vytisknout velikost písma Test Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG: maximum mladoboleslavského SUV

Škoda Yeti dostala v rámci modernizácie z minulého roka do svojej ponuky nový vrchol. Jedná sa o kombináciu najsilnejšieho dieselového dvojlitra s pohonom všetkých kolies a automatickou šesťstupňovou prevodovkou DSG. Ako sa s týmto maximom jazdí?
Test Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG: maximum mladoboleslavského SUV
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Za máličko ani náhodou
  2. V stopách pôvodnej verzie, Naftový expres
  3. Záver, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Jediné SUV v ponuke automobilky Škoda figuruje na trhu od roku 2009. Celková výroba sa dostala približne na 300 000 exemplárov, záujem zo strany zákazníkov si v Mladej Boleslavi neustále pochvaľujú. Sťažovať si nie je na čo ani v prípade slovenského trhu, kde sa Yeti pohybuje medzi SUV na absolútnej špičke a nie inak tomu je aj medzi u nás predávanými automobilmi s pohonom všetkých kolies.

Minulý rok na jeseň na seba strhla Škoda Yeti veľkú pozornosť, pretože ako všetci dobre vieme, dorazil facelift. Ten sme si podrobne prebrali v rámci prvých dojmov, takže si pre tentokrát dovolím iba stručne zhrnúť základné údaje.

skoda_yeti_06.JPGskoda_yeti_07.JPG
Facelift Škody Yeti je už dobre známa vec. Outdoor poznáte podľa iného nárazníku, ktorý nemá príliš ďaľeko k pôvodnému predfaceliftovému prevedeniu.

Hlavnou zmenou bol prepracovaný predok a možnosť výberu medzi mestskou verziou a prevedením Outdoor. Nasledujú čiastkové novinky v interiéri (nijako výrazné) a nové kombinácie motorov a prevodoviek. Jednou z týchto noviniek je možnosť zaobstarať dvojlitrové TDI (170 k), doplnené o pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku. Predtým bolo možné v tejto konfigurácii kúpiť iba manuál. No a práve táto novinka si našla cestu do našej redakcie.

Za máličko ani náhodou

Škodu Yeti považujem za vydarené auto, ktoré veľa chýb nemá. Jedným z tých podstatnejších nedostatkov môže ale pre niekoho byť cena. Tá síce štartuje na nejakých 13 tisícoch eur, ale v rámci ponuky motorizácií sa veľmi ľahko dostanete podstatne vyššie. Bolo dopredu jasné, že testovaná motorizácia nebude najlacnejšia a cenníková skutočnosť to len potvrdila.

skoda_yeti_38.JPGskoda_yeti_32.JPG
Ak chcete vrcholný dvojliter, štvorkolku a DSG a zároveň nechcete Outdoor, musíte siahnuť po výbave Laurin & Klement. Nižšie výbavy sú dostupné s testovanou kombináciou motora, prevodovky a pohonu iba spolu s "terénnym" vzhľadom.

Najdostupnejšia je výbava Ambition za 26 890 eur, čo je výbava druhá najnižšia. Za Elegance zaplatíte minimálne 28 690 eur. Podmienkou však je to, že nebudete trvať na mestskej verzii. Z nejakého dôvodu sa v týchto výbavách ponúka najsilnejší diesel, automat a štvorkolka iba ako Outdoor. Kto nechce nelakované plasty na karosérii alebo nárazník pripomínajúci staršie prevedenie, ten bude musieť siahnuť až po vrcholnej verzii Laurin & Klement.

Potom zaplatíte 30 890 eur. Cenový vrchol hľadajte ale opäť v kategórii Outdoor. Tu dáte za maximum mladoboleslavského SUV ešte o cca tisíc eur viac. Ale, výbava je takmer kompletná. Okrem drobností typu obojstranných kobercov do kufra alebo odpadového koša do dverí veľa priestoru k priplateniu nemáte. Najväčšími položkami môže byť lepšia navigácia alebo panoramatická strecha. Aj tak si nie som istý, či dokáže Yeti podobnú sumu obhájiť. Dostáva sa do vôd, kde možno kúpiť slušne vybavené a podstatne väčšie SUV. Napríklad takú Hondu CR-V 2.2 i-DTEC 4WD vo výbave Lifestyle. S automatom vyjde na 32 tisíc eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY