vytisknout velikost písma Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Veľmi funkčná prémiovka

Nový Outback sa v porovnaní s tým starým v mnohom zmenil, ale mnoho vecí zostalo rovnakých a v niektorých bol dokonca ten starý lepší. Postavili sme obe generácie vedľa seba a vyskúšali, ako na tom najnovšie Subaru vlastne je.
Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Veľmi funkčná prémiovka
Zoznam kapitol
  1. Rekapitulácia na úvod, Facelift aj na pohľad
  2. Ten hlavný rozdiel nájdete v interiéri, Priestor sa vlastne nezmenil
  3. Podobne je na tom aj batožinový priestor, Upravený diesel je v praxi pomalší
  4. Bude mu 150 naftových koní stačiť? (+videá), Jazda veľmi na úrovni
  5. EyeSight a ďalší, Páči sa mi, ale bezchybný nie je
  6. A cena?, Verdikt, Technické údaje
  7. Fotogaléria

Subaru Outback sa cenovo pohybuje na hranici prémiového segmentu, ale veľmi často mu bolo vyčítané, že to naozajstná prémiovka nie je. Napriek tomu sa ale našlo určité percento zákazníkov, ktorí si ho nakoniec kúpili.
A možno to bolo práve preto, že toto auto nie je brané ako rovnocenné všetkým tým BMW alebo Audi a teda sa k nemu neviaže aj honosný a niekedy negatívne vnímaný imidž. Na slovenskom trhu je takýchto ľudí pomerne veľa, pretože Outback patrí spolu s Foresterom k u nás najpredávanejším modelom značky.

Nový Outback má však ambície tieto zavedené poriadky prerobiť. Na imidži auta sa toho asi veľa nezmení, čo vlastne Subaru ani nechce, Outback sa stále tvárí povedzme skromne. Ak si ale vozidlo už vyskúša záujemca o nejakú tú prémiovku, mala by mať nová generácia dosť pádnych argumentov na to, aby presvedčila aj človeka, ktorý nie je zapálený subarista.

outback-49.jpgoutback-44.jpgNový Outback sa bude stále pohybovať na hranici prémiového segmentu. Ale oproti starej generácii má k nemu oveľa bližšie.

Podarilo sa takýto cieľ dosiahnuť? To sme zisťovali počas ďalšieho z našich redakčných testov. A aby to nebol len tak obyčajný test jedného auta, ktorých je všade plno, vypožičali sme si aj odstupujúcu generáciu. To aby sme mohli prípadné rozdiely priamo zažiť v praxi.

Rekapitulácia na úvod

Mnoho informácií o novom Subaru Outback sme vám naservírovali už po prvej jazde na medzinárodnej prezentácii v Slovinsku. Kto chce spoznať detaily, ten nech nasleduje odkaz na príslušný článok, pre všetkých ostatných stručná rekapitulácia. Outback nie je od základu nové auto. Presnejšie by bolo označenie "dôkladný facelift". Naznačujú to aj základné rozmery, kedy nájdeme rozdiely len čo do šírky (+20 mm) a dĺžky (+25 mm).

Novinka má ale o plných 67% pevnejšiu karosériu, Subaru tiež zapracovalo na odstránení vibrácií a hluku v interiéri, ktorý sa podarilo celkovo znížiť o dvanásť percent. Prepracované je aj predné a zadné zavesenie, rovnako ako sa zmenil prevod riadenia. Sčítané a podčiarknuté, Outback možno zostal v podstate rovnaký, po novom by mal ale ponúknuť výrazne lepšie jazdné vlastnosti a vyšší komfort na palube.

Facelift aj na pohľad

Zhodou okolností sa podarilo vedľa seba postaviť starý a nový Outback v rovnakej farbe karosérie. Keď sa na ne pozriete, naplno sa ukáže fakt, že tie reči o facelifte niečo do seba majú. Iste, obidve autá ťažko zameníte, ale na druhú stranu zmeny nakoniec nie sú tak dramatické, ako by sa napríklad dalo očakávať.

outback-27.jpgoutback-28.jpgKeby mi niekto tvrdil, že ide iba o facelift, asi by som nemal problém tomu uveriť. Každopádne nový Outback je oveľa krajší.

Ale to bol zámer, rovnako ako sa to stalo napríklad pri generačnej obmene Suzuki Swift. Na každý pád je nový Outback oveľa elegantnejší. Nič proti tomu starému, správal som k nemu celkom veľké sympatie, ale určite to nebolo kvôli jeho dizajnu. Nová generácia sa vracia tam, kde skončila generácie tretia, respektíve mi na prvý pohľad veľmi pripomína veľké SUV Tribeca.

S novým dizajnom súvisí aj upravená aerodynamika, čo sa tiež hodí. Posledný Outback má čelný stĺpik posunutý smerom vpred, znížila sa zadná hrana strechy, kde v štandarde nájdete aj decentný spojler, vylepšilo sa tiež prúdenie vzduchu okolo podvozku a v benzínových verziách nájdete aj aktívne klapky masky chladiča. Celkovo sa súčiniteľ odporu vzduchu zlepšil o 3,2%.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY