vytisknout velikost písma Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektné SUV s korbou

Ak z nejakého dôvodu túžite po impozantnom terénnom pick-upe, ale ste zvyknutý na komfort a do terénu často nejazdíte, našli sme auto práve pre vás.
Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektné SUV s korbou
Zoznam kapitol
  1. Veľkolepé entrée, Od pracanta až po jemné SUV
  2. SUV s otvorenou vkladacou plochou, Impozantný, ale prívetivý, Využiteľnosť plochy
  3. Na palube, Za volantom ako v Golfe, Poďme do prevádzky
  4. Na cestu, ale i do terénu, A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria

Veľkolepé entrée

U nás terénne pick-upy príliš nekvitnú, takže aj Volkswagen Amarok je na našich cestách stále skôr výnimočným zjavom. Hoci sa to možno nezdá, na slovenskom trhu sa Amarok objavil už pred tromi rokmi, napriek tomu zostáva jedným z najmodernejších modelov svojej triedy.

Od vozidiel tejto kategórie menej významné rozdiely zrejme nečakáte, ide hlavne slušnú výšku, veľké nájazdové aj prechodové uhly a robustnú stavbu so samostatným rámom a tuhou zadnou nápravou na pozdĺžnych listových perách, ktoré umožnia prepravu aj objemných nákladov aj ťahanie ťažkých prívesov.

P1140541.JPGP1140509.JPGP1140519.JPG
Amarok DoubleCab Highline 2,0 BiTDI 4Motion AT

Amarok sa napriek tomu v niektorých ohľadoch zo zažitých zvyklostí vymyká, ale k tomu sa dostaneme až neskôr. V tejto chvíli je potrebné konštatovať, že ide o vôbec prvý Volkswagen tejto kategórie z vlastnej konštrukčnej dielne.

Hoci by ste to možno na prvý pohľad nepovedali, Amarok je svojím spôsobom exot, vyrába sa totiž výhradne v argentínskom Buenos Aires. Odtiaľ sa exportuje do celého sveta, ale má tam predsa len bližšie k trhom, na ktorých patria terénne pick-upy k najdôležitejším komoditám. Keď bol Volkswagen Amarok na začiatku roka 2010 v Európe predstavený, rázne rozvíril stojaté vody.

Od tej doby sa všeličo zmenilo, prišli najmä nové generácie vozidiel Ford Ranger a Toyota Hilux, ktorá patrí v danej kategórii k tradičným matadorom, navyše niekedy pred dvadsiatimi rokmi Volkswagen predával model Taro, ktorý z vtedajšieho Hiluxu vychádzal. Medzi ďalších konkurentov Amaroku možno zahrnúť tiež modely Isuzu D-Max alebo Nissan Navara.

Od pracanta až po jemné SUV

Modelový rad Volkswagen Amarok je rozsiahly a vyhovie požiadavkám celej škály zákazníkov. Auto disponuje pochopiteľne samostatným rámom, ktorý však pozostáva z dvoch zošrobovaných dielov so šiestimi priečnymi výstuhami a listové perá zadnej nápravy k nemu nie sú pripevnené po stranách, ale priamo pod ním.

Na rozdiel od väčšiny konkurencie ponúka Amarok len dva druhy kabín, dvojmiestny Single Cab a päťmiestny Double Cab (zvykom býva tiež kompromis v podobe strednej verzie s núdzovými sedadlami vzadu). Čo sa týka cien jednotlivých verzií, importér v súčasnosti neponúka ucelený dokument.

Volkswagen pripravil tri možnosti do sústavy náhonu kolies. Základom je pohon len zadnej nápravy, alternatívou sú potom 4Motion Part Time s pripojiteľnou prednou nápravou a 4Motion Full Time so stálym pohonom všetkých kolies a medzinápravovým diferenciálom Torsen, ktorý rozdeľuje krútiaci moment v základnom pomere 40/60 v prospech kolies zadnej nápravy. Redukcia chýba.

Voliť možno z dvoch druhov zadnej nápravy, komfortnej a Heavy Duty, ktoré umožňuje naložiť na korbu v závislosti na konkrétnej verzii až 1,15 tony.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY