vytisknout velikost písma Test Subaru Forester 2.0 XT: Búrlivák na prevýchovu

Vrcholná verzia Subaru Forester s preplňovaným boxerom predtým sľubovala poriadne divokú jazdu. Nový Forester je ale iný: má oveľa väčšiu, priestrannejšiu karosériu a najsilnejší motor ponúka len v kombinácii s prevodovkou CVT. Niečo z DNA jeho predchodcov mu našťastie v krvi zostalo...
Test Subaru Forester 2.0 XT: Búrlivák na prevýchovu
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Štvorcový boxer; Prevodovka CVT, akú svet nevidel
  3. Motor krotký ako baránok; spojka namiesto diferenciálu
  4. Drobnosti, ktoré štvú; Konečne prijateľná spotreba
  5. Verdikt a fotogaléria
  6. Technické údaje

Prvý Forester XT bol šialený. Zástavbou preplňovaného dvaapollitru vytvorila automobilka Subaru zo svojho crossoveru auto ako žiadne iné.

Kombinácia mohutného nástupu sily, ktorému predchádzal práve tak mohutný turboefekt, ťažisko len o niečo málo vyššie než pri osobných autách a univerzálnych pneumatík vo výsledku dávala auto s obmedzenou praktickosťou, ale úžasnou schopnosťou rútiť sa okresnými cestami a driftovať na poľných cestách. Motoristickí novinári Forester XT milovali.

IMG_0545.jpgIMG_0509.jpgIMG_0524.jpgSubaru Forester modelového roku 2014 vyrástol do veľkosti bežného SUV; palubná doska má pôvod v modeli Subaru XV

Forester sa od tých čias dosť zmenil. Narástol, zkultúrnel, oveľa viac sa blíži mainstreamovej predstave o kompaktnom crossoveri. Dnes je na trhu štvrtá generácia, ktorá rozhodne vyzerá viac ako SUV než ako STI. Ostro tvarovaná predná časť s veľkými svetlami nemôže - a ani nechce - zamaskovať konzervatívne proporcie s vysokou strechou a bohatým bočným presklením.

Medzigeneračný posun Subaru Forester výborne ilustrujú údaje o zmenách hlavných rozmerov. Rázvor náprav narástol o 25 mm, na 2640 mm. Auto je o 35 mm dlhšie, o 20 mm vyššie a o 15 mm širšie. Celková dĺžka priestoru pre cestujúcich sa predĺžila bez piatich milimetrov o desať centimetrov.

Subaru Forester v roku 2013 už skrátka nie je tým malým zvýšeným kombíkom ako kedysi, ale poriadnym SUV.

Palubná doska vrátane prístrojového štítu, stredovej konzoly a informačného displeja v hornej časti bude neuveriteľne povedomá všetkým, kto niekedy sedeli v crossoveri Subaru XV. S tým ostatne nový Forester zdieľa platformu, čo znamená aj spoločný podvozok, elektroinštaláciu a súčasti hnacieho reťazca.

Všetky motory, s ktorými si môžete Forester objednať, sú ploché štvorvalce s protibežnými piestami - v tomto ohľade ostáva Subaru úplne verné tradícii. Základ tvorí atmosféricky plnený dvojliter s výkonom 150 koní, k dispozícii je samozrejme aj Subaru Boxer Diesel s výkonom 147 koní. My sme ale jazdili vo vrcholnom prevedení 2.0 XT. Na konštrukciu a parametre preplňovaného motora sa pozrieme v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY