vytisknout velikost písma Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Veľmi kompaktná, ale šikovná

Po základnom hatchbacku dorazila na trh aj Fabia s karosériou kombi, čo je auto, ktoré sa prezentuje ako rodinné. Môže byť ale takto malý automobil vôbec rodinný? A ako si poradí druhý najslabší motor v ponuke so situáciou, kedy vyrazí celá rodinka na vytúženú dovolenku?
Test Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 66 kW: Veľmi kompaktná, ale šikovná
Zoznam kapitol
  1. Fabia za 12 790 eur, Čo dostanem za 550 eur?
  2. Interiér známy, Kufor poteší
  3. Ideme na dovolenku, alebo s pol tonou na chrbte
  4. A ako jazdí prázdna?, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Krátko po základnom hatchbacku dorazila na trh aj Škoda Fabia v praktickejšom a obľúbenejšom prevedení kombi. Záujemcov však tento variant nebude lákať len na litre v kufri, ale tiež na svoju cenovku. Prečo si tiež kupovať hatchback, keď si za kombi priplatím iba pár stoviek eur?

Pretože ale Fabia Combi nemá ako základný motor litrový trojvalec s výkonom 44 kW (60 k), ale štartuje až s výkonnejším variantom (55 kW / 75 k), je jej úplne prvá "cena od" 10 090 eur za výbavu Active. My sme si vzali do testu druhú najlacnejšiu motorizáciu v ponuke, ktorú reprezentuje štvorvalec 1.2 TSI s výkonom 66 kW (90 k). V takom prípade sa bavíme o čiastke 10 990 eur. Už teraz môžem prezradiť, že príplatok 900 eur za TSI určite stojí.

skoda_fabia_test.jpgskoda_fabia_test-12.jpgPríplatok za kombi činí 900 eur. To je zhruba tretina sumy, ktorú zaplatíte napríklad za testovanú zelenú metalízu

Fabia za 400 tisíc

Náš prípad nebola výbava Active, ani výbava Ambition. Do testu nám dorazila Škoda Fabia Combi 1.2 TSI s vrcholnou výbavou Style, kde už obstarávacia cena dosiahla hranicu 12 790 eur a stále si máte za čo priplácať.

V konfigurátore nás prekvapilo hneď niekoľko vecí a začína to už farbou karosérie. Na výber síce máte pätnásť odtieňov, ale iba Modrá Pacific je bez príplatku. Za všetky ostatné už musíte k základným 12 790 eur ďalej priplácať. Atraktívna zelená metalíza testovaného auta je záležitosť za zhruba 350 eur. Zliatinové čierne kolesá veľkosti šestnásť palcov potom pridajú ďalších 500 eur.

Ako je to v Škodovke zvykom, priplatiť je potrebné aj za dojazdové rezervné koleso. Určite je dobré to urobiť, pretože inak nebudete mať v aute ani zdvihák alebo kľúč. Prekvapivým príplatkom pre testovanú motorizáciu sú zadné kotúčové brzdy. Tak nejako automaticky som si myslel, že TSI už vzadu bubnové brzdy nemá, ale ak nezaplatíte par desiatok eur navyše, kotúče na zadnú nápravu nedostanete.

skoda_fabia_test-15.jpgskoda_fabia_test-18.jpgTestovaná kombinácia čiernej strechy a čiernych kolies s atraktívnou zelenou vyzerala veľmi dobre. Za bagateľ ale takto vybavenú Fabiu naozaj nedostanete

Aj vo Fabii s vrcholnou výbavou Style razí Škoda príplatky v štýle Audi, takže sa nakoniec nedá čudovať tomu, že testovaný exemplár, ktorý prišiel do testu takpovediac v "plnej palbe" (rozumej štartovanie tlačidlom, bezkľúčový prístup, panoramatické okno, vyhrievané sedačky, multimediálny systém a tak ďalej) sa dostal cez 12 700 eur. Asi nie je potrebné príliš rozvádzať fakt, že za podobné peniaze už Fabia Combi trochu nemá zmysel.

Čo dostanem za 550 eur?

Zhodou okolností sme Fabiu s motorom 1.2 TSI s výkonom 66 kW (90 k) aj s výbavou Style už testovali. Stalo sa tak v rámci porovnávacieho testu s modelom Hyundai i20. Ponúka sa teda otázka, v čom je Fabia Combi iná. Čo presne dostane zákazník za svojich zhruba 550 eur navyše?

59921256.jpgskoda_fabia_test-6.jpgZhodný rázvor, zhodná šírka, zhodný rozchod kolies. Za 550 eur navyše dostanete v podstate len dlhší zadný previs

Motor je samozrejme identický. Pod kapotou stále máme štvorvalec s objemom 1197 cm3, maximálnym výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 160 Nm dostupným už od 1400 ot./min. Aj v kombi potom nájdete manuálnu päťstupňovú prevodovku. Rovnaká je taktiež šírka vozidla, rozchod kolies na oboch nápravách aj rázvor. Líši sa však dĺžka. Kým hatchback ponúkne 3992 mm, kombi je dlhé 4257 mm.

Dlhší zadný previs znamená jedinú dôležitú výhodu - objemnejší kufor. Fabia Combi ponúkne 530 litrov v základe a 1395 litrov po sklopení zadných operadiel. Ide o hodnoty bez rezervného kolesa. S rezervou sú čísla o 25 litrov menšie. Hatchback ponúka bez rezervy 330 litrov a 1150 litrov.

Väčšia dĺžka znamená prirodzene aj vyššiu hmotnosť. Rozdiel nie je nijako dramatický, v porovnaní s hatchbackom osadeným rovnakým motorom je kombi ťažšie len o 24 kg. Rozdiely v dynamike sú nakoniec teda minimálne. Presne povedané je kombi pri šprinte na stovku o desatinu sekundy pomalšie. V tabuľkovej spotrebe potom rozdiel oproti hatchbacku nenájdete.

Sčítané a podčiarknuté, za spomínaných 550 eur navyše si kupujete len viac litrov v kufri. 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY