vytisknout velikost písma Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zabudnite na písmenká

Na rovinu. Naftové RS s pohonom všetkých kolies je po všetkých stránkach skvelé auto, ktoré má len veľmi málo slabých miest.
Test Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Zabudnite na písmenká
Zoznam kapitol
  1. Úvod, RS ako ho (ne)poznáme
  2. Bez automatu ho nedostanete, Dynamika, brzdy
  3. Na okreskách o mnoho lepšie, Na písmenká zabudnite
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Škoda Octavia RS 2.0 TDI 4x4: Fotogaléria

Už keď najprv prišla Škoda Octavia RS na trh, objavovali zo správy o tom, že v Mladej Boleslavi existuje prototyp, ktorý používa pohon všetkých kolies. Nie je to nič nelogické, pretože koncernová technika prítomnosť štvorkolky dovoľuje. Golf R toho je jasným dôkazom. Lenže trvalo pár rokov, kým sa také verzia skutočne objavila v cenníku. A navyše nedostala benzínový motor, ale diesel. Vlastne je to taký Scout s nízkym podvozkom. Dôvod k plaču? Ale choďte.

Koncernová matematika je zatiaľ ešte neúprosná, no označovať dieselové RS s pohonom všetkých kolies za nezmysel je veľmi zjednodušené. Ktoré autá u nás najviac frčia? Áno, naftové. Čo zákazníci chcú ešte? Áno, pohon všetkých kolies. A čo ďalej? Áno, veľký kufor. A ďalej? No iste, nízku spotrebu.

Aj keď to znie snáď až trochu prehnane, dieselové RS je hotový sen, pretože spája všetko toto dohromady. Som si prakticky istý tým, že to predajný prepadák ani náhodou nebude. Nielen kvôli kombinácii týchto žiadaných vlastností, ale aj vzhľadom k tomu, ako výsledok funguje.

_DSC1332.jpg_DSC1348.jpg_DSC1356.jpgŠkodu Octavia RS už veľmi dobre poznám a štvorkolka sa od prednokolky na pohľad líši len malým štítkom. Ako už vieme z minulosti, dieselové RS má pravú koncovku výfuku iba na parádu

RS ako ho (ne)poznáme

Škodu Octavia RS sme si predstavili už niekoľkokrát. Najprv sme tento model otestovali v rámci medzinárodnej prezentácie, následne došlo na dieselové kombi a dvakrát aj na verziu RS230. Predstavovať boleslavské "Eres" je skrátka úplne zbytočné. Ja len dodám veľmi stručne, že napriek všeobecnej známosti má táto verzia aspoň na Slovensku a v Čechách stále akési zvláštne čaro. Stále sa stretnete so situáciami "pozeraj na to biele ERES", alebo "ty máš ale pekné ERES ...". Okrem toho vzhľad samotný nie je ani v liftbacku vôbec na zahodenie.

Trochu bližšie sa ale zastavíme v interiéri. Je to prekvapujúce, ale Octaviu s karosériou liftback sme v tejto generácii snáď ešte netestovali. Nie že by sa vpredu nejako líšila, ale vzadu má o niečo menej priestoru pre hlavu a menší kufor ako kombi. Presné miery nájdete nižšie v tabuľke.

Škoda Octavia RS 4x4: Priestor pre posádku [cm]
Šírka v úrovni lakťov vpredu 147
Šírka v úrovni lakťov vzadu  146
Priestor pre hlavu vpredu max. 98
Priestor pre hlavu vpredu min. 89
Priestor pre hlavu vzadu  89
Rozsah výškového nastavenia sedadla vodiča 9
Dĺžka sedáku vpredu  49
Dĺžka operadla vpredu  66
Min šírka sedáku vpredu  33
Dĺžka sedáku vzadu  45
Dĺžka operadla vzadu  65
Šírka prostredného sedáku  23
Priestor pre nohy za 178 cm vodičom 24
Priestor pre nohy za 190 cm vodičom 22
Minimálny priestor pre nohy vzadu 17
Maximálny priestor pre nohy vzadu 41
Rozsah pozdĺžneho nastavenia sedadla vodiča 24

Aj keď, ono sa povie menšie... Aj Octavia liftback vie ponúknuť obrovský priestor. Keď som skladal do auta vrecia s uhlím (ešte že tu bola tá praktická ochranná vaňa), kládol som si otázku, na čo je v tomto prípade vlastne dobrý kombík. Dlhý zadok pojme neskutočné množstvo vecí, bez toho aby ste museli sklápať operadlá.

_DSC1316.jpg_DSC1317.jpg_DSC1321.jpg_DSC1304.jpg_DSC1361.jpg_DSC1327.jpg_DSC1352.jpg
Aj interiér už dobre poznáme. Kufor Octavie liftback je jedným slovom gigantický a vďaka piatym dverám máte k dispozícii výborný prístup. Objem kufra sa s príchodom štvorkolky nijako nezmenil 

Takže ide v prípade RS o dizajnovo podarený a nesmierne priestranný automobil. Áno, nie náhodou vyhrala práve Octavia náš megatest. Ono môžete toto auto kritizovať vrchom spodom, ale akonáhle vezmete do ruky nejaké meradlo, nemožno namietať vôbec nič.

Škoda Octavia RS 4x4: Priestor pre batožinu [cm]
Min. šírka  102
Max. šírka 151
Výška po plato  56
Výška naklad. otvoru 113
Výška otvorenia piatych dverí 186
Max. dĺžka ložnej plochy 108
Výška nakladacej hrany 68
Šírka nakladacieho otvoru 102
Max. dĺžka nákladu k prednému sedadlu 220

Inak mi tento test znovu pripomenul, že ide o ergonomicky vynikajúci automobil. Ovládače sú prehľadné, multimediálny systém jednoduchý, prístrojový štít nemôže byť čitateľnejší. Len tá drobnosť s nastavovaním osvetlenia prístrojov, ktoré sa musí robiť cez nastavenia v multimediálnom systéme, je vysoko nepríjemná. Kiež by v rámci nejakej obmeny modelových rokov niekoho už konečne napadlo pridať jeden úplne obyčajný ovládač vľavo pod volant.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY