vytisknout velikost písma Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všetko je inak

Najnovšia generácia veľkého MPV značky Renault predstavuje pomerne radikálny odklon od doterajšieho poňatia. Espace sa zmenil z extrémne priestranného "skoromikrobusu" na štýlový crossover.
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všetko je inak
Zoznam kapitol
  1. Úvod testu
  2. Interiér a ovládanie
  3. Priestor pre cestujúcich aj pre batožinu
  4. Dynamika, brzdy a správanie na ceste
  5. Ceny a výbava; Verdikt
  6. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Renault Espace nie je len tak nejaký veľkopriestorový model. Prinajmenšom na východných brehoch Atlantiku bola jeho prvá generácia zakladateľom kategórie MPV, ako ju poznáme dnes. To sa písala polovica 80. rokov. Po štyri generácie rozvíjal Renault pôvodnú koncepciu Espace ako jedného z najpriestrannejších MPV vôbec. Veľkorysý pôdorys v kombinácii s vysokou strechou a bohatým presklením znamenal, že sa všetci cestujúci mohli cítiť skôr ako v nejakom luxusnom mikrobuse než ako v normálnom aute. Piata generácia ale prináša zásadnú zmenu.

Na výšku stratil sedem centimetrov

Renault Espace modelového roku 2015 je už od pohľadu nižší, dynamickejší. Veľký sklon čelného okna v spojení s vysoko položenou hranou bočných okien mu dáva (v mantineloch kategórie) skoro športový výzor. Pohľad do tabuliek potvrdzuje, že subjektívny dojem je správny: hoci má nový Espace vyššiu svetlú výšku, tá celková poklesla o dramatických 69 mm.

Renault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 216.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 212.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 210.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 205.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 213.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 206.jpgZa dramatickú medzigeneračnou premenou hľadajme presadanie zákazníkov z veľkých MPV do SUV a crossoverov, ale aj snahu o znižovanie emisií CO2

Prečo tá náhla zmena? Kvôli meniacim sa preferenciám zákazníkov, ale aj emisiám CO2. Súčasná európska legislatíva a daňové predpisy mnohých krajín neželajú autám s vysokou strechou, ktoré vykazujú väčší aerodynamický odpor (a samozrejme aj vyššiu hmotnosť) a teda vyššie nominálne emisie oxidu uhličitého. Preto sme svedkami znižovania áut najrôznejších kategórií, od Peugeotu 308 (ktorý predtým vyzeral skoro ako kompaktné MPV) až po majestátny Range Rover.

Základ spoločný s Nissanom

Technický základ novému Espace poskytla platforma CMF Renault Nissan, na ktorej jazdia Nissany Qashai či Pulsar alebo aj nové SUV Renault Kadjar. S tým súvisí ďalšie zmenšovanie, tentoraz pod kapotou. Kým odchádzajúci Espace sa vymykal pomerom svojej triedy tým, že bol ponúkaný aj s veľkoobjemovými šesťvalcami, piata generácia dáva na výber výhradne preplňované štvorvalce s objemom 1,6 l.

Renault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 203.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 220.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 221.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 219.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 214.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 217.jpgOriginálny dizajn nového Espace obsahuje rad ozdobných detailov, ale napriek tomu nepôsobí vyumelkovane; logo značky na maske je naozaj obrovské

V ponuke je aj dvestokoňový benzínový motor, ale prevažná väčšina zákazníkov dá iste prednosť dieselu 1.6 dCi, ktorý bol aj v testovanom aute - tu v silnejšej 118kW variante, dodávanej výhradne s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Na výber sú tri úrovne výbavy, Life, Zen a Initiale Paris, pričom len tú prostrednú je možné kombinovať so všetkými motorizáciami.

Základná Life za 28 273 eur sa dodáva výhradne s 96kW turbodieselom, vrcholná Initiale Paris naopak len so zážihovým motorom a dieselom dCi 160 EDC.

Stále je možné zaobstarať si Espace s tromi radmi sedadiel, a to za príplatok tisíc eur. Testované auto malo však predvolenú päťmiestnu konfiguráciu.

V nasledujúcej kapitole podrobne preskúmame aspekt, o ktorom sa v súvislosti s novým Espace hovorí zďaleka najviac - jeho interiér.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY