vytisknout velikost písma Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman

Ak patríte k tým, ktorí by v Octavii najradšej videli len dostupné auto s veľkým kufrom pre slovenské rodiny, musia vás verzie so zvýšeným podvozkom, benzínovým turbomotorom a bohatou výbavou zákonite dráždiť. Jazdia ale parádne a ako alternatíva ku kompaktným SUV za podobné peniaze majú nepopierateľné čaro.
Test Škoda Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG: Než príde Snowman
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v kocke
  2. Rozdiely oproti Octavii 4x4; Niečo za niečo
  3. Riadenie na volante? Nemáme, opýtajte sa neskôr
  4. Excelentný nielen na polnej ceste; V teréne len opatrne
  5. Drobnosti za príplatok; Pomocník na D1; Miliónová Octavia
  6. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, Octavia Scout nie je len oplastovaná a drahá Octavia Combi. Zvýšený podvozok pre ňu znamená výhodu hneď dvakrát: Poprvé sa s ním nebudete báť prejsť aj úseky, v ktorých by ste sa s bežnou Octaviu strachovali o zdravie podvozku a olejovej vane, a po druhé je poddajnejšie pruženie Scoutu na slovenských cestách príjemnejšie ako nižšie a konštrukčne jednoduchšie podvozky bežných verzií.

Keď k tomu pridáte známe prednosti Octavie v podobe priestranného interiéru, veľkého kufra a dôrazu na každodennú použiteľnosť, nemôže byť výsledkom nič iné ako veľmi lákavé auto. Navyše s puncom lepšieho tovaru. Škoda podporuje postavenie Scoutu aj tým, že do neho montuje to najlepšie z ponuky motorov pre Octaviu. Samozrejme to nie je zadarmo - a nehovoríme o obstarávacej cene, ktorú si zhodnotíte každý sám. Z elementárnych fyzikálnych dôvodov je Scout nutne o niečo pomalší, hladnejší a menej kultivovaný než ekvivalentné motorizácie s predným pohonom. Podľa nás za to ale výsledný kompromis v tomto konkrétnom prípade stojí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY