vytisknout velikost písma Test Suzuki Vitara 1.6 VVT 4x4: Veľmi dôkladná zmena identity

Meno Vitara síce zostalo, všetko ostatné je ale celkom iné. Na off-road rovno zabudnite, nová generácia nám pri teste totiž zo všetkého najviac pripomínala nafúknutý Swift.
Test Suzuki Vitara 1.6 VVT 4x4: Veľmi dôkladná zmena identity
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Meno a pár detailov
  2. Plasty sú všade, Strata robustnosti má tiež svoje výhody
  3. Jazda: Ticho aj dosť ochotne, Do terénu môže, ale...
  4. Zaujímavá cena, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Časy aj autá sa menia, to je známa pravda. Suzuki Vitara a väčší Grand Vitara bývali odolné a poctivé auté, ktoré sa terénu a ťažšej práce naozaj nebáli a ktoré si aj vďaka tomu našli množstvo priaznivcov. Lenže ťažisko predajov u podobných áut dnes už leží niekde úplne inde. Tých pár zákazníkov dychtiacich po teréne bohužiaľ netvorí pre automobilky dostatočne silný dopyt. Kto chce svoje SUV predávať, ten musí pripraviť dôkladnú zmenu identity.

Túto zmenu už má za sebou rad rôznych modelov (napríklad Kia Sorento alebo Nissan Pathfinder), jedným z posledných prípadov je nová generácia modelu Vitara. Už žiadne uzávierky, medzinápravové diferenciály, redukcia alebo snáď šesťvalcové benzínové motory. S príchodom posledného vydania tohto automobilu sa môžu záujemcovia tešiť na rýdzo cestný charakter, medzinápravovú spojku, malé motory a zábavné správanie v zákrutách. Je to dobré? Alebo je to snáď veľmi zlé?

vitara-21.jpgvitara-26.jpg
Dizajn možno evokuje starú Vitara, ale toto vlastne nie je jej nástupca. Nová Vitara nahrádza SX4 a tomu tiež zodpovedá jej charakter. 

Záleží na uhle pohľadu. Kto chce skutočne terénny automobil, ten spokojný nebude, pre neho je nová generácia Vitary celá zle. Kto zháňa mestský crossover a auto na bežné použitie, ten by mohol byť veľmi spokojný. No a pretože tých druhých je neporovnateľne viac, mohla by byť nakoniec spokojná aj automobilka samotná. Rozhodujúce sú totiž čísla, nie naštvané komentáre v diskusiách pod článkami.

Meno a pár detailov

Nový japonský crossover sa volá Vitara. Na rozdiel od predchádzajúcich poriadkov sa pod týmto označením ale neskrýva malý trojdverový automobil, ale klasické päťdverové SUV. Označenie Grand Vitara už sa neobjaví, pretože toto bude jediná veľkosť Vitary. Pozíciu väčšieho SUV už skôr u Suzuki obsadil model S-Cross.

Je ale zaujímavé, ako blízko si obidva japonské modely sú. Majú zhodnú techniku, totožné motory a skoro by sa chcelo povedať, že obaja útočia na dosť podobných zákazníkov. Rozdiely prirodzene nájdete, napríklad rázvor má Vitara o desať centimetrov skrátený, ale v praxi to zas až tak dramatickú rolu nehrá.

Suzuki Vitara vs. S-Cross vs. SX4
  Vitara 2015 S-Cross   SX4 
Dĺžka [mm] 4175 4300 4120
Šírka [mm] 1775 1756 1730
Výška [mm] 1610 1580 1605
Rázvor [mm] 2500 2600 2500
Svetlá výška [mm] 185 170 190
Objem batožinového priestoru [l] 375/1120 430/1269 270/1045

Tým najväčším rozdielom je tak nakoniec dizajn, ktorý Vitara čiastočne zdedila po svojom predchodcovi. Na rozdiel od S-Crossu je auto omnoho hranatejšie a došlo napríklad aj na falošné výduchy pod prednými stĺpikmi, čo má byť jasný odkaz na starú Vitaru. Japonský nováčik dokáže tiež ponúknuť viac variantov. Okrem testovaného prevedenia Outdoor s čiernymi plastmi a výraznejším nárazníkom si môžete kúpiť aj civilnejší Urban.

vitara-27.jpgvitara-13.jpgvitara-17.jpgvitara-20.jpgNovú Vitara môžete doplniť o paket Urban alebo Outdoor. Nás sa týka ten druhý, ktorý spoznáte hlavne podľa výrazného oplastovania na dverách a čierneho plastu na prednom nárazníku. Za tento paket zaplatíte 650 eur.

A komu by to stále nestačilo, ten si môže kúpiť napríklad dvojfarebnú karosériu (+700 eur). Jednoducho povedané, nová Vitara ide v ústrety tomu, čo zákazníci chcú. A to sú presne plasty, farby, štýl a efekt, nie schopnosť prehrabať sa hlbokým blatom. S tým sa jednoducho musíme zmieriť.

Celkovo je nová Vitara na pohľad podareným autom. Osobne by som zvolil iný odtieň karosérie ako je testovaná farba "mliekom riedená melta", ale to už zabieham do príliš subjektívneho testovania.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY