vytisknout velikost písma Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu inak

Už to nie je Volkswagen Passat CC, ale Volkswagen CC. S faceliftom nadobudol na sebavedomí, ale ako veľmi sa líši od obyčajného Passatu, s ktorým toho zdieľa viac, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať?
Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu inak
Zoznam kapitol
  1. Nový hráč, Ponuka verzii, Skúsený voz
  2. Na prvý pohľad, Nastupujeme, Dostatok miesta aj vzadu
  3. Za volantom ako doma, Na ceste
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria (výber)
  6. Fotogaléria (kompletná, 118x foto)

Nový hráč

Už tomu bude pomaly desať rokov, čo Mercedes-Benz predstavil svoj ​​úspešný model CLS, ktorý je určený zrejme hlavne tým, ktorí sa nemôžu rozhodnúť medzi kupé a sedanom. Išlo o veľký sedan s klasickým usporiadaním pohonnej sústavy, bezrámovými oknami a zníženou strechou vzdialene pripomínajúci čosi ako "štvordverové kupé". Mercedes CLS založil novú tradíciu a dnes už má celý rad následníkov. A jedným z nich je aj Volkswagen CC.

Tento voz bol pre Volkswagen krokom do neznáma, žiadna z automobiliek mimo prémiovú triedu pred tým nič podobné neskúsila, a možno práve preto bol pre istotu spočiatku nazvaný ako Volkswagen Passat CC. Skratku CC výrobca vysvetľuje ako "comfort coupé" a svetovú premiéru model slávil v januári 2008 na autosalóne v Detroite. Tento voz bol verejnosťou prijatý dobre a modernizované prevedenie už nieslo skrátené označenie Volkswagen CC.

P1150391.JPGP1150388.JPGP1150413.JPG
Volkswagen CC vo svojom aktuálnom prevedení

Model Volkswagen CC sa predstavil opäť v USA, a síce na jesennom autosalóne v Los Angeles v roku 2011. Facelift sa niesol hlavne v duchu zjednocovania štylistického jazyka pri aktuálnych modeloch značky Volkswagen. A je to možno trochu škoda, podľa názorov pozorovateľov v priebehu nášho testu sa tvarovanie prednej časti karosérie pôvodného Passatu CC niektorým páčilo viac. Predná časť karosérie je úplne nová, zadku dominujú nové delené svetlá s krivkami z LED.

Ponuka verzií

Volkswagen CC stojí na podlahovej plošine aktuálnej generácie modelu Volkswagen Passat s nezmeneným rázvorom náprav, taktiež motory a prevodné ústrojenstvo sú rovnaké, avšak oproti základnému modelu má karosériu o niečo dlhšiu, širšiu a nižšiu. Tiež interiér je prakticky zhodný s Passatom, trojmiestna lavica vzadu namiesto štandardného dvojmiestneho usporiadania je za príplatok ponúkaná hneď od začiatku predaja, túto možnosť pritom pôvodný Passat CC dostal až v roku 2010..

Volkswagen CC v modelovej ponuke wolfsburgskej automobilky mieri medzi radu Passat a Phaeton, a tomu zodpovedá aj trochu špecifická škála variantov. CC je ponúkaný v jedinom stupni výbavy, špičkový model so zážihovým šesťvalcom 3,6 FSI/220 kW a pohonom všetkých kolies sa od neho vyznačuje predovšetkým chromovanými koncovkami výfukov a špecifickými sedemnásťpalcovými zliatinovými kolesami s kontrolou tlaku v pneumatikách.

P1150392.JPGP1150395.JPGP1150416.JPG
Facelift novinku priblížil ostatným súdobým Volkswagenom

Na výber sú osvedčené štvorvalce, dva zážihové a jeden vznetový. Základom je 1,4 TSI/118 kW, náročnejším je určený 2,0 TSI/155 kW. Pre vyznávačov hospodárnej jazdy je k dispozicii common-rail 2,0 TDI BlueMotion vo výkonových verziách 103 a 130 kW (140, resp. 177 koní), pričom v oboch prípadoch je možné voliť z manuálnych a automatických prevodoviek a priplatiť si za pohon všetkých kolies.

Skúsený voz

Rozsahom štandardnej výbavy model Volkswagen CC potvrdzuje svoje prestížne postavenie. Nájdeme v nej všetko podstatné od dvojzónovej klimatizácie s čidlom znečistenia nasávaného vzduchu, multifunkčného koženého volantu, tempomatu a statických bi-xenónových svetlometov cez športové sedadlá s čiastočnou elektrickou reguláciou u vodiča, obojstranný cúvací parkovací asistent, šesticu airbagov a elektrickú parkovaciu brzdu až po moderné rádio a chrómované lišty okolo okien.

Napriek tomu by sme pri vozidle v tejto cenovej relácii ocenili napríklad bezkľúčové odomykanie a štartovanie (+ 400 €). Podobne rozsiahly je zoznam výbavy príplatkové, avšak pre prehľadné zobrazenie odporúčame nahliadnuť do oficiálneho cenníka v priloženom odkaze.

K testu sme prevzali Volkswagen CC s motorom 2,0 TDI Blue/103 kW a automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG so šiestimi stupňami (iba 1,4 TSI môže mať DSG sedemstupňovú). Táto verzia v oficiálnom cenníku figuruje s cenou 33 tisíc eur, avšak rozsiahla príplatková výbava skúšaného vozidla navýšila jeho cenu až na 37 tisíc eur. Zdá sa vám to za Volkswagen veľa? Len pre porovnanie: aktuálny Mercedes-Benz CLS v základnej verzii 250 CDI/150 kW dnes stojí cca o 15 tisíc eur viac a Audi A7 Sportback je drahšie o 12 tisíc eur.

Volkswagen CC 2,0 Blue TDI DSG
Rok výroby2013
Cena testovaného vozu (s DPH)37 554 €
Cena základného prevedenia (s DPH)28 870 €
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy6x
El. riadenie podvozkuABS, ESP, ASR, EDS, MSR, Hold
Centrálné zamykanieÁno
El. ovládanie okenÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno vrátane vyhrievania a priklápania
Čalúneniekombinácia kože a Alcantary
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno, manuálna
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno, elektrická
Nastaviteľný volantÁno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadláDelené a sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, SD
BluetoothÁno
NavigáciaNie
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozuÁno
Hliníkové diskyÁno
Xenonové svetlometyÁno, bi-xenonové
Denné svietenieÁno (LED)
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu aj vzadu, s kamerou
Štart/stop systémÁno
MetalízaÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY