vytisknout velikost písma Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní

Počet elektromobilov predávaných na slovenskom trhu neustále rastie. Tempo je to síce pomalé, ale elektrických vozidiel pribúda. Nedávno sa prihlásil do boja o ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov aj koncern Volkswagen. Vyskúšali sme jeho elektrickú prvotinu, model e-up!.
Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kocke
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Ticho a svižne, Má svoje limity
  4. Dojazd bez problémov
  5. Cena zatiaľ zbytočná, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Veľa ľudí vidí v elektromobiloch budúcnosť. Automobilky svoje elektrické modely vylepšujú, toľko diskutovaný dojazd sa predlžuje, autá sú celkovo lepšie. Test Volkswagenu e-up! to jasne dokázal. Auto ako také je niekde úplne inde ako elektrické vozidlá typu Peugeot iOn.

Dokonca by sme povedali, že ide o vyspelejší model než súčasné vydanie Nissanu Leaf. Ak vás ale zaujíma, či sa oplatí siahnuť po čisto elektrickom automobile, potom môžeme jasne povedať, že sa to neoplatí. Teda ak pustíme do hry iba matematiku.

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnejším litrovým motorom a automatom totiž činí vo výbave High poriadnych 10 tisíc eur. Keď uveríme automobilke a budeme počítať s kombinovanou spotrebou 4,5 l/100 km, potom sa nám peniaze investované do elektromobilu vrátia po najazdení približne 184 000 km. Avšak za čisto teoretického predpokladu, že elektromobil bude jazdiť zadarmo. Asi nie je potrebné pripomínať, že 184 000 km sa v meste, kam up! patrí, nabieha dosť komplikovane.

Zmysel vozidlo začne mať až v momente, keď budete chcieť veci typu jednoduchého riadenia, komfortnej mestskej jazdy alebo imidž priekopníka. Volkswagen up! v praxi funguje veľmi dobre, dojazd má viac než dostatočný a jazda môže byť aj zábavná. Stále ale platí, že najväčšou prekážkou je cena.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY