vytisknout velikost písma Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion: Podarené (skoro) SUV

Tesne pred príchodom novej verzie Volkswagenu Caddy sme vyskúšali tú dosluhujúcu. Prečo? V jednom týždni sme totiž potrebovali auto na dlhé cesty, ktoré ale zároveň dokáže na seba vziať úlohu menšieho sťahováka. A štýlové Caddy sa javil ako automobil, ktorý by takúto úlohu mohol hravo zvládnuť.
Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion: Podarené (skoro) SUV
Zoznam kapitol
  1. Úvod, S „caddynou“ na diaľnici?
  2. S „caddynou“ v meste?, Ak potrebujete skutočne veľa miesta
  3. Vyzerá dobre, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Niekedy sa to proste zíde. Cez víkend musíte nutne odsťahovať kuchynskú linku, pretože to iný víkend skrátka nejde, ale cez týždeň je potreba jazdiť hore-dole po meste, vybavovať také tie obvyklé veci a ešte naviac zájsť z Prahy do Brna a späť. Otázka je jasná, aké auto by ste si pre takéto používanie vybrali?

Nie, nejde o nejaký vopred pripravený test ale o celkom reálnu situáciu. Nie je to tak dávno, čo jeden z brnenských dílerov oslávil výročie na tamojšom okruhu, kam som sa potreboval ísť pozrieť, ale súčasne som v rovnakom týždni potreboval sťahovať. Keď som hľadal auto, ktoré by takéto veci dokázalo spojiť dohromady, objavila sa ponuka na Volkswagenu Caddy. A to sa zdalo ako veľmi dobrý nápad.

caddy3-2.jpgcaddy3-3.jpg
Volkswagen Cross Caddy je veľmi zaujímavá alternatíva ku klasickým SUV. Okrem praktických zručností aj vyzerá veľmi dobre. 

Konkrétne ide o Cross Caddy s dvojlitrovým dieselom (81 kW/110 k) pod kapotou, šesťstupňovým manuálom a pohonom všetkých kolies. Rovnaké auto sa nám dostalo do redakcie už pred dvoma rokmi, však vtedy išlo len o taký stručný test. Nebol priestor na toľko kilometrov po diaľnici a ani sme poriadne nevyskúšali, čo sa do auta vojde. Takže tento druhý test môžete brať napríklad ako trochu praktickejšie opakovanie. A môžete to brať aj ako rozlúčku, pretože súčasná verzia končí.

S „caddynou“ na diaľnici?

Na fotkách sa to možno nezdá, ale ono to Cross Caddy nie je úplne malé auto. Na dĺžku meria 4,4 m, široké je zhruba 1,8 m a predovšetkým výška nemá zas tak ďaleko k dvojmetrovej hranici. K tomu si pridajme jednoduchú zadnú nápravu odpruženú listovými perami a máme vozidlo, o ktorom by sme rovno povedali, že sa na dlhé cestovanie veľmi nehodí. No vidíte a my si dáme cestu Praha-Brno a späť.

caddy3-15.jpgcaddy3-16.jpgVyšší podvozok, zliatinové sedemnástky, plasty okolo karosérie a sem tam nejaký ten strieborný plast. Cross Caddy je jednoducho pekné auto.

Už je to pomerne dlho od doby, kedy som za volantom tohto vozidla sedel naposledy, takže som zabudol, ako civilne sa vie Caddy správať. Iste, čisto cestné zručnosti nečakajte, ale nekoná sa ani žiadna tragédia. Možno by ste sa čudovali, ako tichý vie byť interiér pri diaľničných 130 km/h a ani podvozok vám nespôsobí prílišné vrásky na čele a hrče na chrbte. Inak povedané, Cross Caddy zvláda dlhé cestovanie veľmi dobre.

Tým, čo vás bude v interiéri najviac rušiť, je aerodynamika. Motor je totiž výborne odhlučnený, rovnako ako podvozok, ale vysoká karoséria a predovšetkým obrovské spätné zrkadlá urobia svoje. Dobrou správou pre rýchlych jazdcov je fakt, že aj s Cross Caddy možno ísť bez problémov napríklad tachometrových 150 km/h. Len tak na okraj, v ponuke je aj silnejší dvojlitrový diesel (103 kW/140 k).

caddy3-4.jpgcaddy3-5.jpgcaddy3-6.jpg

Na šestke točí dieselový motor pri 130 km/h presne 2500 ot./min. Čo sa spotreby týka, opäť nečakajte veľká sklamanie. Aj pri svižnej jazde po diaľnici sa Volkswagen Caddy 2.0 TDI vojde do siedmich litrov. Do Brna a späť som išiel s tempomatom nastaveným na 140 km/h a skončil som na 6,9 l/100 km.

Definitívne preč sú doby, kedy ste si s nákupom osobnej verzie úžitkového auta kupovali aj veľmi kompromisnú jazdu ovplyvnenú predovšetkým zlým komfortom a hlučným interiérom. Aj dosluhujúce Caddy vie byť veľmi príjemným spoločníkom na dlhých cestách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY