vytisknout velikost písma Test Renault Twingo 1.0 SCe: Čo je malé, to je pekné

Prvá generácia bola miniatúrnym MPV, druhá malým hatchbackom a tá najnovšia vsádza viac než kedykoľvek predtým na štýl. Bude to ale stačiť?
Test Renault Twingo 1.0 SCe: Čo je malé, to je pekné
Zoznam kapitol
  1. Úvod, To je tak chutné autíčko
  2. Interiér štýlovo plastový, Dokáže motor zakúriť?, Čo je vpredu?
  3. Výkon stačí, spotreba nenadchne, V meste výborný
  4. Nie je najlepší, ale je zaujímavý, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Twingo sa vôbec prvýkrát objavilo na slovenskom trhu v roku 1993. Vtedy vstúpilo do predaja s ťažko uveriteľnou "cenou od". Minimálna suma bola v prepočte na terajšiu menu zhruba 10 tisíc eur, pričom všetci si pochvaľovali, ako je fajn, že sa podarilo klesnúť na takúto hranicu. Dnes už je na tom najnovšie Twingo samozrejme úplne inak. A to ako po stránke obstarávacej ceny, tak aj svojim charakterom.

Francúzska novinka totiž prichádza s dvojicou historických noviniek. Ešte nikdy ste si nemohli kúpiť Twingo vybavené druhým párom dverí, ešte nikdy nebol tento model dostupný s motorom uloženým pri zadnej náprave a pohonom zadných kolies. Prečo to všetko?

Väčšina už asi vie, čo je dôvodom, takže len stručne. Twingo vzniklo v spolupráci so Smartom, ktorý rovnaké riešenie používal už skôr a ktorý samozrejme do vývoja vo veľkom hovoril. Toto je teda výsledok. Kto by chcel o niečo hodnotnejšie vyzerajúce Twingo, ten si tak môže zaobstarať Smart ForFour. Mimochodom obidve autá sa vyrábajú na jednej linke v slovinskom meste Novo Mesto. Investície do výroby sa vyšplhali na 450 miliónov eur.

twingo_02.JPGtwingo_07.JPGNová koncepcia priniesla dve zásadné novinky: druhý pár dverí a pohon zadných kolies. Posledné Twingo je navyše veľmi štýlové.

Nové Twingo sa ponúka v troch výbavách a s dvojicou motorov. Slabší trojvalec 1.0 SCE disponuje výkonom 52 kW (70 koní), silnejšia preplňovaná nula-deviatka vyprodukuje o dvadsať koní viac. Dostupná je iba s najvyšším stupňom výbavy. Nás sa týka atmosférický motor, teda ten slabší. Ale už teraz môžem prezradiť, že to vlastne vôbec nevadí. Základná motorizácia tomuto autu totiž bohato stačí.

To je tak chutné autíčko

Keď som si prečítal, že sa Twingo bude vracať ku koreňom, trochu som dúfal, že sa Renault vráti k prvej generácii miniatúrneho MPV. Lenže automobilka siahla ešte ďalej a výsledok tak oveľa viac pripomína Renault 5. Je to vlastne niečo ako taká lacnejšia a praktickejšia päťstovka, ktorá si ale svojím štýlom s týmto slávnym Fiatom v ničom nezadá. Dizajnéri evidentne auto stvorili podľa hesla "čo je malé, to je pekné". A výsledok sa podaril.

twingo_05.JPGtwingo_11.JPGChcete štýlové malé auto do mesta? Zrejme vás ako prvá možnosť napadne Fiat 500. Lenže ten stojí minimálne 10 tisíc eur. Twingo by mohla byť lacnejšia a po stránke dizajnu plnohodnotná náhrada.

Teda ak môžem súdiť na základe vlastných dojmov a skúseností. Predovšetkým na dámy a slečny nové Twingo dokáže riadne zapôsobiť. Koľkokrát som počul počas testovacieho týždňa, ako je to Twingo chutné auto. Proti tomuto tvrdeniu nemôžem namietať vôbec nič, pretože ono také naozaj je. Navyše si môžete vybrať rad farieb, polepov, viac druhov diskov... Vzhľad je jednoducho veľmi silnou stránkou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

Test jazdenky: Ford Mondeo už má svoje roky a pekných kusov je menej

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY