vytisknout velikost písma Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Zabudnite na miesto pre kolená a počet háčikov na tašky v kufri, tento test je výhradne o jazdení na slovenských cestách. Porovnali sme dve nové šťuky v rybníku ostrých hatchbackov segmentu B a z nostalgie prizvali aj jeden archívny kúsok...
Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Úzka cesta lesom kdesi na "slovenskej Sibíri" padá medzi stromy z kopca, aby dole zahla v utiahnutom, ale prehľadnom oblúku doľava. Modré Clio predo mnou nabieha do zákruty a takmer súbežne odsadzuje zadok. Áno, práve s obdivom pozorujem skutočne pretáčavý šmyk. S predokolkou. Na okreske. Dnes to bude veľký zážitok.

V znamení downsizingu

K tomuto testu nás inšpirovala kontroverzia okolo nového Renaultu Clio RS 200. Určite ste už niekde čítali, že nový malý hot-hatch upiekli vo Francúzsku podľa celkom iného receptu ako proklamovaný predchádzajúci model - a zďaleka nie všetci vítajú zmeny s jasotom. Namiesto atmosféricky plneného dvojlitra dostalo nové rýchle Clio preplňovanú tisícšesťstovku. To by snáď fanúšikovia ešte prehrýzli, ale v Renaulte sa k nej rozhodli montovať k výhradne dvojspojkovú automatickú prevodovku.

Presne tak. Clio RS modelového roku 2013 "vie" mať len automat. Žiadny div, že hlas internetového ľudu dáva po celej Európe najavo svoje pohoršenie a tiež prvé recenzie od zahraničných kolegov vyznievajú rozpačito.

Vrelého prijatia sa naopak dočkala nová Fieste ST, pred ktorou bude Clio dnes obhajovať česť rodu. Downsizing neminul ani ju. Tiež pod jej kapotou musel skoršie dvojlitrový motor s atmosférickým nasávaním urobiť miesto tisícšestovke s turbom, radenie však zostalo manuálne.

A aby sme zasadili aktuálny vývoj splašených nákupných tašiek do patričného kontextu, prizvali sme k súboju niekdajšiu hviezdu žánru, právom ospevovaný Renault Clio RS predchádzajúcej generácie.

Zaostrené na okresky

Na málo frekventovaných cestách so všetkými mysliteľnými druhmi zákrut a kvalitou povrchu siahajúcou od skvelej po typicky slovenskú budú dnešní súperi nútení odhaliť celé spektrum svojho dynamického repertoáru v úplnej nahote.

Tentoraz nás nebude zaujímať, do ktorého auta sa najlepšie zloží týždenný nákup, ktoré ponúka najpohodlnejšie prístup na zadné sedadlá alebo s ktorým dôjdete na dovolenku s najnižšou spotrebou. O víťazovi rozhodne výhradne jazdný talent na bežných cestách a hĺbka interakcie s vodičom. Poďme na to!

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY