vytisknout velikost písma Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní

Počet elektromobilov predávaných na slovenskom trhu neustále rastie. Tempo je to síce pomalé, ale elektrických vozidiel pribúda. Nedávno sa prihlásil do boja o ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov aj koncern Volkswagen. Vyskúšali sme jeho elektrickú prvotinu, model e-up!.
Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kocke
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Ticho a svižne, Má svoje limity
  4. Dojazd bez problémov
  5. Cena zatiaľ zbytočná, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Veľa ľudí vidí v elektromobiloch budúcnosť. Automobilky svoje elektrické modely vylepšujú, toľko diskutovaný dojazd sa predlžuje, autá sú celkovo lepšie. Test Volkswagenu e-up! to jasne dokázal. Auto ako také je niekde úplne inde ako elektrické vozidlá typu Peugeot iOn.

Dokonca by sme povedali, že ide o vyspelejší model než súčasné vydanie Nissanu Leaf. Ak vás ale zaujíma, či sa oplatí siahnuť po čisto elektrickom automobile, potom môžeme jasne povedať, že sa to neoplatí. Teda ak pustíme do hry iba matematiku.

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnejším litrovým motorom a automatom totiž činí vo výbave High poriadnych 10 tisíc eur. Keď uveríme automobilke a budeme počítať s kombinovanou spotrebou 4,5 l/100 km, potom sa nám peniaze investované do elektromobilu vrátia po najazdení približne 184 000 km. Avšak za čisto teoretického predpokladu, že elektromobil bude jazdiť zadarmo. Asi nie je potrebné pripomínať, že 184 000 km sa v meste, kam up! patrí, nabieha dosť komplikovane.

Zmysel vozidlo začne mať až v momente, keď budete chcieť veci typu jednoduchého riadenia, komfortnej mestskej jazdy alebo imidž priekopníka. Volkswagen up! v praxi funguje veľmi dobre, dojazd má viac než dostatočný a jazda môže byť aj zábavná. Stále ale platí, že najväčšou prekážkou je cena.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY