vytisknout velikost písma Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman

Ak patríte k tým, ktorí by v Octavii najradšej videli len dostupné auto s veľkým kufrom pre slovenské rodiny, musia vás verzie so zvýšeným podvozkom, benzínovým turbomotorom a bohatou výbavou zákonite dráždiť. Jazdia ale parádne a ako alternatíva ku kompaktným SUV za podobné peniaze majú nepopierateľné čaro.
Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kocke
  2. Rozdiely oproti Octavii 4x4; Niečo za niečo
  3. Riadenie na volante? Nemáme, opýtajte sa neskôr
  4. Excelentný nielen na polnej ceste; V teréne len opatrne
  5. Drobnosti za príplatok; Pomocník na D1; Miliónová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, Octavia Scout nie je len oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozok pre ňu znamená výhodu hneď dvakrát: Poprvé sa s ním nebudete báť prejsť aj úseky, v ktorých by ste sa s bežnou Octaviu strachovali o zdravie podvozku a olejovej vane, a po druhé je poddajnejšie pruženie Scoutu na slovenských cestách príjemnejšie ako nižšie a konštrukčne jednoduchšie podvozky bežných verzií.

Keď k tomu pridáte známe prednosti Octavie v podobe priestranného interiéru, veľkého kufra a dôrazu na každodennú použiteľnosť, nemôže byť výsledkom nič iné ako veľmi lákavé auto. Navyše s puncom lepšieho tovaru. Škoda podporuje postavenie Scoutu aj tým, že do neho montuje to najlepšie z ponuky motorov pre Octaviu. Samozrejme to nie je zadarmo - a nehovoríme o obstarávacej cene, ktorú si zhodnotíte každý sám. Z elementárnych fyzikálnych dôvodov je Scout nutne o niečo pomalší, hladnejší a menej kultivovaný než ekvivalentné motorizácie s predným pohonom. Podľa nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétnom prípade stojí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY