vytisknout velikost písma Test Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Osobnejší než kedykoľvek predtým

Okrem novej generácie modelu T6 dorazila tento rok na trh aj nová generácia Caddy. Aká je táto novinka v kombinácii s benzínovou štrnásťstovkou?
Test Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Osobnejší než kedykoľvek predtým
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Rovnaký ako predtým
  2. Naložte ho, Vie jazdiť aj za dvanásť
  3. Vo výbave čokoľvek, Technické údaje
  4. Volkswagen Caddy 1.4 TSI Generation Four: Fotogaléria

Volkswagen je so svojimi "novými generáciami" už známy. Vezme sa pôvodná verzia, dôkladnejšie sa upraví, dizajn zostane skoro rovnaký, prídu nové motory, bezpečnostní asistenti, zlepší sa odhlučnenie a je hotovo. Takouto "generačnou obmenou" prešiel pred rokmi treba Passat, tento rok dorazila podrobná modernizácia Volkswagenu T6 a presne ten rovnaký prípad je aj Caddy.

Automobilka hovorí o štvrtej generácii, pričom tá predchádzajúca sa vyrábala dlhých jedenásť rokov. Za tú dobu bolo predaných po celom svete 1,5 milióna exemplárov, len minulý rok to bolo bezmála 150 000 kusov. 

Už od pohľadu vám je ale asi jasné, že Caddy neprešlo naozajstnou generačný obmenou, ako to poznáme z iných prípadov. Základ zostal rovnaký. Nebyť ostrejšie rezaných svetiel a masky, ťažko od seba rozoznáte starú a novú verziu. Práve preto, rovnako ako v T6, je v ponuke (a v novinárskej flotile) prevedenie Generation Four. To aby všetkým bolo okamžite jasné, o čo tu ide.

_DSC1393.jpg_DSC1389.jpgSkôr dôkladnejší facelift ako nová generácia... Nebyť ostrejšie tvarovaných svetiel a inej masky, potom novú verziu modelu Caddy nepoznáme

Práve verzie Generation Four bola aj naším prípadom. V praxi to znamená šestnásťpalcové disky Madrid (testované auto ale malo sedemnástky) na želanie lakované na červeno, prirodzene nemôžu chýbať štítky s názvom tejto edície, všetky ochranné prvky na karosérii sú lakované a vo výbave môžu byť aj bi-xenónové svetlomety. V interiéri potom nájdete opäť obloženie palubnej dosky vo farbe karosérie.

Rovnaký ako predtým

Rovnaký je aj interiér "novej generácie". Očakávajte preto vpredu nadpriemerne veľa miesta, v druhej rade strednej ponuku priestoru a úplne vzadu gigantický batožinový priestor. Všeobecne je ale pri tomto úžitkovom aute veľmi poznať snaha priblížiť ho bežným osobným vozidlám, čo sa tiež darí. Nebyť skutočnosti, že máte ako vodič predné sklo vzdialené od seba asi "kilometer" a nad hlavou máte ďalšiu "kilometrovú" medzeru, nebyť trochu vzpriamenejšieho posedu, naozaj sedíte vo Volkswagene Golf.

_DSC1409.jpg_DSC1411.jpgInteriér už má k osobným automobilom veľmi blízko. Známe ovládače vám úspešne vnútia pocit, že sedíte vo Volkswagene Golf. Ako celok vnútri pôsobí Caddy veľmi dobre

Tento dojem vám ľahko vnúti ovládače známe z iných koncernových exemplárov: veľmi solídne spracovanie a pomerne bohatá výbava. Trochu nepatrične tu akurát pôsobí športovo zrezaný športový volant.

To, že je Caddy rovnaký ako predtým, dokazuje aj druhá rada sedadiel. Vzhľadom k veľkosti automobilu tu nie je veľa miesta pre nohy, inak sa nemožno na nič sťažovať.

_DSC1401.jpg_DSC1402.jpg_DSC1403.jpg_DSC1404.jpg_DSC1405.jpg_DSC1406.jpg_DSC1407.jpgKufor je z kategórie "sen každého chalupára". V päťmiestnej konfigurácii ponúkne objem 750 litrov, keď vyberiete druhý rad sedadiel, začínate merať v metroch kubických. Presne povedané dostanete 3 m3

Posuvné bočné dvere zariadia výborný prístup aj v prípadoch, keď je okolo auta trochu tesno. Sedačky je možné, tak ako predtým, preklopiť vpred, úplne vybrať alebo iba sklopiť ich operadlo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY