vytisknout velikost písma Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternatíva

Určite nezbúra predajné štatistiky medzi kombi nižšej strednej triedy, lenže to vôbec nič nemení na fakte, že ide objektívne o výborné auto, hoci sa pár nedostatkov nájde.
Test Subaru Levorg 1.6 GT-S: Výborná alternatíva
Zoznam kapitol
  1. Dizajn = návrat ku koreňom
  2. Interiér? Poznáme, Rozmery interiéru
  3. Jeden objem, jeden výkon, jedna prevodovka (nameraná dynamika)
  4. Podvozok, ktorý nepotrebuje adaptívne tlmiče
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Subaru Levorg: Fotogaléria

Tento rok je pre Subaru nebývalo bohatý. Prišiel nový Outback, dorazil Forester kombinujúci dieselový motor a automatickú prevodovku a ešte na jeseň prišla ďalšia dôležitá novinka. Európania sa nakoniec dočkali kombi s menom Levorg.

Príbeh Levorgu je pomerne zaujímavý. Začal totiž už v roku 2013, teda presne povedané skoro pred dvoma rokmi, kedy Subaru tento model svetu prvýkrát ukázalo na autosalóne v Los Angeles. Logicky sa ponúka otázka, prečo sa vozidlo dostalo do Európy až s dvojročným oneskorením. Odpoveď je absolútne jednoduchá. Subaru totiž zo začiatku vôbec nepočítalo s tým, že by Levorg do Európy dovážalo. Lenže zodpovední ľudia nakoniec svoj názor prehodnotili, čo je len a len dobre.

_DSC0930.jpg_DSC0934.jpg
Na prvý pohľad nie je problém poznať, že ide o súrodenca modelov WRX a WRX STI. V realite bežnej prevádzky vyzedá Levorg skutočne veľmi dobre

Levorg zdieľa technický základ s modelmi WRX alebo u nás predávaného WRX STI. Kto mal tú česť s aktuálnou generáciou "estéíčka", ten už iste začína tušiť, že nepôjde o len tak nejaké tuctové kombi, ktoré sa chváli hlavne stovkami litrov v kufri, priehradkami boh vie kde všade, takou prémiovosťou, že to trieska dverami alebo cenou z kategórie "za babku, v rámci akcie ani to nie".

Súčasné STI totiž vyniká dosť zaujímavými jazdnými vlastnosťami, veľmi pevnou karosériou, tuhým podvozkom, presným riadením. Ak sa Subaru podarilo dostať nejaké gény zo svojej legendy do rodinného kombi, potom by mohlo ísť o veľmi zaujímavú alternatívu ku všetkým tým Octaviam, Leonom, Hyundaiom a podobným s odpustením tuctovkám, ktorých jazdí nielen po slovenských cestách hromada.

Dizajn = návrat ku koreňom

Už o novom Outbacku sme písali, že svojím spôsobom pripomína štvrtú generáciu Legacy, ktorá sa dizajnovo nesmierne podarila. To isté platí aj o Levorgu, ktorý sa na Legacy štvrtej generácie priamo odkazuje. Síce nemá bezrámové okná, ale proporciami i niektorými dizajnovými prvkami svojho prapredka pripomína viac ako jasne. A to sa mi veľmi páči.

_DSC0924.jpg_DSC0932.jpg
Spredu trochu civilnejšie STI, zozadu sympatické kombi a ako celok znovuzrodené Legacy štvrtej generácie

Pre niekoho možno bude dizajn ešte stále japonsky zvláštny, ja musím povedať, že kombinácia vytiahnutých blatníkov, veľkého nádychu na kapote a celkovo malej výšky dáva Levorgu veľmi športovú vizáž. Mimochodom spredu je prakticky na nerozoznanie od STI.

Na štvrtú generáciu Legacy s karosériou kombi sa Levorg odkazuje aj vonkajšími rozmermi, ktoré nie sú príliš rozdielne. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, karoséria s celkovou dĺžkou 4690 mm presahuje staré Legacy o jeden centimeter, naopak rázvor náprav je kratší o dvadsať milimetrov a výška 1485 mm je pre zmenu o pätnásť milimetrov väčšia.

Levorg je minimálne na pohľad zaujímavé kombi, ale ako je známe, dizajn je vec subjektívna, takže poďme k dôležitejším veciam.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY