vytisknout velikost písma Test Subaru Forester 2.0 XT: Búrlivák na prevýchovu

Vrcholná verzia Subaru Forester s preplňovaným boxerom predtým sľubovala poriadne divokú jazdu. Nový Forester je ale iný: má oveľa väčšiu, priestrannejšiu karosériu a najsilnejší motor ponúka len v kombinácii s prevodovkou CVT. Niečo z DNA jeho predchodcov mu našťastie v krvi zostalo...
Test Subaru Forester 2.0 XT: Búrlivák na prevýchovu
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Štvorcový boxer; Prevodovka CVT, akú svet nevidel
  3. Motor krotký ako baránok; spojka namiesto diferenciálu
  4. Drobnosti, ktoré štvú; Konečne prijateľná spotreba
  5. Verdikt a fotogaléria
  6. Technické údaje

Prvý Forester XT bol šialený. Zástavbou preplňovaného dvaapollitru vytvorila automobilka Subaru zo svojho crossoveru auto ako žiadne iné.

Kombinácia mohutného nástupu sily, ktorému predchádzal práve tak mohutný turboefekt, ťažisko len o niečo málo vyššie než pri osobných autách a univerzálnych pneumatík vo výsledku dávala auto s obmedzenou praktickosťou, ale úžasnou schopnosťou rútiť sa okresnými cestami a driftovať na poľných cestách. Motoristickí novinári Forester XT milovali.

IMG_0545.jpgIMG_0509.jpgIMG_0524.jpgSubaru Forester modelového roku 2014 vyrástol do veľkosti bežného SUV; palubná doska má pôvod v modeli Subaru XV

Forester sa od tých čias dosť zmenil. Narástol, zkultúrnel, oveľa viac sa blíži mainstreamovej predstave o kompaktnom crossoveri. Dnes je na trhu štvrtá generácia, ktorá rozhodne vyzerá viac ako SUV než ako STI. Ostro tvarovaná predná časť s veľkými svetlami nemôže - a ani nechce - zamaskovať konzervatívne proporcie s vysokou strechou a bohatým bočným presklením.

Medzigeneračný posun Subaru Forester výborne ilustrujú údaje o zmenách hlavných rozmerov. Rázvor náprav narástol o 25 mm, na 2640 mm. Auto je o 35 mm dlhšie, o 20 mm vyššie a o 15 mm širšie. Celková dĺžka priestoru pre cestujúcich sa predĺžila bez piatich milimetrov o desať centimetrov.

Subaru Forester v roku 2013 už skrátka nie je tým malým zvýšeným kombíkom ako kedysi, ale poriadnym SUV.

Palubná doska vrátane prístrojového štítu, stredovej konzoly a informačného displeja v hornej časti bude neuveriteľne povedomá všetkým, kto niekedy sedeli v crossoveri Subaru XV. S tým ostatne nový Forester zdieľa platformu, čo znamená aj spoločný podvozok, elektroinštaláciu a súčasti hnacieho reťazca.

Všetky motory, s ktorými si môžete Forester objednať, sú ploché štvorvalce s protibežnými piestami - v tomto ohľade ostáva Subaru úplne verné tradícii. Základ tvorí atmosféricky plnený dvojliter s výkonom 150 koní, k dispozícii je samozrejme aj Subaru Boxer Diesel s výkonom 147 koní. My sme ale jazdili vo vrcholnom prevedení 2.0 XT. Na konštrukciu a parametre preplňovaného motora sa pozrieme v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY