vytisknout velikost písma Test Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Osobnejší než kedykoľvek predtým

Okrem novej generácie modelu T6 dorazila tento rok na trh aj nová generácia Caddy. Aká je táto novinka v kombinácii s benzínovou štrnásťstovkou?
Test Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Osobnejší než kedykoľvek predtým
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Rovnaký ako predtým
  2. Naložte ho, Vie jazdiť aj za dvanásť
  3. Vo výbave čokoľvek, Technické údaje
  4. Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Fotogaléria

Volkswagen je so svojimi "novými generáciami" už známy. Vezme sa pôvodná verzia, dôkladnejšie sa upraví, dizajn zostane skoro rovnaký, prídu nové motory, bezpečnostní asistenti, zlepší sa odhlučnenie a je hotovo. Takouto "generačnou obmenou" prešiel pred rokmi treba Passat, tento rok dorazila podrobná modernizácia Volkswagenu T6 a presne ten rovnaký prípad je aj Caddy.

Automobilka hovorí o štvrtej generácii, pričom tá predchádzajúca sa vyrábala dlhých jedenásť rokov. Za tú dobu bolo predaných po celom svete 1,5 milióna exemplárov, len minulý rok to bolo bezmála 150 000 kusov. 

Už od pohľadu vám je ale asi jasné, že Caddy neprešlo naozajstnou generačný obmenou, ako to poznáme z iných prípadov. Základ zostal rovnaký. Nebyť ostrejšie rezaných svetiel a masky, ťažko od seba rozoznáte starú a novú verziu. Práve preto, rovnako ako v T6, je v ponuke (a v novinárskej flotile) prevedenie Generation Four. To aby všetkým bolo okamžite jasné, o čo tu ide.

_DSC1393.jpg_DSC1389.jpgSkôr dôkladnejší facelift ako nová generácia... Nebyť ostrejšie tvarovaných svetiel a inej masky, potom novú verziu modelu Caddy nepoznáme

Práve verzie Generation Four bola aj naším prípadom. V praxi to znamená šestnásťpalcové disky Madrid (testované auto ale malo sedemnástky) na želanie lakované na červeno, prirodzene nemôžu chýbať štítky s názvom tejto edície, všetky ochranné prvky na karosérii sú lakované a vo výbave môžu byť aj bi-xenónové svetlomety. V interiéri potom nájdete opäť obloženie palubnej dosky vo farbe karosérie.

Rovnaký ako predtým

Rovnaký je aj interiér "novej generácie". Očakávajte preto vpredu nadpriemerne veľa miesta, v druhej rade strednej ponuku priestoru a úplne vzadu gigantický batožinový priestor. Všeobecne je ale pri tomto úžitkovom aute veľmi poznať snaha priblížiť ho bežným osobným vozidlám, čo sa tiež darí. Nebyť skutočnosti, že máte ako vodič predné sklo vzdialené od seba asi "kilometer" a nad hlavou máte ďalšiu "kilometrovú" medzeru, nebyť trochu vzpriamenejšieho posedu, naozaj sedíte vo Volkswagene Golf.

_DSC1409.jpg_DSC1411.jpgInteriér už má k osobným automobilom veľmi blízko. Známe ovládače vám úspešne vnútia pocit, že sedíte vo Volkswagene Golf. Ako celok vnútri pôsobí Caddy veľmi dobre

Tento dojem vám ľahko vnúti ovládače známe z iných koncernových exemplárov: veľmi solídne spracovanie a pomerne bohatá výbava. Trochu nepatrične tu akurát pôsobí športovo zrezaný športový volant.

To, že je Caddy rovnaký ako predtým, dokazuje aj druhá rada sedadiel. Vzhľadom k veľkosti automobilu tu nie je veľa miesta pre nohy, inak sa nemožno na nič sťažovať.

_DSC1401.jpg_DSC1402.jpg_DSC1403.jpg_DSC1404.jpg_DSC1405.jpg_DSC1406.jpg_DSC1407.jpgKufor je z kategórie "sen každého chalupára". V päťmiestnej konfigurácii ponúkne objem 750 litrov, keď vyberiete druhý rad sedadiel, začínate merať v metroch kubických. Presne povedané dostanete 3 m3

Posuvné bočné dvere zariadia výborný prístup aj v prípadoch, keď je okolo auta trochu tesno. Sedačky je možné, tak ako predtým, preklopiť vpred, úplne vybrať alebo iba sklopiť ich operadlo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY