vytisknout velikost písma Test Toyota RAV4 D4-D: Slušný priemer

Test Toyota RAV4 D4-D: Slušný priemer
Zoznam kapitol
  1. Úvod; Dobre maskovaný priestor
  2. Ergonómia s výhradami; Jeden benzín, tri diesely
  3. Pohon všetkých kolies a tlačidlo Sport
  4. Sťahovací typ; Verdikt
  5. Technické údaje a kompletná fotogaléria

Len málo áut o sebe môže bez hanby tvrdiť, že stálo pri zrode novej kategórie, ale Toyota RAV4 k nim patrí. V roku 1994 - áno, budúci rok to bude dvadsať rokov! - Založila segment, ktorý sa postupne vyvinul v dnešnú všadeprítomnosť kompaktných SUV a crossoverov.

Preto je trochu paradoxné, že samotná "Ravka" krok s vývojom segmente držať vždy nestíhala. Kým konkurenčné modely boli stále viac civilnejšie, preberali techniku ​​mainstreamových modelov nižšej strednej triedy, pridávali počet sedadiel alebo sa snažili o športový vzhľad, Toyota RAV4 stále držala líniu. Štvrtá generácia je reakciou na predstavy dnešného zákazníka o tom, ako má auto danej kategórie vyzerať.

IMG_0426.jpgIMG_0429.jpgIMG_0431.jpgŠtvrtá generácia RAV4 je oveľa dlhšia, ale nižšia ako doterajší model

Zásadnou zmenou prešiel vzhľad auta. Namiesto účelných tvarov symbolizujúcich off-road potenciál dostala nová RAV4 moderný kabát s ostro rezanými detailmi a súčasnou "tvárou" značky Toyota so šípovitý maskou, logom zasadeným v lakovanej plôške a dvojicou chrómovaných líšt, ktoré pokračujú až do svetlometov. Línia bočného presklenia, pripomínajúca zalomením v zadnej časti Ford Kuga, opticky zdôrazňuje klinovitý profil a necháva vyniknúť zvýraznenú líniu pontónu, ktorá sa tiahne od predného blatníka až k zadným svetlám.

Dobre maskovaný priestor

Výsledné tvary vydarene maskujú fakt, že auto v skutočnosti narástlo. Je o tri centimetre širšie a o dvadsať centimetrov dlhšie, pričom rázvor náprav narástol o 10 cm. Uberalo sa len na výške, konkrétne 25 mm. Tento trend pozorujeme v poslednom čase nielen medzi SUV a crossovermi. Zníženie strechy pomáha výrobcom zlepšiť obtekanie vzduchu okolo karosérie a dosiahnuť tak nižších emisií CO2, okolo ktorých sa teraz všetok vývoj točí.

Väčšia vzdialenosť medzi osami náprav priniesla viac priestoru pre kolená cestujúcich vzadu, hoci nad hlavou bude vyšším postavám stále trochu tesno. Najväčší rozdiel ale zaznamenajú tí, ktorí v ​​RAV4 sadajú na ľavé predné sedadlo.

Pozícia za volantom teraz oveľa viac pripomína osobné auto. Ocitnete sa nižšie voči hornej hrane palubnej dosky, s nohami ďalej pred telom, a dookola vás obklopujú moderné tvary. Palubná doska pripomína modely luxusnej značky Lexus a dokonca je čiastočne čalúnená kožou. Sympatickým a málo vídaným detailom je umiestnenie ovládacieho panelu dvojzónovej klimatizácie na plochu naklonenú ústrety vodičovi.

IMG_0427.jpgIMG_0430.jpgIMG_0434.jpgPaket Design za akčných 600 € obsahuje aj tieňované sklá na oknách a 18 "kolesá

Vďaka tomu je počas jazdy nielen lepšie dosiahnuteľná, ale hlavne prehľadnejšia. Toto ergonomické plus však zároveň znamená ergonomické mínus. Ešte o úroveň nižšie, kde sa nachádza niekoľko tlačidiel je pod previsnutým panelom klimatizácie zatienených a horšie dosiahnuteľných. Jedná sa o vyhrievanie sedadiel a tlačidlo Sport. Áno, tlačidlo Sport. V Toyote RAV4. Doba sa skutočne mení. (K jeho funkcii a významu sa dostaneme neskôr.)

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY