vytisknout velikost písma Test Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG: maximum mladoboleslavského SUV

Škoda Yeti dostala v rámci modernizácie z minulého roka do svojej ponuky nový vrchol. Jedná sa o kombináciu najsilnejšieho dieselového dvojlitra s pohonom všetkých kolies a automatickou šesťstupňovou prevodovkou DSG. Ako sa s týmto maximom jazdí?
Test Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG: maximum mladoboleslavského SUV
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Za máličko ani náhodou
  2. V stopách pôvodnej verzie, Naftový expres
  3. Záver, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Jediné SUV v ponuke automobilky Škoda figuruje na trhu od roku 2009. Celková výroba sa dostala približne na 300 000 exemplárov, záujem zo strany zákazníkov si v Mladej Boleslavi neustále pochvaľujú. Sťažovať si nie je na čo ani v prípade slovenského trhu, kde sa Yeti pohybuje medzi SUV na absolútnej špičke a nie inak tomu je aj medzi u nás predávanými automobilmi s pohonom všetkých kolies.

Minulý rok na jeseň na seba strhla Škoda Yeti veľkú pozornosť, pretože ako všetci dobre vieme, dorazil facelift. Ten sme si podrobne prebrali v rámci prvých dojmov, takže si pre tentokrát dovolím iba stručne zhrnúť základné údaje.

skoda_yeti_06.JPGskoda_yeti_07.JPG
Facelift Škody Yeti je už dobre známa vec. Outdoor poznáte podľa iného nárazníku, ktorý nemá príliš ďaľeko k pôvodnému predfaceliftovému prevedeniu.

Hlavnou zmenou bol prepracovaný predok a možnosť výberu medzi mestskou verziou a prevedením Outdoor. Nasledujú čiastkové novinky v interiéri (nijako výrazné) a nové kombinácie motorov a prevodoviek. Jednou z týchto noviniek je možnosť zaobstarať dvojlitrové TDI (170 k), doplnené o pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku. Predtým bolo možné v tejto konfigurácii kúpiť iba manuál. No a práve táto novinka si našla cestu do našej redakcie.

Za máličko ani náhodou

Škodu Yeti považujem za vydarené auto, ktoré veľa chýb nemá. Jedným z tých podstatnejších nedostatkov môže ale pre niekoho byť cena. Tá síce štartuje na nejakých 13 tisícoch eur, ale v rámci ponuky motorizácií sa veľmi ľahko dostanete podstatne vyššie. Bolo dopredu jasné, že testovaná motorizácia nebude najlacnejšia a cenníková skutočnosť to len potvrdila.

skoda_yeti_38.JPGskoda_yeti_32.JPG
Ak chcete vrcholný dvojliter, štvorkolku a DSG a zároveň nechcete Outdoor, musíte siahnuť po výbave Laurin & Klement. Nižšie výbavy sú dostupné s testovanou kombináciou motora, prevodovky a pohonu iba spolu s "terénnym" vzhľadom.

Najdostupnejšia je výbava Ambition za 26 890 eur, čo je výbava druhá najnižšia. Za Elegance zaplatíte minimálne 28 690 eur. Podmienkou však je to, že nebudete trvať na mestskej verzii. Z nejakého dôvodu sa v týchto výbavách ponúka najsilnejší diesel, automat a štvorkolka iba ako Outdoor. Kto nechce nelakované plasty na karosérii alebo nárazník pripomínajúci staršie prevedenie, ten bude musieť siahnuť až po vrcholnej verzii Laurin & Klement.

Potom zaplatíte 30 890 eur. Cenový vrchol hľadajte ale opäť v kategórii Outdoor. Tu dáte za maximum mladoboleslavského SUV ešte o cca tisíc eur viac. Ale, výbava je takmer kompletná. Okrem drobností typu obojstranných kobercov do kufra alebo odpadového koša do dverí veľa priestoru k priplateniu nemáte. Najväčšími položkami môže byť lepšia navigácia alebo panoramatická strecha. Aj tak si nie som istý, či dokáže Yeti podobnú sumu obhájiť. Dostáva sa do vôd, kde možno kúpiť slušne vybavené a podstatne väčšie SUV. Napríklad takú Hondu CR-V 2.2 i-DTEC 4WD vo výbave Lifestyle. S automatom vyjde na 32 tisíc eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY