vytisknout velikost písma Test Subaru Legacy/Outback: diesel vs. LPG, 2012 vs. 2013...

V rýchlom slede sme pre vás vyskúšali 2 combi od Subaru. Legacy Kombi 2,5i CVT LPG a Outback s naftovým motorom a manuálnou prevodovkou. Sú to autá v mnohých ohľadoch podobné, ale zaoberať sa budeme hlavne hlavne tým, čím sa líšia.
Test Subaru Legacy/Outback: diesel vs. LPG, 2012 vs. 2013...
Zoznam kapitol
  1. Bitka vo vlastnom hniezde, Testované autá, Skúšané vozidlá
  2. Okienko pre historikov, Novinky MY2013, Nový motor a presnejšie vedený podvozok
  3. Na palube, Druhy pohonov, Na vozovke, Diesel lepší v nižších rýchlostiach
  4. Prevádzkov náklady LPG vs. diesel, A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogalerie Subaru Legacy Kombi 2,5i CVT LPG (2012)
  6. Fotogalerie Subaru Outback 2,0D 2013

Bitka vo vlastnom hniezde

Tento porovnávací test bude trošku iný, než na čo ste zvyknutý. Na príklade dvoch technicky veľmi podobných vozidiel si budeme môcť názorne a obrazom porovnať radu rozdielov ovplyvňujúcich úžitkové vlastnosti a jazdné schopnosti. V oboch prípadoch išlo o combi, Legacy Kombi a jeho „soft roadové“ prevedenie Outback. Pripomeňme, že Outback bol do samostatnej rady vyčlenený až s príchodom aktuálnej, piatej generácie Legacy, avšak na konštrukčnú príbuznosť sa nič nezmenilo. 

S predstavovaním začneme podľa pravidiel slušného chovania, teda od staršieho. Tým bol modrý kombík Subaru Legacy výbehového modelového roku 2012 (dopredávajú sa skladové zásoby) v kombinácii so zážihovým, tradične výrazne podštvorcovým motorom 2,5i, bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT a nižším výbavovým stupňom Active. Jeho výrazným rysom bola oficiálna zástavba LPG priamo u predajcu.

P1130749.JPGP1130753.JPGP1130771.JPG
P1140403.JPGP1140410.JPGP1140414.JPG
Hlavné hviezdy nášho dvojtestu: hore Subaru Legacy Kombi 2,5i CVT LPG (2012), dole Subaru Outback 2,0D MT (2013)

V modelovom roku 2012 boli vozy Legacy Kombi dodáváné vo výbavových stupňoch Active a Comfort. Obidva z nich bolo možné kombinovať so vznetovým motorom 2,0D, alebo so zážihovým agregátom 2,5i. Zatiaľ čo diesel sa predávala iba s manuálnou prevodovkou, zážihová jednotka iba s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic (CVT).

Testované autá

Testovaný modrý voz pochádzal z akčnej ponuky platnej v dobe nášho testu, a čo znamenalo niekoľko zvýhodnení. Dostali sme zľavu 2 500 € na skladové vozy, ale takisto aj 400 € nižšiu cenu zástavby LPG Vialle, takže automobil na snímkach vyšiel na zaujímavých 31 tisíc eur. Zaujímavou informáciou je skutočnosť, že konštrukcia nového motoru 2,5i (FB25), ktorý doposiaľ používaný agregát toho istého objemu (EJ25) od modelového roku 2013 nahrádza, už požiadavkám na inštaláciu LPG neodpovedá.

P1130744.JPGP1130746.JPGP1130740.JPG
P1140326.JPGP1140328.JPGP1140330.JPG
Zimná zábavka: známý terén v kyprom snehu umožní bezstarostne prehnať aj Legacy Kombi

Druhým z testovaných vozov bol vínový Outback s faceliftom pre aktuálny modelový rok 2013, ktorý okrem tvarovania náraníkov v plnom rozsahu platí takisté aj pre Legacy v oboch karosárskych verziách. Skúšaný Outback mal pod kapotou vznetový motor 2,0D s manuálnou prevodovkou a najvyššou výbavou Executive. Táto kombinácia figuruje v aktuálnom cenníku s čiastkou 40 tisíc eur.

Takže v nasledujúcich kapitolách budeme hlavne porovnávať. Budeme si všímať najmä zmien pre nový modelový rok, rozdielov medzi Legacy Kombi a Outbackom, automatickou a manuálnou prevodovkou a zážihovým a vznetovým motorom. Obzvlášť nás potom bude zaujímať porovnanie prevádzkových vlastností agregátov na naftu a LPG.

 Subaru Legacy 2,5iSubaru Outback 2,0D
Rok výroby20122013
Cena testovaného vozu (s DPH)31 000 € (akcia)40 000 €
Cena základného prevedenia(s DPH)33 475 €33 861 €
   
Výbava  
Posilňovač riadeniaÁnoÁno
Airbagy6x6x
El. riadenie podvozkuABS, EBD, BA, TCS, VDCABS, EBD, BA, TCS, VDC
Centrálne zamykanieÁno, na DOAno, na DO, bezkľúčové
El. ovládanie okienÁno, 4xÁno, 4x
El. ovládanie zrkadielÁno, vrátane priklapániaÁno, vr. priklápania
Čalúnenielátkakoža
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno, el.Áno, el., s pamäťou
Staviteľná bedrová opierkaÁno, el.Áno, el.
Staviteľný volantÁno, výškovo i pozdĺžneÁno, výškovo i pozdĺžne
Zadné operadláDelené i sklopnéDelené i sklopné
TempomatÁnoÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónováÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USBCD, MP3, AUX, USB
BluetoothÁnoÁno
NavigáciaNieÁno
Predné hmlové svetláÁnoÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁnoÁno
Hliníkové diskyÁnoÁno
Xenónové svetlometyÁnoÁno
Denné svietenieNieNie
Palubný počítačÁnoÁno
Kožený poťah volantuÁnoÁno
Vyhrievané sedadláÁno, prednéÁno, predné
Vyhrievaný volantNieNie
Parkovací asistentÁno, vr. kameryÁno, vr. kamery
Štart/stop systémNieNie
MetalízaÁnoÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY