vytisknout velikost písma Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní

Počet elektromobilov predávaných na slovenskom trhu neustále rastie. Tempo je to síce pomalé, ale elektrických vozidiel pribúda. Nedávno sa prihlásil do boja o ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov aj koncern Volkswagen. Vyskúšali sme jeho elektrickú prvotinu, model e-up!.
Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kocke
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Ticho a svižne, Má svoje limity
  4. Dojazd bez problémov
  5. Cena zatiaľ zbytočná, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Veľa ľudí vidí v elektromobiloch budúcnosť. Automobilky svoje elektrické modely vylepšujú, toľko diskutovaný dojazd sa predlžuje, autá sú celkovo lepšie. Test Volkswagenu e-up! to jasne dokázal. Auto ako také je niekde úplne inde ako elektrické vozidlá typu Peugeot iOn.

Dokonca by sme povedali, že ide o vyspelejší model než súčasné vydanie Nissanu Leaf. Ak vás ale zaujíma, či sa oplatí siahnuť po čisto elektrickom automobile, potom môžeme jasne povedať, že sa to neoplatí. Teda ak pustíme do hry iba matematiku.

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnejším litrovým motorom a automatom totiž činí vo výbave High poriadnych 10 tisíc eur. Keď uveríme automobilke a budeme počítať s kombinovanou spotrebou 4,5 l/100 km, potom sa nám peniaze investované do elektromobilu vrátia po najazdení približne 184 000 km. Avšak za čisto teoretického predpokladu, že elektromobil bude jazdiť zadarmo. Asi nie je potrebné pripomínať, že 184 000 km sa v meste, kam up! patrí, nabieha dosť komplikovane.

Zmysel vozidlo začne mať až v momente, keď budete chcieť veci typu jednoduchého riadenia, komfortnej mestskej jazdy alebo imidž priekopníka. Volkswagen up! v praxi funguje veľmi dobre, dojazd má viac než dostatočný a jazda môže byť aj zábavná. Stále ale platí, že najväčšou prekážkou je cena.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY