vytisknout velikost písma Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Ďalší z mnohých?

Kadjar je ďalší automobil v húfe zvanom SUV a zároveň je to ďalší model s technikou založenou na platforme CMF. Má vôbec čím zaujať?
Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Ďalší z mnohých?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Kam presne patrí?
  2. Vyzerá dobre, Praktická stránka veci
  3. 1,6 l a ani o deci navyše, Jazdne sympatický
  4. Verdikt č. 1, Verdikt č. 2, Technické údaje
  5. Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Fotogaléria

Kategórii SUV sa predajni darí, takže sa nemôžeme čudovať tomu, že sa všetky automobilky môžu pomaly pretrhnúť, aby v tomto segmente nejaký ten voz mali. Platí to naozaj o každom výrobcovi od Dacie až po Bentley. Renault predtým mohol v tomto smere ponúknuť iba nie príliš vydarený Koleos, čo bol preznačený Samsung a bolo to na ňom dosť poznať. Avšak aj tu sa časy zmenili.

Pred nejakou dobou najprv prišiel crossover Captur ako vozidlo pre záujemcov o niečo naozaj malé, tento rok dorazila väčšia alternatíva, ktorá už môže mať na rozdiel od modeu Captur aj pohon všetkých kolies.

_DSC0618.jpg_DSC0641.jpg
Crossoverov je na trhu obrovské množstvo, techniku založenú na platforme CMF poznáme už z mnohých iných automobilov a nakoniec napríklad ani dizajn nie je žiadne veľké prekvapenie. Má Kadjar vôbec čím zaujať? 

Kadjar využíva platformu CMF, ktorá je dielom aliancia Renault-Nissan, a teda aj známou technikou. To isté, ale v trochu inom balení, sme skúšali už mnohokrát. Napríklad v rámci testu nového Espace, X-Trailu, Pulsar a Qashqaia, z ktorého Kadjar vychádza.

Kam presne patrí?

Práve porovnanie s Nissanom je celkom zaujímavé, pretože Kadjar naozaj nie je len Qashqai s iným znakom na kapote. Francúz sa od svojho technického príbuzného dosť líši nielen na pohľad, takže si Kadjar skôr pomýlite s novým modelom Espace, ale hlavne po stránke rozmerov. S dĺžkou 4449 mm, šírkou 1836 mm a výškou 1607 mm je toto auto oproti modelu Qashqai o 69 mm dlhšie, o 30 mm širšie a o 17 mm vyššie. Zhodný zostal akurát rázvor náprav. Vyšší je aj podvozok, kedy Kadjar ponúkne mimo cesty veľmi dobre použiteľných 20 cm, zatiaľ čo mestský Qashqai si musí vystačiť so svetlou výškou 180 mm.

Keď sa potom pozrieme na ponuku Nissanu a Renaultu, je krásne vidieť, ako si obe značky rozdelili pole pôsobnosti. Renault má Captur, čo je veľmi malý crossover, Nissan ponúkne väčšiu alternatívu v podobe Qashqaia, komu to stále nestačí, ten môže siahnuť po Kadjari a ak je to stále málo, je tu ešte X-Trail. A skrátka neprídu ani záujemcovia o ešte priestrannejší automobil, pretože nový Espace predsa má byť tiež crossoverom.

kadjar_captur.JPGkadjar_qashqai.JPGkadjar_kadjar.jpgkadjar_y-trail.JPGkadjar_espace.jpgVšimnite si, ako pekne majú Renault a Nissan rozdelené pole pôsobnosti. Malé SUV? Renault Captur. Trochu väčšie SUV? Nissan Qashqai. Je potrebné ešte niečo väčšieho? Renault Kadjar. Fakt veľké SUV? Nissan X-Trail. Obrovský crossover? Renault Espace

Kadjar je krásnym dôkazom toho, čo dnes dovoľujú modulárne platformy, kedy sa na jeden základ naseká rad rôznych modelov, pričom technika je vždy takmer identická a na zákazníkovi je, aby si vybral veľkosť, ktorá mu sedí. Takže Kadjar vypĺňa medzeru medzi Qashqaiom a X-Trailom. Inak samozrejme ide o kompaktné SUV, ktoré sa bude biť s konkurenciou typu Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Škoda Yeti a tak ďalej.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY