vytisknout velikost písma Test Renault Twingo 1.0 SCe: Čo je malé, to je pekné

Prvá generácia bola miniatúrnym MPV, druhá malým hatchbackom a tá najnovšia vsádza viac než kedykoľvek predtým na štýl. Bude to ale stačiť?
Test Renault Twingo 1.0 SCe: Čo je malé, to je pekné
Zoznam kapitol
  1. Úvod, To je tak chutné autíčko
  2. Interiér štýlovo plastový, Dokáže motor zakúriť?, Čo je vpredu?
  3. Výkon stačí, spotreba nenadchne, V meste výborný
  4. Nie je najlepší, ale je zaujímavý, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Twingo sa vôbec prvýkrát objavilo na slovenskom trhu v roku 1993. Vtedy vstúpilo do predaja s ťažko uveriteľnou "cenou od". Minimálna suma bola v prepočte na terajšiu menu zhruba 10 tisíc eur, pričom všetci si pochvaľovali, ako je fajn, že sa podarilo klesnúť na takúto hranicu. Dnes už je na tom najnovšie Twingo samozrejme úplne inak. A to ako po stránke obstarávacej ceny, tak aj svojim charakterom.

Francúzska novinka totiž prichádza s dvojicou historických noviniek. Ešte nikdy ste si nemohli kúpiť Twingo vybavené druhým párom dverí, ešte nikdy nebol tento model dostupný s motorom uloženým pri zadnej náprave a pohonom zadných kolies. Prečo to všetko?

Väčšina už asi vie, čo je dôvodom, takže len stručne. Twingo vzniklo v spolupráci so Smartom, ktorý rovnaké riešenie používal už skôr a ktorý samozrejme do vývoja vo veľkom hovoril. Toto je teda výsledok. Kto by chcel o niečo hodnotnejšie vyzerajúce Twingo, ten si tak môže zaobstarať Smart ForFour. Mimochodom obidve autá sa vyrábajú na jednej linke v slovinskom meste Novo Mesto. Investície do výroby sa vyšplhali na 450 miliónov eur.

twingo_02.JPGtwingo_07.JPGNová koncepcia priniesla dve zásadné novinky: druhý pár dverí a pohon zadných kolies. Posledné Twingo je navyše veľmi štýlové.

Nové Twingo sa ponúka v troch výbavách a s dvojicou motorov. Slabší trojvalec 1.0 SCE disponuje výkonom 52 kW (70 koní), silnejšia preplňovaná nula-deviatka vyprodukuje o dvadsať koní viac. Dostupná je iba s najvyšším stupňom výbavy. Nás sa týka atmosférický motor, teda ten slabší. Ale už teraz môžem prezradiť, že to vlastne vôbec nevadí. Základná motorizácia tomuto autu totiž bohato stačí.

To je tak chutné autíčko

Keď som si prečítal, že sa Twingo bude vracať ku koreňom, trochu som dúfal, že sa Renault vráti k prvej generácii miniatúrneho MPV. Lenže automobilka siahla ešte ďalej a výsledok tak oveľa viac pripomína Renault 5. Je to vlastne niečo ako taká lacnejšia a praktickejšia päťstovka, ktorá si ale svojím štýlom s týmto slávnym Fiatom v ničom nezadá. Dizajnéri evidentne auto stvorili podľa hesla "čo je malé, to je pekné". A výsledok sa podaril.

twingo_05.JPGtwingo_11.JPGChcete štýlové malé auto do mesta? Zrejme vás ako prvá možnosť napadne Fiat 500. Lenže ten stojí minimálne 10 tisíc eur. Twingo by mohla byť lacnejšia a po stránke dizajnu plnohodnotná náhrada.

Teda ak môžem súdiť na základe vlastných dojmov a skúseností. Predovšetkým na dámy a slečny nové Twingo dokáže riadne zapôsobiť. Koľkokrát som počul počas testovacieho týždňa, ako je to Twingo chutné auto. Proti tomuto tvrdeniu nemôžem namietať vôbec nič, pretože ono také naozaj je. Navyše si môžete vybrať rad farieb, polepov, viac druhov diskov... Vzhľad je jednoducho veľmi silnou stránkou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY