vytisknout velikost písma Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu inak

Už to nie je Volkswagen Passat CC, ale Volkswagen CC. S faceliftom nadobudol na sebavedomí, ale ako veľmi sa líši od obyčajného Passatu, s ktorým toho zdieľa viac, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať?
Test Volkswagen CC Blue TDI: Passat trochu inak
Zoznam kapitol
  1. Nový hráč, Ponuka verzii, Skúsený voz
  2. Na prvý pohľad, Nastupujeme, Dostatok miesta aj vzadu
  3. Za volantom ako doma, Na ceste
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria (výber)
  6. Fotogaléria (kompletná, 118x foto)

Nový hráč

Už tomu bude pomaly desať rokov, čo Mercedes-Benz predstavil svoj ​​úspešný model CLS, ktorý je určený zrejme hlavne tým, ktorí sa nemôžu rozhodnúť medzi kupé a sedanom. Išlo o veľký sedan s klasickým usporiadaním pohonnej sústavy, bezrámovými oknami a zníženou strechou vzdialene pripomínajúci čosi ako "štvordverové kupé". Mercedes CLS založil novú tradíciu a dnes už má celý rad následníkov. A jedným z nich je aj Volkswagen CC.

Tento voz bol pre Volkswagen krokom do neznáma, žiadna z automobiliek mimo prémiovú triedu pred tým nič podobné neskúsila, a možno práve preto bol pre istotu spočiatku nazvaný ako Volkswagen Passat CC. Skratku CC výrobca vysvetľuje ako "comfort coupé" a svetovú premiéru model slávil v januári 2008 na autosalóne v Detroite. Tento voz bol verejnosťou prijatý dobre a modernizované prevedenie už nieslo skrátené označenie Volkswagen CC.

P1150391.JPGP1150388.JPGP1150413.JPG
Volkswagen CC vo svojom aktuálnom prevedení

Model Volkswagen CC sa predstavil opäť v USA, a síce na jesennom autosalóne v Los Angeles v roku 2011. Facelift sa niesol hlavne v duchu zjednocovania štylistického jazyka pri aktuálnych modeloch značky Volkswagen. A je to možno trochu škoda, podľa názorov pozorovateľov v priebehu nášho testu sa tvarovanie prednej časti karosérie pôvodného Passatu CC niektorým páčilo viac. Predná časť karosérie je úplne nová, zadku dominujú nové delené svetlá s krivkami z LED.

Ponuka verzií

Volkswagen CC stojí na podlahovej plošine aktuálnej generácie modelu Volkswagen Passat s nezmeneným rázvorom náprav, taktiež motory a prevodné ústrojenstvo sú rovnaké, avšak oproti základnému modelu má karosériu o niečo dlhšiu, širšiu a nižšiu. Tiež interiér je prakticky zhodný s Passatom, trojmiestna lavica vzadu namiesto štandardného dvojmiestneho usporiadania je za príplatok ponúkaná hneď od začiatku predaja, túto možnosť pritom pôvodný Passat CC dostal až v roku 2010..

Volkswagen CC v modelovej ponuke wolfsburgskej automobilky mieri medzi radu Passat a Phaeton, a tomu zodpovedá aj trochu špecifická škála variantov. CC je ponúkaný v jedinom stupni výbavy, špičkový model so zážihovým šesťvalcom 3,6 FSI/220 kW a pohonom všetkých kolies sa od neho vyznačuje predovšetkým chromovanými koncovkami výfukov a špecifickými sedemnásťpalcovými zliatinovými kolesami s kontrolou tlaku v pneumatikách.

P1150392.JPGP1150395.JPGP1150416.JPG
Facelift novinku priblížil ostatným súdobým Volkswagenom

Na výber sú osvedčené štvorvalce, dva zážihové a jeden vznetový. Základom je 1,4 TSI/118 kW, náročnejším je určený 2,0 TSI/155 kW. Pre vyznávačov hospodárnej jazdy je k dispozicii common-rail 2,0 TDI BlueMotion vo výkonových verziách 103 a 130 kW (140, resp. 177 koní), pričom v oboch prípadoch je možné voliť z manuálnych a automatických prevodoviek a priplatiť si za pohon všetkých kolies.

Skúsený voz

Rozsahom štandardnej výbavy model Volkswagen CC potvrdzuje svoje prestížne postavenie. Nájdeme v nej všetko podstatné od dvojzónovej klimatizácie s čidlom znečistenia nasávaného vzduchu, multifunkčného koženého volantu, tempomatu a statických bi-xenónových svetlometov cez športové sedadlá s čiastočnou elektrickou reguláciou u vodiča, obojstranný cúvací parkovací asistent, šesticu airbagov a elektrickú parkovaciu brzdu až po moderné rádio a chrómované lišty okolo okien.

Napriek tomu by sme pri vozidle v tejto cenovej relácii ocenili napríklad bezkľúčové odomykanie a štartovanie (+ 400 €). Podobne rozsiahly je zoznam výbavy príplatkové, avšak pre prehľadné zobrazenie odporúčame nahliadnuť do oficiálneho cenníka v priloženom odkaze.

K testu sme prevzali Volkswagen CC s motorom 2,0 TDI Blue/103 kW a automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG so šiestimi stupňami (iba 1,4 TSI môže mať DSG sedemstupňovú). Táto verzia v oficiálnom cenníku figuruje s cenou 33 tisíc eur, avšak rozsiahla príplatková výbava skúšaného vozidla navýšila jeho cenu až na 37 tisíc eur. Zdá sa vám to za Volkswagen veľa? Len pre porovnanie: aktuálny Mercedes-Benz CLS v základnej verzii 250 CDI/150 kW dnes stojí cca o 15 tisíc eur viac a Audi A7 Sportback je drahšie o 12 tisíc eur.

Volkswagen CC 2,0 Blue TDI DSG
Rok výroby2013
Cena testovaného vozu (s DPH)37 554 €
Cena základného prevedenia (s DPH)28 870 €
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy6x
El. riadenie podvozkuABS, ESP, ASR, EDS, MSR, Hold
Centrálné zamykanieÁno
El. ovládanie okenÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno vrátane vyhrievania a priklápania
Čalúneniekombinácia kože a Alcantary
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno, manuálna
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno, elektrická
Nastaviteľný volantÁno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadláDelené a sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, SD
BluetoothÁno
NavigáciaNie
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozuÁno
Hliníkové diskyÁno
Xenonové svetlometyÁno, bi-xenonové
Denné svietenieÁno (LED)
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu aj vzadu, s kamerou
Štart/stop systémÁno
MetalízaÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY