vytisknout velikost písma Test Subaru Forester 2.0 XT: Búrlivák na prevýchovu

Vrcholná verzia Subaru Forester s preplňovaným boxerom predtým sľubovala poriadne divokú jazdu. Nový Forester je ale iný: má oveľa väčšiu, priestrannejšiu karosériu a najsilnejší motor ponúka len v kombinácii s prevodovkou CVT. Niečo z DNA jeho predchodcov mu našťastie v krvi zostalo...
Test Subaru Forester 2.0 XT: Búrlivák na prevýchovu
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Štvorcový boxer; Prevodovka CVT, akú svet nevidel
  3. Motor krotký ako baránok; spojka namiesto diferenciálu
  4. Drobnosti, ktoré štvú; Konečne prijateľná spotreba
  5. Verdikt a fotogaléria
  6. Technické údaje

Prvý Forester XT bol šialený. Zástavbou preplňovaného dvaapollitru vytvorila automobilka Subaru zo svojho crossoveru auto ako žiadne iné.

Kombinácia mohutného nástupu sily, ktorému predchádzal práve tak mohutný turboefekt, ťažisko len o niečo málo vyššie než pri osobných autách a univerzálnych pneumatík vo výsledku dávala auto s obmedzenou praktickosťou, ale úžasnou schopnosťou rútiť sa okresnými cestami a driftovať na poľných cestách. Motoristickí novinári Forester XT milovali.

IMG_0545.jpgIMG_0509.jpgIMG_0524.jpgSubaru Forester modelového roku 2014 vyrástol do veľkosti bežného SUV; palubná doska má pôvod v modeli Subaru XV

Forester sa od tých čias dosť zmenil. Narástol, zkultúrnel, oveľa viac sa blíži mainstreamovej predstave o kompaktnom crossoveri. Dnes je na trhu štvrtá generácia, ktorá rozhodne vyzerá viac ako SUV než ako STI. Ostro tvarovaná predná časť s veľkými svetlami nemôže - a ani nechce - zamaskovať konzervatívne proporcie s vysokou strechou a bohatým bočným presklením.

Medzigeneračný posun Subaru Forester výborne ilustrujú údaje o zmenách hlavných rozmerov. Rázvor náprav narástol o 25 mm, na 2640 mm. Auto je o 35 mm dlhšie, o 20 mm vyššie a o 15 mm širšie. Celková dĺžka priestoru pre cestujúcich sa predĺžila bez piatich milimetrov o desať centimetrov.

Subaru Forester v roku 2013 už skrátka nie je tým malým zvýšeným kombíkom ako kedysi, ale poriadnym SUV.

Palubná doska vrátane prístrojového štítu, stredovej konzoly a informačného displeja v hornej časti bude neuveriteľne povedomá všetkým, kto niekedy sedeli v crossoveri Subaru XV. S tým ostatne nový Forester zdieľa platformu, čo znamená aj spoločný podvozok, elektroinštaláciu a súčasti hnacieho reťazca.

Všetky motory, s ktorými si môžete Forester objednať, sú ploché štvorvalce s protibežnými piestami - v tomto ohľade ostáva Subaru úplne verné tradícii. Základ tvorí atmosféricky plnený dvojliter s výkonom 150 koní, k dispozícii je samozrejme aj Subaru Boxer Diesel s výkonom 147 koní. My sme ale jazdili vo vrcholnom prevedení 2.0 XT. Na konštrukciu a parametre preplňovaného motora sa pozrieme v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY