vytisknout velikost písma Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Zabudnite na miesto pre kolená a počet háčikov na tašky v kufri, tento test je výhradne o jazdení na slovenských cestách. Porovnali sme dve nové šťuky v rybníku ostrých hatchbackov segmentu B a z nostalgie prizvali aj jeden archívny kúsok...
Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Úzka cesta lesom kdesi na "slovenskej Sibíri" padá medzi stromy z kopca, aby dole zahla v utiahnutom, ale prehľadnom oblúku doľava. Modré Clio predo mnou nabieha do zákruty a takmer súbežne odsadzuje zadok. Áno, práve s obdivom pozorujem skutočne pretáčavý šmyk. S predokolkou. Na okreske. Dnes to bude veľký zážitok.

V znamení downsizingu

K tomuto testu nás inšpirovala kontroverzia okolo nového Renaultu Clio RS 200. Určite ste už niekde čítali, že nový malý hot-hatch upiekli vo Francúzsku podľa celkom iného receptu ako proklamovaný predchádzajúci model - a zďaleka nie všetci vítajú zmeny s jasotom. Namiesto atmosféricky plneného dvojlitra dostalo nové rýchle Clio preplňovanú tisícšesťstovku. To by snáď fanúšikovia ešte prehrýzli, ale v Renaulte sa k nej rozhodli montovať k výhradne dvojspojkovú automatickú prevodovku.

Presne tak. Clio RS modelového roku 2013 "vie" mať len automat. Žiadny div, že hlas internetového ľudu dáva po celej Európe najavo svoje pohoršenie a tiež prvé recenzie od zahraničných kolegov vyznievajú rozpačito.

Vrelého prijatia sa naopak dočkala nová Fieste ST, pred ktorou bude Clio dnes obhajovať česť rodu. Downsizing neminul ani ju. Tiež pod jej kapotou musel skoršie dvojlitrový motor s atmosférickým nasávaním urobiť miesto tisícšestovke s turbom, radenie však zostalo manuálne.

A aby sme zasadili aktuálny vývoj splašených nákupných tašiek do patričného kontextu, prizvali sme k súboju niekdajšiu hviezdu žánru, právom ospevovaný Renault Clio RS predchádzajúcej generácie.

Zaostrené na okresky

Na málo frekventovaných cestách so všetkými mysliteľnými druhmi zákrut a kvalitou povrchu siahajúcou od skvelej po typicky slovenskú budú dnešní súperi nútení odhaliť celé spektrum svojho dynamického repertoáru v úplnej nahote.

Tentoraz nás nebude zaujímať, do ktorého auta sa najlepšie zloží týždenný nákup, ktoré ponúka najpohodlnejšie prístup na zadné sedadlá alebo s ktorým dôjdete na dovolenku s najnižšou spotrebou. O víťazovi rozhodne výhradne jazdný talent na bežných cestách a hĺbka interakcie s vodičom. Poďme na to!

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY