vytisknout velikost písma Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf

To najlepšie z Mladej Boleslavi, alebo tiež prezidentská verzia. Aj tak sa dá označiť nový Superb kombinovaný s vrcholnou výbavou a najrýchlejšou motorizáciou. A presne ten sme si nedávno vyskúšali na slovenských cestách.
Test Škoda Superb 2.0 TSI (206 kW) 4x4: Trochu limuzína, trochu Golf
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Škoda s „cenou od 39 660 eur“???
  2. Aj dizajn bude výhodou, V interiéri Octavie
  3. Objektívne na úrovni, Zabudnite na vyššiu strednú, je to Golf
  4. Podvozok: Lepší Passat?
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Aj keď ide o horúcu novinku, ktorá len pred týždňom oficiálne dorazila na slovenský trh, obvyklé predstavovacie úvody vynechám. O novom Superbe toho totiž bolo napísané do tejto chvíle už naozaj veľa. Nakoniec sa môžete presvedčiť sami, keď nahliadnete do záložky "Škoda Superb". Tretia generácia mladoboleslavskej vlajkovej lode má na svojom konte už 28 článkov, keď budeme počítať aj tento test. A to sme nemalú porciu "postupne-detekčných" správ a opakovaných fotiek "nový Superb skoro bez maskovania" vynechali.

Ak sa teraz pýtate, prečo sa o Superbe tak veľa píše, odpoveď je jednoduchá. Táto novinka pritiahla veľkú pozornosť. Prakticky čokoľvek vydané na tému tohto modelu je pre slovenských a českých fanúšikov, potenciálnych záujemcov, čitateľov a tak ďalej, evidentne veľmi zaujímavé. Aby som to zhrnul, nový Superb si predstavovať nemusíme, všetci už teraz určite dobre viete, o čom je reč.

skoda_suprb-76.jpgskoda_suprb-70.jpgTestovaná verzia s výbavou Laurin & Klement a vrcholným benzínovým motorom začína tesne pod 40 tisíc eur. Drahšiu Škodovku už nezoženiete. Je to absolútny nezmysel? Omyl, ono to totiž je veľmi zaujímavá ponuka.

Škoda s „cenou od 39 660 eur“???

Najlacnejším modelom automobilky Škoda je podľa súčasných cenníkov Citigo 1.0 MPI (44 kW), ktoré vás vyjde s výbavou Active na 7 500 eur, testovaný Superb je absolútny opak. Ide o to najdrahšie, čo naprieč všetkými cenníkmi nájdete. Najsilnejší benzínový motor, výbava Laurin & Klement, pohon všetkých kolies, automat a cena bez príplatkov, za ktorú by ste mali päť základných Citigo a ešte by vám zostalo na polovicu šiesteho.

Testované auto nesie cenovku 39 660 eur a je teda o 2 700 eur drahšie ako vrchol naftovej časti ponuky, ktorý predstavuje motor 2.0 TDI (140 kW) opäť so štvorkolkou, automatom a výbavou Laurin & Klement. Superb sa s touto obstarávacou cenou dostáva do sfér, kde si prípadný záujemca o "nejaké auto" má z čoho vyberať. Príklady?

Za 40 tisíc eur si zaobstaráte napríklad základné BMW 520i (135 kW / 184 k), Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro (165 kW / 225 k), Mercedes C 200 4Matic (135 kW / 184 k), Subaru WRX STI ( 221 kW / 300 k), Hyundai Santa Fe vo vrcholnej výbave Luxury 4x4 (145 kW / 197 k) alebo päťlitrovú Audi RS6 z roku 2009. Chcelo by to povedať, Škoda za také peniaze? Nezmysel! Lenže ono to tak celkom nie je.

skoda_suprb-17.jpgskoda_suprb-18.jpgskoda_suprb-20.jpg
Výbava Laurin & Klement je veľmi bohatá, ale to stále neznamená, že by ste nemali za čo priplácať

Odpovedzte si sami, poznáte podobne veľký sedan / liftback s podobne silným motorom, štvorkolkou, podobnou cenou a podobnou výbavou? Jasne, automatická odpoveď, Passat. Lenže Passat s týmto motorom v slovenskom cenníku nenájdete. Ale nezúfajte, situácia sa čoskoro zmení. Už teraz údajne slovenskí predajcovia VW dokážu najrýchlejší Passat objednať, počas týždňa by potom mal doraziť aj nový cenník, v ktorom toto prevedenie už bude.

Dobre, a ďalej okrem Passatu? Snáď len Opel Insignia, ktorý možno kúpiť s motorom o výkone 183 kW (250 k) alebo potom rovno OPC, ale to už sa dostávame trochu niekam inam. Vyzerá to, že minimálne benzínová vrcholná verzia Superbu má hneď takto od začiatku jednu celkom zaujímavú výhodu.

Vo výbave Laurin & Klement môžete očakávať rad zaujímavých položiek. Napríklad leštené osemnásťpalcové kolesá, bi-xenóny, ambientné osvetlenie vnútri, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, adaptívny podvozok, parkovací asistent, cúvaciu kameru (mimochodom L & K je jediná verzia, ktorá ju má v základe), adaptívny tempomat, navigáciu, systém SmartLink alebo otváranie piatych dverí nôh. Samozrejme nemôžeme zabudnúť na dva dáždniky vo dverách a škrabku na ľad vo viečku nádrže.

skoda_suprb-67.jpgskoda_suprb-25.jpgskoda_suprb-30.jpg
Osemnásťpalcové disky sú v rámci výbavy Laurin & Klement štandardom. Priplácať môžete napríklad za tažné zariadenie (500 eur) alebo rezervné koleso (70 eur)

Stále si ale môžete priplácať za rôzne zbytočnosti typu Wi-Fi, možnosti ovládať multimediálny systém pomocou tabletu, nezávislého kúrenia, koženého interiéru, ventilovaných predných sedadiel alebo trojzónovej klimatizácie.

Tak, teraz už viete, s čím presne máme tú česť. Testovaný Superb vyzerá ako strašidelne drahá Škoda, ale z určitého uhla pohľadu ide o veľmi zaujímavú ponuku. Nebude to náhoda, že sa jej priamy predchodca v podobe policajného Superbu 3.6 V6 nepredával vôbec zle.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY