vytisknout velikost písma Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia Pro_cee’d GT Plus

Postavili sme doteraz nejtrúfalejší model kórejskej automobilky proti novej generácii "španielskeho Golfu". S krkolomným názvom sa musíte zmieriť u oboch, ale ktorý z nich ponúkne lepšiu jazdu na našich obľúbených cestách?
Test Seat Leon SC 1.8 TSI FR DSG vs. Kia Pro_cee’d GT Plus

Naozaj sú autá čím ďalej tým nudnejšie? Tak jednoduché to nebude. Pozastavujeme si nad tým, že znižovanie emisií a spotreby zabíja v autách iskru. Že v snahe o kultivovanosť strácajú charakter. Že v záujme bezpečnosti okrádajú vodiča o prežitok súzvuku medzi človekom a strojom. Zabúdame pritom, že táto minca má aj svoju nablýskanejšiu stranu.

Nikto, koho baví šoférovanie, nemôže nechať bokom fakt, že tieto nudné, bezpečné a úsporné moderné autá sú stále rýchlejšie a schopnejšie. Vezmite si účastníkov nášho dnešného porovnania. Kia Pro_cee'd GT 1.6 T - GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR.

Ani jeden nie je hot hatch.

Sú to rýchle hatchbacky na polceste, predstavitelia žánru, ktorému v anglických automobilových časopisoch hovoria "warm hatch". Máličko korenistejšie než konfekcia, ale do naozaj horúceho tovaru majú ďaleko. A napriek tomu. Pred desiatimi rokmi, kedy som s písaním o autách začínal, by sa bez problémov mohli postaviť ostrým hatchbackom tej doby. A väčšinu z nich na ceste bez problémov poraziť.

Kia Ceed GT vs Seat Leon FR 16.jpgKia Ceed GT vs Seat Leon FR 21.jpgKia Ceed GT vs Seat Leon FR 23.jpg
Kia Ceed GT vs Seat Leon FR 29.jpgKia Ceed GT vs Seat Leon FR 27.jpgKia Ceed GT vs Seat Leon FR 26.jpg
Seatu nemožno uprieť triezvy športový švih, ale vedľa krikľavého Cee'du akoby sa strácal.

Modely Kia Pro_cee'd GT 1.6 T - GDI a Seat Leon SC 1.8 TSI FR sme do porovnávacieho testu vybrali, pretože predstavujú nesamozrejmú voľbu. Dôležitou zložkou radosti z vlastníctva rýchleho auta je predsa aj vedomie, že rovnaké nestretnete na každom rohu.

Seat Leon FR, postavený na koncernovej modulárnej platforme, vypĺňa priestor medzi slabšími motorizáciami a zatiaľ neexistujúcou, avšak ohlásenou dvojicou ostrých verzií Cupra/Cupra R. Kia Ceed GT je prvým pokusom kórejskej značky o športovo ladený model a svedectvom jej rastúceho sebavedomia. Predponou "pro-" automobilka označuje trojdverovú verziu.

Áno, v teste sa nám zišli trojdverové varianty oboch rivalov. Sme radi, pretože vyzerajú lepšie na fotografiách a majú o niečo tuhšie karosérie. Mali by ste ale vedieť, že Seat Leon FR aj Kiu Sorento GT kúpite tiež v praktickejšom päťdverovom prevedení. Nejde teda o žiadne víkendové hračky, ale o normálne použiteľné autá na každý deň.

Než vyrazíme na obľúbenú cestu, v ďalšej kapitole sa pozrieme na techniku ​​oboch rivalov a ich najdôležitejšie parametre.

Pokračujte na ďalšiu kapitolu:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY