vytisknout velikost písma Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolútna špička

V ponuke pre Škodu Octaviu nie je nič drahšieho než karoséria kombi v prevedení RS s dieselom pod kapotou a automatickou prevodovkou DSG. Za túto absolútnu špičku zaplatíte minimálne 26 383 €. Oplatí sa?
Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolútna špička

Škoda tento rok pod heslom "modelová ofenzíva" s prepáčením vysolil rad nových modelov a všetko nakoniec zavŕšila ešte faceliftom svojich showroomov. Jednoznačne najzaujímavejšie novinkou je Octavia Combi, ktorú môžete kúpiť ako vo verzii s pohonom všetkých kolies, tak aj ako najrýchlejší variant RS, ktorý sa prvýkrát ukázal v Goodwoode a následne sa novinárom predstavil na ceste, ktorú páni z Top Gear označili za najkrajšiu na svete.

Uplynul nejaký ten mesiac, než si Octavia RS našla cestu aj do našej redakcie na klasický test. Musím sa priznať, že z môjho pohľadu išlo o úplne prvé stretnutie s týmto modelom a úplne úprimne po prečítaní radu prvých dojmov z Rumunska aj z následných testov boli moje očakávania pomerne veľké. Nakoniec keď dáme dokopy modernejšie a výkonnejšie motory, nižšiu hmotnosť, lepší podvozok... nemôže z toho vyjsť nič iné ako veľmi zaujímavý automobil.

_DSC0323.JPG_DSC0325.JPG 
Čo novej Octavii RS uprieť nemožno, to je vydarený vzhľad. Pár doplnkov a razom je na svete naozaj pekné auto.

Bohužiaľ som sa nedostal k benzínové verzii, ale na stole mi pristáli kľúče od naftového kombíku doplneného o automatickú prevodovku DSG. V preklade to znamená, že sa budeme baviť o tom vôbec najdrahšom prevedení, ktoré v cenníku pre Octaviu nájdete. A odpovedá tomu základná cena presahujúca 25 tisíc eur, pričom stále je za čo priplácať. Takže sa vám môže stať , že nakoniec skončíte niekde pri tridsiatich tisícoch, čo bol prípad testovaného exemplára. Je to pomerne dosť peňazí, respektíve sa Octavia dostáva do cenových kde je nebezpečne bohatý výber.

Čo sa úvodných čísel týka, ponúknuť ich môžem niekoľko. Nová generácia Octavie RS je zhruba o desať percent výkonnejšia a až o devätnásť percent úspornejšia. Presne v duchu aktuálnych trendov. Konkrétne naša naftová verzia pridá na výkone 14 koní a krútiaci moment 30 Nm. Všetko samozrejme v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Lepšiu dynamiku tiež dokumentujú oficiálne materiály na pružnom zrýchlení (avšak s manuálom). Pri zaradenej piatej rýchlosti by ste skôr zvládli akceleráciu z 80 km/h na 120 km/h za 8,1 s, teraz to je 7,9 s.

_DSC0169.JPG_DSC0193.JPG 
RS je rýchlejšie, ľahšie a samozrejme úspornejšie. Diesel má ale k športu pomerne dosť ďaleko.

Octavia RS taktiež prešla odtučňovacou kúrou. Na konštrukcii zadnej nápravy, kde nájdete (konečne) aj viacprvkové zavesenie, sa redukovala hmotnosť oproti predchádzajúcej generácii o 4 kg, v prípade prednej nápravy to je 2,8 kg.

V úvodnom teoretizovaní by som mohol ešte chvíľu pokračovať, ale nebudeme sa zdržovať. O Octavii bolo už napísané obrovské množstvo článkov a tiež v našich prvých jazdných dojmoch zaznelo prakticky všetko podstatné. Poďme sa teda venovať praxi.

Dizajn? Výborný

Nemalé očakávania od nového vrcholu modelového radu Octavia ešte podporili prvé fotografie. Toto auto vyzerá naozaj veľmi dobre a opäť sa ukazuje, ako málo stačí k úspechu. Dizajnéri pridali atraktívnejší nárazník, pekné kolesá dostupné vo veľkostiach od sedemnástich do devätnástich palcov, a nielen vzhľadu prospela o pätnásť milimetrov nižšia svetlá výška a vzadu všetko podtrhujú dve koncovky výfuku v kombinácii s čiernymi difúzorom.

Samozrejme, dizajn je subjektívna záležitosť, ale ja si nemôžem pomôcť, Octavia RS sa mi páči. A súdiac podľa reakcií nie som zďaleka sám. Len pre poriadok, v ponuke je sedem štandardných lakov karosérie a trojica (Steel, Rallye a Sprint) určená výhradne pre RS.

_DSC1935.JPG_DSC1931.JPG 
Vpravo výfuk nehľadajte, dieselové RS používa iba ľavú koncovku výfuku. Tá pravá je tu len na parádu.

Detailista však na Octaviu RS s dieselom pod kapotou odhalí dva drobné problémy. Naftové prevedenie používa iba jednu koncovku výfuku (ľavú), tá druhá je tu len a len na parádu. Je to trochu divné, ale je to skrátka tak. Na prvý pohľad to nespoznáte, ak pred vami naftové RS pôjde, určite to neprehliadnete, lebo mu nasvecujete presne do výfukov.

Druhým decentným problémom sú kolesá. Ani vo verzii RS sa pri pohľade z niektorých uhlov nemôžem zbaviť dojmu, že sú v karosérii až príliš utopené. Škodovka to sama veľmi dobre vie, takže na všetkých výstavných exponátoch, ktoré som mal tú česť vidieť, boli pod diskami podložky.

Napriek týmto dvoch detailom si ale stále myslím, že dizajn je v Octavii RS vec, ktorú možno s kľudným svedomím ohodnotiť ako výbornú. Podaril sa.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY