vytisknout velikost písma Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion: Podarené (skoro) SUV

Tesne pred príchodom novej verzie Volkswagenu Caddy sme vyskúšali tú dosluhujúcu. Prečo? V jednom týždni sme totiž potrebovali auto na dlhé cesty, ktoré ale zároveň dokáže na seba vziať úlohu menšieho sťahováka. A štýlové Caddy sa javil ako automobil, ktorý by takúto úlohu mohol hravo zvládnuť.
Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion: Podarené (skoro) SUV
Zoznam kapitol
  1. Úvod, S „caddynou“ na diaľnici?
  2. S „caddynou“ v meste?, Ak potrebujete skutočne veľa miesta
  3. Vyzerá dobre, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Niekedy sa to proste zíde. Cez víkend musíte nutne odsťahovať kuchynskú linku, pretože to iný víkend skrátka nejde, ale cez týždeň je potreba jazdiť hore-dole po meste, vybavovať také tie obvyklé veci a ešte naviac zájsť z Prahy do Brna a späť. Otázka je jasná, aké auto by ste si pre takéto používanie vybrali?

Nie, nejde o nejaký vopred pripravený test ale o celkom reálnu situáciu. Nie je to tak dávno, čo jeden z brnenských dílerov oslávil výročie na tamojšom okruhu, kam som sa potreboval ísť pozrieť, ale súčasne som v rovnakom týždni potreboval sťahovať. Keď som hľadal auto, ktoré by takéto veci dokázalo spojiť dohromady, objavila sa ponuka na Volkswagenu Caddy. A to sa zdalo ako veľmi dobrý nápad.

caddy3-2.jpgcaddy3-3.jpg
Volkswagen Cross Caddy je veľmi zaujímavá alternatíva ku klasickým SUV. Okrem praktických zručností aj vyzerá veľmi dobre. 

Konkrétne ide o Cross Caddy s dvojlitrovým dieselom (81 kW/110 k) pod kapotou, šesťstupňovým manuálom a pohonom všetkých kolies. Rovnaké auto sa nám dostalo do redakcie už pred dvoma rokmi, však vtedy išlo len o taký stručný test. Nebol priestor na toľko kilometrov po diaľnici a ani sme poriadne nevyskúšali, čo sa do auta vojde. Takže tento druhý test môžete brať napríklad ako trochu praktickejšie opakovanie. A môžete to brať aj ako rozlúčku, pretože súčasná verzia končí.

S „caddynou“ na diaľnici?

Na fotkách sa to možno nezdá, ale ono to Cross Caddy nie je úplne malé auto. Na dĺžku meria 4,4 m, široké je zhruba 1,8 m a predovšetkým výška nemá zas tak ďaleko k dvojmetrovej hranici. K tomu si pridajme jednoduchú zadnú nápravu odpruženú listovými perami a máme vozidlo, o ktorom by sme rovno povedali, že sa na dlhé cestovanie veľmi nehodí. No vidíte a my si dáme cestu Praha-Brno a späť.

caddy3-15.jpgcaddy3-16.jpgVyšší podvozok, zliatinové sedemnástky, plasty okolo karosérie a sem tam nejaký ten strieborný plast. Cross Caddy je jednoducho pekné auto.

Už je to pomerne dlho od doby, kedy som za volantom tohto vozidla sedel naposledy, takže som zabudol, ako civilne sa vie Caddy správať. Iste, čisto cestné zručnosti nečakajte, ale nekoná sa ani žiadna tragédia. Možno by ste sa čudovali, ako tichý vie byť interiér pri diaľničných 130 km/h a ani podvozok vám nespôsobí prílišné vrásky na čele a hrče na chrbte. Inak povedané, Cross Caddy zvláda dlhé cestovanie veľmi dobre.

Tým, čo vás bude v interiéri najviac rušiť, je aerodynamika. Motor je totiž výborne odhlučnený, rovnako ako podvozok, ale vysoká karoséria a predovšetkým obrovské spätné zrkadlá urobia svoje. Dobrou správou pre rýchlych jazdcov je fakt, že aj s Cross Caddy možno ísť bez problémov napríklad tachometrových 150 km/h. Len tak na okraj, v ponuke je aj silnejší dvojlitrový diesel (103 kW/140 k).

caddy3-4.jpgcaddy3-5.jpgcaddy3-6.jpg

Na šestke točí dieselový motor pri 130 km/h presne 2500 ot./min. Čo sa spotreby týka, opäť nečakajte veľká sklamanie. Aj pri svižnej jazde po diaľnici sa Volkswagen Caddy 2.0 TDI vojde do siedmich litrov. Do Brna a späť som išiel s tempomatom nastaveným na 140 km/h a skončil som na 6,9 l/100 km.

Definitívne preč sú doby, kedy ste si s nákupom osobnej verzie úžitkového auta kupovali aj veľmi kompromisnú jazdu ovplyvnenú predovšetkým zlým komfortom a hlučným interiérom. Aj dosluhujúce Caddy vie byť veľmi príjemným spoločníkom na dlhých cestách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY