vytisknout velikost písma Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman

Ak patríte k tým, ktorí by v Octavii najradšej videli len dostupné auto s veľkým kufrom pre slovenské rodiny, musia vás verzie so zvýšeným podvozkom, benzínovým turbomotorom a bohatou výbavou zákonite dráždiť. Jazdia ale parádne a ako alternatíva ku kompaktným SUV za podobné peniaze majú nepopierateľné čaro.
Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kocke
  2. Rozdiely oproti Octavii 4x4; Niečo za niečo
  3. Riadenie na volante? Nemáme, opýtajte sa neskôr
  4. Excelentný nielen na polnej ceste; V teréne len opatrne
  5. Drobnosti za príplatok; Pomocník na D1; Miliónová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, Octavia Scout nie je len oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozok pre ňu znamená výhodu hneď dvakrát: Poprvé sa s ním nebudete báť prejsť aj úseky, v ktorých by ste sa s bežnou Octaviu strachovali o zdravie podvozku a olejovej vane, a po druhé je poddajnejšie pruženie Scoutu na slovenských cestách príjemnejšie ako nižšie a konštrukčne jednoduchšie podvozky bežných verzií.

Keď k tomu pridáte známe prednosti Octavie v podobe priestranného interiéru, veľkého kufra a dôrazu na každodennú použiteľnosť, nemôže byť výsledkom nič iné ako veľmi lákavé auto. Navyše s puncom lepšieho tovaru. Škoda podporuje postavenie Scoutu aj tým, že do neho montuje to najlepšie z ponuky motorov pre Octaviu. Samozrejme to nie je zadarmo - a nehovoríme o obstarávacej cene, ktorú si zhodnotíte každý sám. Z elementárnych fyzikálnych dôvodov je Scout nutne o niečo pomalší, hladnejší a menej kultivovaný než ekvivalentné motorizácie s predným pohonom. Podľa nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétnom prípade stojí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY