vytisknout velikost písma Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman

Ak patríte k tým, ktorí by v Octavii najradšej videli len dostupné auto s veľkým kufrom pre slovenské rodiny, musia vás verzie so zvýšeným podvozkom, benzínovým turbomotorom a bohatou výbavou zákonite dráždiť. Jazdia ale parádne a ako alternatíva ku kompaktným SUV za podobné peniaze majú nepopierateľné čaro.
Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kocke
  2. Rozdiely oproti Octavii 4x4; Niečo za niečo
  3. Riadenie na volante? Nemáme, opýtajte sa neskôr
  4. Excelentný nielen na polnej ceste; V teréne len opatrne
  5. Drobnosti za príplatok; Pomocník na D1; Miliónová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, Octavia Scout nie je len oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozok pre ňu znamená výhodu hneď dvakrát: Poprvé sa s ním nebudete báť prejsť aj úseky, v ktorých by ste sa s bežnou Octaviu strachovali o zdravie podvozku a olejovej vane, a po druhé je poddajnejšie pruženie Scoutu na slovenských cestách príjemnejšie ako nižšie a konštrukčne jednoduchšie podvozky bežných verzií.

Keď k tomu pridáte známe prednosti Octavie v podobe priestranného interiéru, veľkého kufra a dôrazu na každodennú použiteľnosť, nemôže byť výsledkom nič iné ako veľmi lákavé auto. Navyše s puncom lepšieho tovaru. Škoda podporuje postavenie Scoutu aj tým, že do neho montuje to najlepšie z ponuky motorov pre Octaviu. Samozrejme to nie je zadarmo - a nehovoríme o obstarávacej cene, ktorú si zhodnotíte každý sám. Z elementárnych fyzikálnych dôvodov je Scout nutne o niečo pomalší, hladnejší a menej kultivovaný než ekvivalentné motorizácie s predným pohonom. Podľa nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétnom prípade stojí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY