 1,4 TSI a Golf 4Motion. V nasledujúcich riadkoch sa tak budeme sústrediť hlavne na špecifiká novo skúšaného modelu, najmä potom na sústavu odpájania valcov ACT, ktorú sme si krátko skúsili už na Sardínii.

P1150635.JPGP1150606.JPGP1150616.JPG
Volkswagen Golf 1,4 TSI s odpájaním valcov COD

Čo sa týka ankety COTY, v jej polstoročnej histórii je víťazstvo Golfu VII len tretím triumfom pre značku Volkswagen, avšak zároveň zopakovaním úspechu Golfu z roku 1992 (tretím do partie bolo pred tromi rokmi Polo). Oproti poslednej výmene Golfu generáciou V a VI, ktoré boli v skutočnosti obyčajným faceliftom bez významnejších zmien na mechanických skupinách, je Golf VII skutočne prakticky úplne novým automobilom.

Ten stál na novo vyvinutej podlahovej plošine MQB (Modularer Querbaukasten) ľahko adaptovateľnej na verzie rázvoru, rozchodov kolies a iné parametre, ktoré má časom podopierať drvivú väčšinu veľkosériových modelov koncernu VW Group. Keď si uvedomíme, že hlavným poslaním vzniku MQB bola minimalizácia vývojových a výrobných nákladov, bolo veľkou neznámou, ako nový Golf dopadne. Dopadol dobre.

Skúšané auto

K testu sme tentoraz prevzali jednoduchým bielym lakom opatrený Golf VII v najvyššom výbavovom stupňom Highline v kombinácii s manuálnou prevodovkou a zážihovým motorom 1,4 TSI/103 kW a odpájaním valcov COD (cylinder on demand, tj "valec na požiadanie"), ktorému v tomto prípade pri Volkswagene hovoríme ACT. Základné prevedenie tejto verzie začína podľa aktuálneho cenníka na sume 19 400 €, čo je niekde medzi vznetovými jednotkami 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Voz na snímkach bol opatrený príplatkovou výbavou v celkovej hodnote 3 100 €, v ktorej si nemožno nevšimnúť predovšetkým parkovacieho asistenta Parkpilot s čidlami v oboch nárazníkoch, prípravy na kolíziu PreCrash (pritiahnutie pásov, natlakovanie bŕzd a zatvorenie okien), polokoženého čalúnenia sedadiel s elektricky nastaviteľnou bedrovou opierkou u vodiča (masážne funkcie ergoActive), bi-xenónových svetlometov so zdrojmi LED pre denné svietenie a sedemnásťpalcových liatych ráfikov Geneva.

Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT Highline
Rok výroby2013
Cena testovaného vozidla (s DPH)22 500 €
Cena základného prevedenia (s DPH)13 500 €
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy7x
El. riadenie podvozkuABS, ESP, EBV, ASR, MSR, XDC, Hold
Centrálné zamykanieÁno, DO
El. ovládanie okienÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno vr. vyhrievania
Čalúneniekoža/látka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno, el.
Nastaviteľný volantÁno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadláDelené aj sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB, SD
BluetoothÁno
NavigáciaNie
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Hliníkové diskyÁno
Xenónové svetlometyÁno
Denné svietenieÁno (LED)
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu i vzadu
Štart/stop systémÁno
MetalízaNie
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY