vytisknout velikost písma Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní

Počet elektromobilov predávaných na slovenskom trhu neustále rastie. Tempo je to síce pomalé, ale elektrických vozidiel pribúda. Nedávno sa prihlásil do boja o ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov aj koncern Volkswagen. Vyskúšali sme jeho elektrickú prvotinu, model e-up!.
Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kocke
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Ticho a svižne, Má svoje limity
  4. Dojazd bez problémov
  5. Cena zatiaľ zbytočná, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Veľa ľudí vidí v elektromobiloch budúcnosť. Automobilky svoje elektrické modely vylepšujú, toľko diskutovaný dojazd sa predlžuje, autá sú celkovo lepšie. Test Volkswagenu e-up! to jasne dokázal. Auto ako také je niekde úplne inde ako elektrické vozidlá typu Peugeot iOn.

Dokonca by sme povedali, že ide o vyspelejší model než súčasné vydanie Nissanu Leaf. Ak vás ale zaujíma, či sa oplatí siahnuť po čisto elektrickom automobile, potom môžeme jasne povedať, že sa to neoplatí. Teda ak pustíme do hry iba matematiku.

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnejším litrovým motorom a automatom totiž činí vo výbave High poriadnych 10 tisíc eur. Keď uveríme automobilke a budeme počítať s kombinovanou spotrebou 4,5 l/100 km, potom sa nám peniaze investované do elektromobilu vrátia po najazdení približne 184 000 km. Avšak za čisto teoretického predpokladu, že elektromobil bude jazdiť zadarmo. Asi nie je potrebné pripomínať, že 184 000 km sa v meste, kam up! patrí, nabieha dosť komplikovane.

Zmysel vozidlo začne mať až v momente, keď budete chcieť veci typu jednoduchého riadenia, komfortnej mestskej jazdy alebo imidž priekopníka. Volkswagen up! v praxi funguje veľmi dobre, dojazd má viac než dostatočný a jazda môže byť aj zábavná. Stále ale platí, že najväčšou prekážkou je cena.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY