vytisknout velikost písma Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf

To najlepšie z Mladej Boleslavi, alebo tiež prezidentská verzia. Aj tak sa dá označiť nový Superb kombinovaný s vrcholnou výbavou a najrýchlejšou motorizáciou. A presne ten sme si nedávno vyskúšali na slovenských cestách.
Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Škoda s „cenou od 39 660 eur“???
  2. Aj dizajn bude výhodou, V interiéri Octavie
  3. Objektívne na úrovni, Zabudnite na vyššiu strednú, je to Golf
  4. Podvozok: Lepší Passat?
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Aj keď ide o horúcu novinku, ktorá len pred týždňom oficiálne dorazila na slovenský trh, obvyklé predstavovacie úvody vynechám. O novom Superbe toho totiž bolo napísané do tejto chvíle už naozaj veľa. Nakoniec sa môžete presvedčiť sami, keď nahliadnete do záložky "Škoda Superb". Tretia generácia mladoboleslavskej vlajkovej lode má na svojom konte už 28 článkov, keď budeme počítať aj tento test. A to sme nemalú porciu "postupne-detekčných" správ a opakovaných fotiek "nový Superb skoro bez maskovania" vynechali.

Ak sa teraz pýtate, prečo sa o Superbe tak veľa píše, odpoveď je jednoduchá. Táto novinka pritiahla veľkú pozornosť. Prakticky čokoľvek vydané na tému tohto modelu je pre slovenských a českých fanúšikov, potenciálnych záujemcov, čitateľov a tak ďalej, evidentne veľmi zaujímavé. Aby som to zhrnul, nový Superb si predstavovať nemusíme, všetci už teraz určite dobre viete, o čom je reč.

skoda_suprb-76.jpgskoda_suprb-70.jpgTestovaná verzia s výbavou Laurin & Klement a vrcholným benzínovým motorom začína tesne pod 40 tisíc eur. Drahšiu Škodovku už nezoženiete. Je to absolútny nezmysel? Omyl, ono to totiž je veľmi zaujímavá ponuka.

Škoda s „cenou od 39 660 eur“???

Najlacnejším modelom automobilky Škoda je podľa súčasných cenníkov Citigo 1.0 MPI (44 kW), ktoré vás vyjde s výbavou Active na 7 500 eur, testovaný Superb je absolútny opak. Ide o to najdrahšie, čo naprieč všetkými cenníkmi nájdete. Najsilnejší benzínový motor, výbava Laurin & Klement, pohon všetkých kolies, automat a cena bez príplatkov, za ktorú by ste mali päť základných Citigo a ešte by vám zostalo na polovicu šiesteho.

Testované auto nesie cenovku 39 660 eur a je teda o 2 700 eur drahšie ako vrchol naftovej časti ponuky, ktorý predstavuje motor 2.0 TDI (140 kW) opäť so štvorkolkou, automatom a výbavou Laurin & Klement. Superb sa s touto obstarávacou cenou dostáva do sfér, kde si prípadný záujemca o "nejaké auto" má z čoho vyberať. Príklady?

Za 40 tisíc eur si zaobstaráte napríklad základné BMW 520i (135 kW / 184 k), Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro (165 kW / 225 k), Mercedes C 200 4Matic (135 kW / 184 k), Subaru WRX STI ( 221 kW / 300 k), Hyundai Santa Fe vo vrcholnej výbave Luxury 4x4 (145 kW / 197 k) alebo päťlitrovú Audi RS6 z roku 2009. Chcelo by to povedať, Škoda za také peniaze? Nezmysel! Lenže ono to tak celkom nie je.

skoda_suprb-17.jpgskoda_suprb-18.jpgskoda_suprb-20.jpg
Výbava Laurin & Klement je veľmi bohatá, ale to stále neznamená, že by ste nemali za čo priplácať

Odpovedzte si sami, poznáte podobne veľký sedan / liftback s podobne silným motorom, štvorkolkou, podobnou cenou a podobnou výbavou? Jasne, automatická odpoveď, Passat. Lenže Passat s týmto motorom v slovenskom cenníku nenájdete. Ale nezúfajte, situácia sa čoskoro zmení. Už teraz údajne slovenskí predajcovia VW dokážu najrýchlejší Passat objednať, počas týždňa by potom mal doraziť aj nový cenník, v ktorom toto prevedenie už bude.

Dobre, a ďalej okrem Passatu? Snáď len Opel Insignia, ktorý možno kúpiť s motorom o výkone 183 kW (250 k) alebo potom rovno OPC, ale to už sa dostávame trochu niekam inam. Vyzerá to, že minimálne benzínová vrcholná verzia Superbu má hneď takto od začiatku jednu celkom zaujímavú výhodu.

Vo výbave Laurin & Klement môžete očakávať rad zaujímavých položiek. Napríklad leštené osemnásťpalcové kolesá, bi-xenóny, ambientné osvetlenie vnútri, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, adaptívny podvozok, parkovací asistent, cúvaciu kameru (mimochodom L & K je jediná verzia, ktorá ju má v základe), adaptívny tempomat, navigáciu, systém SmartLink alebo otváranie piatych dverí nôh. Samozrejme nemôžeme zabudnúť na dva dáždniky vo dverách a škrabku na ľad vo viečku nádrže.

skoda_suprb-67.jpgskoda_suprb-25.jpgskoda_suprb-30.jpg
Osemnásťpalcové disky sú v rámci výbavy Laurin & Klement štandardom. Priplácať môžete napríklad za tažné zariadenie (500 eur) alebo rezervné koleso (70 eur)

Stále si ale môžete priplácať za rôzne zbytočnosti typu Wi-Fi, možnosti ovládať multimediálny systém pomocou tabletu, nezávislého kúrenia, koženého interiéru, ventilovaných predných sedadiel alebo trojzónovej klimatizácie.

Tak, teraz už viete, s čím presne máme tú česť. Testovaný Superb vyzerá ako strašidelne drahá Škoda, ale z určitého uhla pohľadu ide o veľmi zaujímavú ponuku. Nebude to náhoda, že sa jej priamy predchodca v podobe policajného Superbu 3.6 V6 nepredával vôbec zle.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY