vytisknout velikost písma Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všetko je inak

Najnovšia generácia veľkého MPV značky Renault predstavuje pomerne radikálny odklon od doterajšieho poňatia. Espace sa zmenil z extrémne priestranného "skoromikrobusu" na štýlový crossover.
Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všetko je inak
Zoznam kapitol
  1. Úvod testu
  2. Interiér a ovládanie
  3. Priestor pre cestujúcich aj pre batožinu
  4. Dynamika, brzdy a správanie na ceste
  5. Ceny a výbava; Verdikt
  6. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Renault Espace nie je len tak nejaký veľkopriestorový model. Prinajmenšom na východných brehoch Atlantiku bola jeho prvá generácia zakladateľom kategórie MPV, ako ju poznáme dnes. To sa písala polovica 80. rokov. Po štyri generácie rozvíjal Renault pôvodnú koncepciu Espace ako jedného z najpriestrannejších MPV vôbec. Veľkorysý pôdorys v kombinácii s vysokou strechou a bohatým presklením znamenal, že sa všetci cestujúci mohli cítiť skôr ako v nejakom luxusnom mikrobuse než ako v normálnom aute. Piata generácia ale prináša zásadnú zmenu.

Na výšku stratil sedem centimetrov

Renault Espace modelového roku 2015 je už od pohľadu nižší, dynamickejší. Veľký sklon čelného okna v spojení s vysoko položenou hranou bočných okien mu dáva (v mantineloch kategórie) skoro športový výzor. Pohľad do tabuliek potvrdzuje, že subjektívny dojem je správny: hoci má nový Espace vyššiu svetlú výšku, tá celková poklesla o dramatických 69 mm.

Renault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 216.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 212.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 210.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 205.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 213.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 206.jpgZa dramatickú medzigeneračnou premenou hľadajme presadanie zákazníkov z veľkých MPV do SUV a crossoverov, ale aj snahu o znižovanie emisií CO2

Prečo tá náhla zmena? Kvôli meniacim sa preferenciám zákazníkov, ale aj emisiám CO2. Súčasná európska legislatíva a daňové predpisy mnohých krajín neželajú autám s vysokou strechou, ktoré vykazujú väčší aerodynamický odpor (a samozrejme aj vyššiu hmotnosť) a teda vyššie nominálne emisie oxidu uhličitého. Preto sme svedkami znižovania áut najrôznejších kategórií, od Peugeotu 308 (ktorý predtým vyzeral skoro ako kompaktné MPV) až po majestátny Range Rover.

Základ spoločný s Nissanom

Technický základ novému Espace poskytla platforma CMF Renault Nissan, na ktorej jazdia Nissany Qashai či Pulsar alebo aj nové SUV Renault Kadjar. S tým súvisí ďalšie zmenšovanie, tentoraz pod kapotou. Kým odchádzajúci Espace sa vymykal pomerom svojej triedy tým, že bol ponúkaný aj s veľkoobjemovými šesťvalcami, piata generácia dáva na výber výhradne preplňované štvorvalce s objemom 1,6 l.

Renault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 203.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 220.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 221.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 219.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 214.jpgRenault Espace 2015 v testu AutoRevue.cz 217.jpgOriginálny dizajn nového Espace obsahuje rad ozdobných detailov, ale napriek tomu nepôsobí vyumelkovane; logo značky na maske je naozaj obrovské

V ponuke je aj dvestokoňový benzínový motor, ale prevažná väčšina zákazníkov dá iste prednosť dieselu 1.6 dCi, ktorý bol aj v testovanom aute - tu v silnejšej 118kW variante, dodávanej výhradne s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Na výber sú tri úrovne výbavy, Life, Zen a Initiale Paris, pričom len tú prostrednú je možné kombinovať so všetkými motorizáciami.

Základná Life za 28 273 eur sa dodáva výhradne s 96kW turbodieselom, vrcholná Initiale Paris naopak len so zážihovým motorom a dieselom dCi 160 EDC.

Stále je možné zaobstarať si Espace s tromi radmi sedadiel, a to za príplatok tisíc eur. Testované auto malo však predvolenú päťmiestnu konfiguráciu.

V nasledujúcej kapitole podrobne preskúmame aspekt, o ktorom sa v súvislosti s novým Espace hovorí zďaleka najviac - jeho interiér.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY