vytisknout velikost písma Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia Pro_cee’d GT Plus

Postavili sme doteraz nejtrúfalejší model kórejskej automobilky proti novej generácii "španielskeho Golfu". S krkolomným názvom sa musíte zmieriť u oboch, ale ktorý z nich ponúkne lepšiu jazdu na našich obľúbených cestách?
Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia Pro_cee’d GT Plus

Naozaj sú autá čím ďalej tým nudnejšie? Tak jednoduché to nebude. Pozastavujeme si nad tým, že znižovanie emisií a spotreby zabíja v autách iskru. Že v snahe o kultivovanosť strácajú charakter. Že v záujme bezpečnosti okrádajú vodiča o prežitok súzvuku medzi človekom a strojom. Zabúdame pritom, že táto minca má aj svoju nablýskanejšiu stranu.

Nikto, koho baví šoférovanie, nemôže nechať bokom fakt, že tieto nudné, bezpečné a úsporné moderné autá sú stále rýchlejšie a schopnejšie. Vezmite si účastníkov nášho dnešného porovnania. Kia Pro_cee'd GT 1.6 T - GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR.

Ani jeden nie je hot hatch.

Sú to rýchle hatchbacky na polceste, predstavitelia žánru, ktorému v anglických automobilových časopisoch hovoria "warm hatch". Máličko korenistejšie než konfekcia, ale do naozaj horúceho tovaru majú ďaleko. A napriek tomu. Pred desiatimi rokmi, kedy som s písaním o autách začínal, by sa bez problémov mohli postaviť ostrým hatchbackom tej doby. A väčšinu z nich na ceste bez problémov poraziť.

Kia Ceed GT vs Seat Leon FR 16.jpgKia Ceed GT vs Seat Leon FR 21.jpgKia Ceed GT vs Seat Leon FR 23.jpg
Kia Ceed GT vs Seat Leon FR 29.jpgKia Ceed GT vs Seat Leon FR 27.jpgKia Ceed GT vs Seat Leon FR 26.jpg
Seatu nemožno uprieť triezvy športový švih, ale vedľa krikľavého Cee'du akoby sa strácal.

Modely Kia Pro_cee'd GT 1.6 T - GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR sme do porovnávacieho testu vybrali, pretože predstavujú nesamozrejmú voľbu. Dôležitou zložkou radosti z vlastníctva rýchleho auta je predsa aj vedomie, že rovnaké nestretnete na každom rohu.

Seat Leon FR, postavený na koncernovej modulárnej platforme, vypĺňa priestor medzi slabšími motorizáciami a zatiaľ neexistujúcou, avšak ohlásenou dvojicou ostrých verzií Cupra/Cupra R. Kia Ceed GT je prvým pokusom kórejskej značky o športovo ladený model a svedectvom jej rastúceho sebavedomia. Predponou "pro-" automobilka označuje trojdverovú verziu.

Áno, v teste sa nám zišli trojdverové varianty oboch rivalov. Sme radi, pretože vyzerajú lepšie na fotografiách a majú o niečo tuhšie karosérie. Mali by ste ale vedieť, že Seat Leon FR aj Kiu Sorento GT kúpite tiež v praktickejšom päťdverovom prevedení. Nejde teda o žiadne víkendové hračky, ale o normálne použiteľné autá na každý deň.

Než vyrazíme na obľúbenú cestu, v ďalšej kapitole sa pozrieme na techniku ​​oboch rivalov a ich najdôležitejšie parametre.

Pokračujte na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY