vytisknout velikost písma Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Miliónový Francúz

Tento Renault stojí viac ako 36-tisíc eur a vo výbave má takmer všetko, na čo si spomeniete. Až na to, že pod jeho obrovskou kapotou sa ukrýva iba tisícšesťstovka a nič väčšieho tam nedostanete.
Test Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Miliónový Francúz
Zoznam kapitol
  1. Ak ide o vzhľad, rozhodne áno
  2. Priestor? Problémy nečakajte, Čože, jedna-šestka? (+dynamika)
  3. Pod taktovkou 4Control, Displeje a další vymoženosti
  4. Talisman za 36-tisíc, Verdikt, Technické údaje
  5. Renault Talisman 1.6 dCi EDC: Fotogaléria

Příchod nejakej modulárnej platformy spravidla štartuje veľkú ofenzívu. Bolo (a stále je) to tak pri koncernovom MQB; pri Jaguari, kde na jednej platforme postupne vyrástlo XE, XF a F-Pace; veľké počty nových automobilov na nás čakajú aj vo Volve a výnimkou nie je nakoniec ani Renault. Po Kadjare, Mégane alebo Espace tu máme ďalší príspevok vychádzajúci z platformy CMF. Volá sa Talisman.

V základe sa tak môžeme dosť opakovať. Opäť je tu napríklad systém natáčania zadných kolies (rovnako ako v Mégane), k dispozícii sú motory s objemom nanajvýš 1,6 litra a nechýbajú ani vychytávky modernej doby, na ktoré aktuálne Renault láka mladých zákazníkov. Aj do Talismanu dostanete rôzne displeje, systém Multi-Sense, farebné osvetlenie interiéru, atď. V tomto prípade je všetko zabalené do veľkej karosérie sedanu strednej triedy, ktorý môžete vymeniť aj za kombi.

_DSC0651.jpg_DSC0630.jpgModely značky Renault z poslednej doby vyzerajú vážne dobre a Talisman nie je výnimkou. Dizajn tohto vozidla patrí určite k jeho silnejším stránkam

Tak čo, majú sa súperi typu Škody Superb, Fordu Mondeo, Volkswagenu Passat alebo Mazdy6 čoho obávať?

Renault Talisman vs. Škoda Superb vs. VW Passat: Vonkajšie rozmery
Model Renault Talisman Škoda Superb VW Passat
Dĺžka (mm) 4848 4861 4767
Šírka bez zrkadiel (mm) 1869 1864 1832
Výška (mm) 1463 1468 1456
Rázvor náprav (mm 2808 2841 2791
Rozchod kolies vpredu (mm) 1614 1584 1584
Rozchod kolies vzadu (mm) 1609 1572 1568

Ak ide o vzhľad, rozhodne áno

Musím sa priznať k tomu, že sa mi na pohľad Talisman počas testovacieho týždňa naozaj veľmi zapáčil a súdiac podľa reakcií okolia som nebol sám. Dizajnový štýl posledných Renaultov všeobecne je veľmi vydarený, veľkému Talismanu ale pristane možno zo všetkých francúzskych noviniek najviac.

Dynamická silueta, dlhá kapota, parádne devätnásťpalcové kolesá a v našom prípade aj diódové svetlá. Toto sa vážne podarilo. Len si musíte odmyslieť falošné koncovky výfuku, ktoré sa už ale v dnešnej dobe stali absolútnym štandardom napríklad aj Mercedesu.

_DSC0636.jpg_DSC0632.jpg_DSC0635.jpg
Zadné diódové svetlá vyzerajú veľmi efektne; v poslednej dobe sa nám tu rozmohol taký nešvár - falošné koncovky výfuku, s ktorými dorazil aj Talisman 

Do testu sme dostali vrcholnú výbavu Initiale Paris a tá sa v niektorých detailoch od bežných variantov líši. Spoznáte ju na prvý pohľad napríklad podľa už spomínaných 19-palcových kolies, chrómovanej masky chladiča doplnenej o podpis výbavy a prípadne aj podľa unikátnej farby karosérie Amethyste Black, čo ale nebol prípad testovaného automobilu.

Vonkajší vzhľad je ale iba menšia časť toho, čo vie Initiale Paris ponúknuť. Tým hlavným je interiér. Tam sa v rámci vrcholu ponuky nasťahuje čalúnenie kožou Nappa, poriadne opierky hlavy, výborná sedadlá doplnené o masáž. Špeciálny je aj volant, okná v tejto verzii lepšie tlmia hluk a nakoniec aj karta bezkľúčového odomykania má svoj vlastný dizajn.

_DSC0637.jpg_DSC0640.jpg_DSC0670.jpgVýbava Initiale Paris ako vrchol ponuky dostala rad detailov, ktoré ostatné varianty ponúknuť nemôžu. Reč je napríklad o štítkoch na karosérii, chrómových detailoch alebo špeciálnom dizajne karty bezkľúčového odomykania

Nebudem sa dlho rozpisovať. Pokiaľ ide o prvý dojem, ten nový Renault Talisman naozaj vie urobiť veľmi dobrý, obzvlášť v tejto vrcholnej verzii. A je to tak správne, pretože pri cene začínajúcej na hranici 36-tisíc eur (áno, za tento Renault zaplatíte viac ako za silnejší dieselový Superb vo vrcholnej výbave Laurin & Klement) by si Talisman mal mať čím takú hodnotu obhájiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY