vytisknout velikost písma Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Ďalší z mnohých?

Kadjar je ďalší automobil v húfe zvanom SUV a zároveň je to ďalší model s technikou založenou na platforme CMF. Má vôbec čím zaujať?
Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Ďalší z mnohých?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Kam presne patrí?
  2. Vyzerá dobre, Praktická stránka veci
  3. 1,6 l a ani o deci navyše, Jazdne sympatický
  4. Verdikt č. 1, Verdikt č. 2, Technické údaje
  5. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Fotogaléria

Kategórii SUV sa predajni darí, takže sa nemôžeme čudovať tomu, že sa všetky automobilky môžu pomaly pretrhnúť, aby v tomto segmente nejaký ten voz mali. Platí to naozaj o každom výrobcovi od Dacie až po Bentley. Renault predtým mohol v tomto smere ponúknuť iba nie príliš vydarený Koleos, čo bol preznačený Samsung a bolo to na ňom dosť poznať. Avšak aj tu sa časy zmenili.

Pred nejakou dobou najprv prišiel crossover Captur ako vozidlo pre záujemcov o niečo naozaj malé, tento rok dorazila väčšia alternatíva, ktorá už môže mať na rozdiel od modeu Captur aj pohon všetkých kolies.

_DSC0618.jpg_DSC0641.jpg
Crossoverov je na trhu obrovské množstvo, techniku založenú na platforme CMF poznáme už z mnohých iných automobilov a nakoniec napríklad ani dizajn nie je žiadne veľké prekvapenie. Má Kadjar vôbec čím zaujať? 

Kadjar využíva platformu CMF, ktorá je dielom aliancia Renault-Nissan, a teda aj známou technikou. To isté, ale v trochu inom balení, sme skúšali už mnohokrát. Napríklad v rámci testu nového Espace, X-Trailu, Pulsar a Qashqaia, z ktorého Kadjar vychádza.

Kam presne patrí?

Práve porovnanie s Nissanom je celkom zaujímavé, pretože Kadjar naozaj nie je len Qashqai s iným znakom na kapote. Francúz sa od svojho technického príbuzného dosť líši nielen na pohľad, takže si Kadjar skôr pomýlite s novým modelom Espace, ale hlavne po stránke rozmerov. S dĺžkou 4449 mm, šírkou 1836 mm a výškou 1607 mm je toto auto oproti modelu Qashqai o 69 mm dlhšie, o 30 mm širšie a o 17 mm vyššie. Zhodný zostal akurát rázvor náprav. Vyšší je aj podvozok, kedy Kadjar ponúkne mimo cesty veľmi dobre použiteľných 20 cm, zatiaľ čo mestský Qashqai si musí vystačiť so svetlou výškou 180 mm.

Keď sa potom pozrieme na ponuku Nissanu a Renaultu, je krásne vidieť, ako si obe značky rozdelili pole pôsobnosti. Renault má Captur, čo je veľmi malý crossover, Nissan ponúkne väčšiu alternatívu v podobe Qashqaia, komu to stále nestačí, ten môže siahnuť po Kadjari a ak je to stále málo, je tu ešte X-Trail. A skrátka neprídu ani záujemcovia o ešte priestrannejší automobil, pretože nový Espace predsa má byť tiež crossoverom.

kadjar_captur.JPGkadjar_qashqai.JPGkadjar_kadjar.jpgkadjar_y-trail.JPGkadjar_espace.jpgVšimnite si, ako pekne majú Renault a Nissan rozdelené pole pôsobnosti. Malé SUV? Renault Captur. Trochu väčšie SUV? Nissan Qashqai. Je potrebné ešte niečo väčšieho? Renault Kadjar. Fakt veľké SUV? Nissan X-Trail. Obrovský crossover? Renault Espace

Kadjar je krásnym dôkazom toho, čo dnes dovoľujú modulárne platformy, kedy sa na jeden základ naseká rad rôznych modelov, pričom technika je vždy takmer identická a na zákazníkovi je, aby si vybral veľkosť, ktorá mu sedí. Takže Kadjar vypĺňa medzeru medzi Qashqaiom a X-Trailom. Inak samozrejme ide o kompaktné SUV, ktoré sa bude biť s konkurenciou typu Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Škoda Yeti a tak ďalej.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY