vytisknout velikost písma Test Subaru Legacy/Outback: diesel vs. LPG, 2012 vs. 2013...

V rýchlom slede sme pre vás vyskúšali 2 combi od Subaru. Legacy Kombi 2,5i CVT LPG a Outback s naftovým motorom a manuálnou prevodovkou. Sú to autá v mnohých ohľadoch podobné, ale zaoberať sa budeme hlavne hlavne tým, čím sa líšia.
Test Subaru Legacy/Outback: diesel vs. LPG, 2012 vs. 2013...
Zoznam kapitol
  1. Bitka vo vlastnom hniezde, Testované autá, Skúšané vozidlá
  2. Okienko pre historikov, Novinky MY2013, Nový motor a presnejšie vedený podvozok
  3. Na palube, Druhy pohonov, Na vozovke, Diesel lepší v nižších rýchlostiach
  4. Prevádzkov náklady LPG vs. diesel, A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogalerie Subaru Legacy Kombi 2,5i CVT LPG (2012)
  6. Fotogalerie Subaru Outback 2,0D 2013

Bitka vo vlastnom hniezde

Tento porovnávací test bude trošku iný, než na čo ste zvyknutý. Na príklade dvoch technicky veľmi podobných vozidiel si budeme môcť názorne a obrazom porovnať radu rozdielov ovplyvňujúcich úžitkové vlastnosti a jazdné schopnosti. V oboch prípadoch išlo o combi, Legacy Kombi a jeho „soft roadové“ prevedenie Outback. Pripomeňme, že Outback bol do samostatnej rady vyčlenený až s príchodom aktuálnej, piatej generácie Legacy, avšak na konštrukčnú príbuznosť sa nič nezmenilo. 

S predstavovaním začneme podľa pravidiel slušného chovania, teda od staršieho. Tým bol modrý kombík Subaru Legacy výbehového modelového roku 2012 (dopredávajú sa skladové zásoby) v kombinácii so zážihovým, tradične výrazne podštvorcovým motorom 2,5i, bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT a nižším výbavovým stupňom Active. Jeho výrazným rysom bola oficiálna zástavba LPG priamo u predajcu.

P1130749.JPGP1130753.JPGP1130771.JPG
P1140403.JPGP1140410.JPGP1140414.JPG
Hlavné hviezdy nášho dvojtestu: hore Subaru Legacy Kombi 2,5i CVT LPG (2012), dole Subaru Outback 2,0D MT (2013)

V modelovom roku 2012 boli vozy Legacy Kombi dodáváné vo výbavových stupňoch Active a Comfort. Obidva z nich bolo možné kombinovať so vznetovým motorom 2,0D, alebo so zážihovým agregátom 2,5i. Zatiaľ čo diesel sa predávala iba s manuálnou prevodovkou, zážihová jednotka iba s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic (CVT).

Testované autá

Testovaný modrý voz pochádzal z akčnej ponuky platnej v dobe nášho testu, a čo znamenalo niekoľko zvýhodnení. Dostali sme zľavu 2 500 € na skladové vozy, ale takisto aj 400 € nižšiu cenu zástavby LPG Vialle, takže automobil na snímkach vyšiel na zaujímavých 31 tisíc eur. Zaujímavou informáciou je skutočnosť, že konštrukcia nového motoru 2,5i (FB25), ktorý doposiaľ používaný agregát toho istého objemu (EJ25) od modelového roku 2013 nahrádza, už požiadavkám na inštaláciu LPG neodpovedá.

P1130744.JPGP1130746.JPGP1130740.JPG
P1140326.JPGP1140328.JPGP1140330.JPG
Zimná zábavka: známý terén v kyprom snehu umožní bezstarostne prehnať aj Legacy Kombi

Druhým z testovaných vozov bol vínový Outback s faceliftom pre aktuálny modelový rok 2013, ktorý okrem tvarovania náraníkov v plnom rozsahu platí takisté aj pre Legacy v oboch karosárskych verziách. Skúšaný Outback mal pod kapotou vznetový motor 2,0D s manuálnou prevodovkou a najvyššou výbavou Executive. Táto kombinácia figuruje v aktuálnom cenníku s čiastkou 40 tisíc eur.

Takže v nasledujúcich kapitolách budeme hlavne porovnávať. Budeme si všímať najmä zmien pre nový modelový rok, rozdielov medzi Legacy Kombi a Outbackom, automatickou a manuálnou prevodovkou a zážihovým a vznetovým motorom. Obzvlášť nás potom bude zaujímať porovnanie prevádzkových vlastností agregátov na naftu a LPG.

 Subaru Legacy 2,5iSubaru Outback 2,0D
Rok výroby20122013
Cena testovaného vozu (s DPH)31 000 € (akcia)40 000 €
Cena základného prevedenia(s DPH)33 475 €33 861 €
   
Výbava  
Posilňovač riadeniaÁnoÁno
Airbagy6x6x
El. riadenie podvozkuABS, EBD, BA, TCS, VDCABS, EBD, BA, TCS, VDC
Centrálne zamykanieÁno, na DOAno, na DO, bezkľúčové
El. ovládanie okienÁno, 4xÁno, 4x
El. ovládanie zrkadielÁno, vrátane priklapániaÁno, vr. priklápania
Čalúnenielátkakoža
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno, el.Áno, el., s pamäťou
Staviteľná bedrová opierkaÁno, el.Áno, el.
Staviteľný volantÁno, výškovo i pozdĺžneÁno, výškovo i pozdĺžne
Zadné operadláDelené i sklopnéDelené i sklopné
TempomatÁnoÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónováÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USBCD, MP3, AUX, USB
BluetoothÁnoÁno
NavigáciaNieÁno
Predné hmlové svetláÁnoÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁnoÁno
Hliníkové diskyÁnoÁno
Xenónové svetlometyÁnoÁno
Denné svietenieNieNie
Palubný počítačÁnoÁno
Kožený poťah volantuÁnoÁno
Vyhrievané sedadláÁno, prednéÁno, predné
Vyhrievaný volantNieNie
Parkovací asistentÁno, vr. kameryÁno, vr. kamery
Štart/stop systémNieNie
MetalízaÁnoÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY