vytisknout velikost písma Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Zabudnite na miesto pre kolená a počet háčikov na tašky v kufri, tento test je výhradne o jazdení na slovenských cestách. Porovnali sme dve nové šťuky v rybníku ostrých hatchbackov segmentu B a z nostalgie prizvali aj jeden archívny kúsok...
Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Úzka cesta lesom kdesi na "slovenskej Sibíri" padá medzi stromy z kopca, aby dole zahla v utiahnutom, ale prehľadnom oblúku doľava. Modré Clio predo mnou nabieha do zákruty a takmer súbežne odsadzuje zadok. Áno, práve s obdivom pozorujem skutočne pretáčavý šmyk. S predokolkou. Na okreske. Dnes to bude veľký zážitok.

V znamení downsizingu

K tomuto testu nás inšpirovala kontroverzia okolo nového Renaultu Clio RS 200. Určite ste už niekde čítali, že nový malý hot-hatch upiekli vo Francúzsku podľa celkom iného receptu ako proklamovaný predchádzajúci model - a zďaleka nie všetci vítajú zmeny s jasotom. Namiesto atmosféricky plneného dvojlitra dostalo nové rýchle Clio preplňovanú tisícšesťstovku. To by snáď fanúšikovia ešte prehrýzli, ale v Renaulte sa k nej rozhodli montovať k výhradne dvojspojkovú automatickú prevodovku.

Presne tak. Clio RS modelového roku 2013 "vie" mať len automat. Žiadny div, že hlas internetového ľudu dáva po celej Európe najavo svoje pohoršenie a tiež prvé recenzie od zahraničných kolegov vyznievajú rozpačito.

Vrelého prijatia sa naopak dočkala nová Fieste ST, pred ktorou bude Clio dnes obhajovať česť rodu. Downsizing neminul ani ju. Tiež pod jej kapotou musel skoršie dvojlitrový motor s atmosférickým nasávaním urobiť miesto tisícšestovke s turbom, radenie však zostalo manuálne.

A aby sme zasadili aktuálny vývoj splašených nákupných tašiek do patričného kontextu, prizvali sme k súboju niekdajšiu hviezdu žánru, právom ospevovaný Renault Clio RS predchádzajúcej generácie.

Zaostrené na okresky

Na málo frekventovaných cestách so všetkými mysliteľnými druhmi zákrut a kvalitou povrchu siahajúcou od skvelej po typicky slovenskú budú dnešní súperi nútení odhaliť celé spektrum svojho dynamického repertoáru v úplnej nahote.

Tentoraz nás nebude zaujímať, do ktorého auta sa najlepšie zloží týždenný nákup, ktoré ponúka najpohodlnejšie prístup na zadné sedadlá alebo s ktorým dôjdete na dovolenku s najnižšou spotrebou. O víťazovi rozhodne výhradne jazdný talent na bežných cestách a hĺbka interakcie s vodičom. Poďme na to!

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY