vytisknout velikost písma Test Škoda Superb 1.8 TSI Laurin & Klement: Do dôchodku

Škoda Superb nie je v úplne ideálnej pozícii. Nová Octavia narástla, dostala rad nových systémov a celkovo sa priblížila dlhoročnému Superbu na dostrel. Facelift tak bol vyloženou nutnosťou, avšak jeho rozsah jasne naznačuje, že aktuálny Superb na trhu príliš dlho nezostane.
Test Škoda Superb 1.8 TSI Laurin & Klement: Do dôchodku

Modernizovaný Superb už nejaký ten piatok jazdí po verejných komunikáciách. Ako sa hovorí, opakovanie je matka múdrosti. Určite teda neuškodí stručné pripomenutie toho, čo posledný facelift zmenil. Kto čakal revolúciu, ten sa zrejme dočká až s príchodom novej generácie. Posledná modernizácia upravila dizajn, na zadok pridala "kubistické" trojuholníky, objavili sa nové vzory liatych kolies. To je plus mínus všetko. Novinky v technike? Žiadne nie sú.

Jednoducho povedané, súčasný Superb je v dôchodku, dožíva. Svedčí o tom okrem iného nezmenená navigácia. Aj v interiéri nájdete tú staršiu a u zlodejov tak obľúbenou, kde je v jednej krabici úplne všetko. Ale to určite každý vie.

Čo sa možno až tak nevie, alebo sa o tom toľko nepísalo, to je v našom konkrétnom prípade prítomnosť medzinápravovej spojky Haldex predchádzajúcej štvrtej generácie.

Kým Yeti dostal v rámci modernizácie päťku, Superb sa ani tejto novinky nedočkal. Zrejme najzaujímavejšou technickou inováciou je teda prepracované ovládanie veka batožinového priestoru. Jedno tlačidlo robí zo Superbu sedan, druhé liftback. Malý, ale celkom užitočný detail.

superb_16.JPGsuperb_27.JPG
Samozrejme, ostré hrany a vzadu trojuholníky. Súčasný Superb vyzerá veľmi dobre. Svoju starobu dôkladne maskuje.

Superb vyzerá po modernizácii lepšie, o tom nemôže byť pochýb. Všetko ostatné ale pôsobí predovšetkým v porovnaní s novou Octaviou trochu zastaralo. Aj keď aj tu môže niekedy platiť, že menej je viac.

Bezkonkurenčný

Do testu sme si vzali výbavu Laurin & Klement, takže to najlepšie, čo si vôbec môžete od automobilky Škoda zaobstarať. Interiér tomuto zaradeniu naplno zodpovedá. Vnútri čakajte veľmi kvalitne vyzerajúcu kožu, veľmi solídne spracovanie a hlavne, ako sme všetci v Superbe zvyknutí, nadpriemerné množstvo miesta.

Predovšetkým cestujúci vzadu majú k dispozícii obrovský priestor. V rámci faceliftu bola ešte navyše vylepšená situácia pre vpravo sediaceho pána majiteľa, ktorý dostal tlačidlo pre elektrické odsunutie sedadla spolujazdca. To keby si potreboval urobiť pohodlie. Vodič drží v rukách nový volant a pre lepší dojem sa objavilo pár nových dekorov. Novinkou je aj dvojfarebná palubná doska. Tá sa nás však netýka.

superb_26.JPGsuperb_37.JPG
Interiér sa nezmenil. Stále tu je starý multimediálny systém, stále Superb boduje bezkonkurenčným priestorom pre nohy v druhej rade. Z pozície pravého cestujúceho môžete vďaka poslednému faceliftu ovládať aj sedadlo spolujazdca. 

Superbu nie je ani po rokoch veľa čo vyčítať, avšak prítomnosť starého multimediálneho systému pomerne vydarený celok kazia. Nedá sa nič robiť, novšie by sa sem veľmi pravdepodobne nevošiel.

S odstupom času sa mi javí ako vyložene hanebné, že sa do Superbu stále nedá objednať parkovacia kamera.

Po prvé by sa vzhľadom k rozmerom auta celkom hodila, po druhé je trochu ťažko pochopiteľné, prečo ju dostal Yeti, ktorý je pomerne malý, a vlajková loď automobilky má stále smolu.

A ako už iste viete, všetko zostalo pri starom aj v prípade použitých motorov. Na 1.8 TSI pod kapotou testovaného auta sa pozrieme v nasledujúcej kapitole.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY