vytisknout velikost písma Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman

Ak patríte k tým, ktorí by v Octavii najradšej videli len dostupné auto s veľkým kufrom pre slovenské rodiny, musia vás verzie so zvýšeným podvozkom, benzínovým turbomotorom a bohatou výbavou zákonite dráždiť. Jazdia ale parádne a ako alternatíva ku kompaktným SUV za podobné peniaze majú nepopierateľné čaro.
Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kocke
  2. Rozdiely oproti Octavii 4x4; Niečo za niečo
  3. Riadenie na volante? Nemáme, opýtajte sa neskôr
  4. Excelentný nielen na polnej ceste; V teréne len opatrne
  5. Drobnosti za príplatok; Pomocník na D1; Miliónová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, Octavia Scout nie je len oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozok pre ňu znamená výhodu hneď dvakrát: Poprvé sa s ním nebudete báť prejsť aj úseky, v ktorých by ste sa s bežnou Octaviu strachovali o zdravie podvozku a olejovej vane, a po druhé je poddajnejšie pruženie Scoutu na slovenských cestách príjemnejšie ako nižšie a konštrukčne jednoduchšie podvozky bežných verzií.

Keď k tomu pridáte známe prednosti Octavie v podobe priestranného interiéru, veľkého kufra a dôrazu na každodennú použiteľnosť, nemôže byť výsledkom nič iné ako veľmi lákavé auto. Navyše s puncom lepšieho tovaru. Škoda podporuje postavenie Scoutu aj tým, že do neho montuje to najlepšie z ponuky motorov pre Octaviu. Samozrejme to nie je zadarmo - a nehovoríme o obstarávacej cene, ktorú si zhodnotíte každý sám. Z elementárnych fyzikálnych dôvodov je Scout nutne o niečo pomalší, hladnejší a menej kultivovaný než ekvivalentné motorizácie s predným pohonom. Podľa nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétnom prípade stojí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY