vytisknout velikost písma Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní

Počet elektromobilov predávaných na slovenskom trhu neustále rastie. Tempo je to síce pomalé, ale elektrických vozidiel pribúda. Nedávno sa prihlásil do boja o ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov aj koncern Volkswagen. Vyskúšali sme jeho elektrickú prvotinu, model e-up!.
Test Volkswagen e-up!: Elektrina prvýkrát v koncernovom podaní
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kocke
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Ticho a svižne, Má svoje limity
  4. Dojazd bez problémov
  5. Cena zatiaľ zbytočná, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Veľa ľudí vidí v elektromobiloch budúcnosť. Automobilky svoje elektrické modely vylepšujú, toľko diskutovaný dojazd sa predlžuje, autá sú celkovo lepšie. Test Volkswagenu e-up! to jasne dokázal. Auto ako také je niekde úplne inde ako elektrické vozidlá typu Peugeot iOn.

Dokonca by sme povedali, že ide o vyspelejší model než súčasné vydanie Nissanu Leaf. Ak vás ale zaujíma, či sa oplatí siahnuť po čisto elektrickom automobile, potom môžeme jasne povedať, že sa to neoplatí. Teda ak pustíme do hry iba matematiku.

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnejším litrovým motorom a automatom totiž činí vo výbave High poriadnych 10 tisíc eur. Keď uveríme automobilke a budeme počítať s kombinovanou spotrebou 4,5 l/100 km, potom sa nám peniaze investované do elektromobilu vrátia po najazdení približne 184 000 km. Avšak za čisto teoretického predpokladu, že elektromobil bude jazdiť zadarmo. Asi nie je potrebné pripomínať, že 184 000 km sa v meste, kam up! patrí, nabieha dosť komplikovane.

Zmysel vozidlo začne mať až v momente, keď budete chcieť veci typu jednoduchého riadenia, komfortnej mestskej jazdy alebo imidž priekopníka. Volkswagen up! v praxi funguje veľmi dobre, dojazd má viac než dostatočný a jazda môže byť aj zábavná. Stále ale platí, že najväčšou prekážkou je cena.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY