vytisknout velikost písma Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – dôrazná odpoveď pána Winterkorna

Písal sa rok 2011. Automobilka Hyundai predstavuje vo Frankfurte novú generáciu modelu i30, na ktorú sa prišiel osobne pozrieť aj šéf koncernu VW Martin Winterkorn a moc veselo sa pri tom netváril. Možno už vtedy začal plánovať veľkú odvetu.
Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – dôrazná odpoveď pána Winterkorna
Zoznam kapitol
  1. Úvod, S cenou od…
  2. Malý turbo-motor, Jednoduchá náprava, vadí?
  3. Riadenie na jedničku, Eco Tip a ďalšie, Dôrazná odpoveď pána Winterkorna, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Automobilka Hyundai sa bezpochyby stala veľkým európskym hráčom a ostatní konkurenti s ňou chtiac-nechtiac musia počítať. Určite si spomeniete na video z frankfurtského autosalónu, kde je zachytený Martin Winterkorn (šéf VW,) ako si prezerá preprezentovanú novú generáciu Hyundie i30. Tvári sa pri tom asi tak, ako keď Václav Klaus kradne ceruzku. Evidentne sa mu niektoré detaily páčia, a keby mohol, strčí si i30 do vrecka a odnesie. Lenže to nejde, tak si aspoň odniesol veľmi zaujímavé poznatky.

Nová generácia Hyundaia i30 sa hmatateľne zlepšila a pre Golf tak vznikla veľmi nepríjemná konkurencia. Ak Volkswagen chcel v tomto boji obstáť, musel si dať pri príprave siedmeho vydania svojho hatchbacku veľmi záležať. Ako už asi viete, tak sa aj stalo.

vw_golf_01.JPGvw_golf_03.JPG 
Vyzerá síce ako lepší facelift, ale je od základu nový. Dizajn modelu Golf je pre VW niečo ako tvary 911 pre Porsche. Toto sa skrátka nemení.

Golf a odvodené koncernové modely sú (povedané úplne úprimne) veľmi vďačnou témou, takže sa nemôžeme čudovať tomu, že už o ňom boli napísané státisíce, ak nie rovno milióny, znakov. Nakoniec aj na AutoMagu.sk prebehlo prvé predstavenie, prvé jazdné dojmy, pozreli sme sa na jedna-štvorku TSI, Golf už stihol vyhrať anketu hľadajúci najlepšie auto roka a tak ďalej. Stále nám ale chýbal test najdôležitejšej verzie - tej základnej, ktorú som si pre seba nazval "verzia z plagátu".

S cenou od…

Ponuka pre Volkswagen Golf štartuje pri motorizácii 1.2 TSI naladenej na 86 koní, respektíve 63 kW. Určite nemusím spomínať, že táto varianta má jednoduchú zadnú nápravu, na rozdiel od svojich viac ako deväťdesiatich kilowattových súrodencov, čo je veľmi prepieraná téma. Všetky tie výkonnejšie alebo veľmi úsporné naftové varianty sú lákavé, ale stavím sa, že nakoniec aj tak zostáva najpríťažlivejšie pre väčšinu zákazníkov cena prezentovaná v reklamách. Peniaze sú až na prvom mieste, že áno. Ako teda jazdí najdostupnejší Golf, ktorý má ambície na to, stať sa ľudovým?

vw_golf_ext_03.JPGvw_golf_ext_04.JPG 
Volkswagen razia prístup "v jednoduchosti je krása". Zadné svetlá vyzerajú veľmi dobre.

Musím povedať, že januárové stretnutie s týmto modelom bolo mojím prvým a úprimne som sa z neho tešil. Golf siedmej generácie predchádzalo veľa pozitívnej zvesti, takže som bol zvedavý, či sa naplní aj v kombinácii so základným preplňovaným štvorvalcom. Nebudem vás napínať. Veľmi príjemne ma najdostupnejšie prevedenie prekvapilo.

Než sa pustíme do podrobného hodnotenia, musím zdôrazniť ešte jednu vec. Základný Volkswagen Golf je pre mňa skutočné ľudové auto. Predpokladám, že si ho zaobstará záujemcovia o vozidlo na denné dochádzanie a že nejaké vyvádzanie na okreskách v tomto prípade nájdeme až niekde na piatom mieste v pomyselnom rebríčku priorít. Podľa toho je dobré sa na auto pozerať aj hodnotiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY