vytisknout velikost písma Test Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG: maximum mladoboleslavského SUV

Škoda Yeti dostala v rámci modernizácie z minulého roka do svojej ponuky nový vrchol. Jedná sa o kombináciu najsilnejšieho dieselového dvojlitra s pohonom všetkých kolies a automatickou šesťstupňovou prevodovkou DSG. Ako sa s týmto maximom jazdí?
Test Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG: maximum mladoboleslavského SUV
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Za máličko ani náhodou
  2. V stopách pôvodnej verzie, Naftový expres
  3. Záver, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Jediné SUV v ponuke automobilky Škoda figuruje na trhu od roku 2009. Celková výroba sa dostala približne na 300 000 exemplárov, záujem zo strany zákazníkov si v Mladej Boleslavi neustále pochvaľujú. Sťažovať si nie je na čo ani v prípade slovenského trhu, kde sa Yeti pohybuje medzi SUV na absolútnej špičke a nie inak tomu je aj medzi u nás predávanými automobilmi s pohonom všetkých kolies.

Minulý rok na jeseň na seba strhla Škoda Yeti veľkú pozornosť, pretože ako všetci dobre vieme, dorazil facelift. Ten sme si podrobne prebrali v rámci prvých dojmov, takže si pre tentokrát dovolím iba stručne zhrnúť základné údaje.

skoda_yeti_06.JPGskoda_yeti_07.JPG
Facelift Škody Yeti je už dobre známa vec. Outdoor poznáte podľa iného nárazníku, ktorý nemá príliš ďaľeko k pôvodnému predfaceliftovému prevedeniu.

Hlavnou zmenou bol prepracovaný predok a možnosť výberu medzi mestskou verziou a prevedením Outdoor. Nasledujú čiastkové novinky v interiéri (nijako výrazné) a nové kombinácie motorov a prevodoviek. Jednou z týchto noviniek je možnosť zaobstarať dvojlitrové TDI (170 k), doplnené o pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku. Predtým bolo možné v tejto konfigurácii kúpiť iba manuál. No a práve táto novinka si našla cestu do našej redakcie.

Za máličko ani náhodou

Škodu Yeti považujem za vydarené auto, ktoré veľa chýb nemá. Jedným z tých podstatnejších nedostatkov môže ale pre niekoho byť cena. Tá síce štartuje na nejakých 13 tisícoch eur, ale v rámci ponuky motorizácií sa veľmi ľahko dostanete podstatne vyššie. Bolo dopredu jasné, že testovaná motorizácia nebude najlacnejšia a cenníková skutočnosť to len potvrdila.

skoda_yeti_38.JPGskoda_yeti_32.JPG
Ak chcete vrcholný dvojliter, štvorkolku a DSG a zároveň nechcete Outdoor, musíte siahnuť po výbave Laurin & Klement. Nižšie výbavy sú dostupné s testovanou kombináciou motora, prevodovky a pohonu iba spolu s "terénnym" vzhľadom.

Najdostupnejšia je výbava Ambition za 26 890 eur, čo je výbava druhá najnižšia. Za Elegance zaplatíte minimálne 28 690 eur. Podmienkou však je to, že nebudete trvať na mestskej verzii. Z nejakého dôvodu sa v týchto výbavách ponúka najsilnejší diesel, automat a štvorkolka iba ako Outdoor. Kto nechce nelakované plasty na karosérii alebo nárazník pripomínajúci staršie prevedenie, ten bude musieť siahnuť až po vrcholnej verzii Laurin & Klement.

Potom zaplatíte 30 890 eur. Cenový vrchol hľadajte ale opäť v kategórii Outdoor. Tu dáte za maximum mladoboleslavského SUV ešte o cca tisíc eur viac. Ale, výbava je takmer kompletná. Okrem drobností typu obojstranných kobercov do kufra alebo odpadového koša do dverí veľa priestoru k priplateniu nemáte. Najväčšími položkami môže byť lepšia navigácia alebo panoramatická strecha. Aj tak si nie som istý, či dokáže Yeti podobnú sumu obhájiť. Dostáva sa do vôd, kde možno kúpiť slušne vybavené a podstatne väčšie SUV. Napríklad takú Hondu CR-V 2.2 i-DTEC 4WD vo výbave Lifestyle. S automatom vyjde na 32 tisíc eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY