vytisknout velikost písma Test Range Rover Sport SVR: Britský masaker motorovou silou

Okenné tabuľky brnia, susedka od vedľa lezie z okna a rovno nadáva, psy štekajú ako pominutí... Čo sa to len deje? Aha, kolega mi priviezol Range Rover Sport SVR...
Test Range Rover Sport SVR: Britský masaker motorovou silou
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nenápadne neprehliadnuteľný, Video
  2. Interiér: Britská klasika, Britský masaker motorovou silou
  3. Ako tých 550 koní jazdí?
  4. Cena? 130 tisíc, Technické údaje
  5. Range Rover Sport SVR: Fotogaléria

Než sadneme za volant Range Roveru Sport SVR, než vôbec stlačíme to na pohľad relatívne nevinné tlačidlo, ktoré spúšťa obrovský mechanický orchester, musíme urobiť jednu zásadnú vec. Odložme rozum, ten dnes vážne potrebovať nebudeme. Bol by nám len na škodu.

Je úplne zbytočné polemizovať o tom, prečo podobné autá vznikajú a debatovať na tému, aký strašný to je nezmysel a ako by sme niečo také určite nechceli ani zadarmo. Rovnako ako X5 M alebo dokonca to obludné X6 M, že áno. Kto potrebuje jazdiť rýchlo vo viac než dvojtonovej krabici? Veď nejde o športové auto, tak prečo si radšej nekúpiť nejakú zachovalú starú M3 s manuálom.

Ak vás pri pohľade na nové SVR prepadajú podobné myšlienky, určite v tom nie ste sami, ale je zbytočné sa tým zaoberať. Automobilky podobné autá robia jednoducho kvôli tomu, že ich zákazníci chcú. A tak sa poďme len tak povoziť a vyskúšať, čo teda zákazník, ktorý vymení pekný rodinný dom za štvorkolesové bohatstvo s expresnou stratou hodnoty, dostane.

_DSC0588.jpg_DSC0600.jpgSVR sa nijako zásadne od bežnej verzie nelíši. Je tu športový nárazník, pár detailov a štyri kanóny vzadu. Majú priemer šesť centimetrov

Nenápadne neprehliadnuteľný

Tak predovšetkým dostane Range Rover, čo už je samo o sebe pre určitú skupinu ľudí viac ako dostatočné. Súčasný Rangie je totiž veľmi reprezentatívny a platí to aj o menšej verzii označenej ako Sport. Konkrétne pri SVR sú tu ale ešte navyše ďalšie nijako zásadné zmeny. Iný je predný nárazník, kolesá, zo zadného nárazníka trčia štyri pomerne rozmerné rúrky, pod diskmi presvitajú masívne kotúče bŕzd Brembo a nápisy Range Rover sú čierne. To je zhruba všetko.

SVR ale nepotrebuje prísne spojlery, gigantické kolesá (ono už tieto majú 22 palcov) a kto vie, čo ešte, aby bolo stredobodom pozornosti. Stačí naštartovať a otvoriť klapky vo výfuku. Viem, že trochu preskakujem, ale nemožno inak. To, čo produkuje toto auto, nemá obdobu a popravde povedané si nie som vôbec istý či nejaký voz z posledných rokov, ktorý som riadil, robil pri jazde s odpustením taký "randal". Ostatne, presvedčte sa na videu:

Na prešliapnutí plynu motor zahýbe celou karosériou a z výfuku sa ozvú veľmi hlasné a veľmi emotívne tóny. SVR prská, vrčí, duní, strieľa... Po desiatej vám regulérne hrozí obvinenie z rušenia nočného pokoja. Samozrejme okrem nahnevaných cyklistov a ekológov, ktorí na vás budú hroziť päsťami a pumpičkami, je tu ešte druhá stránka veci. Tá hlavná stránka.

_DSC0572.jpg_DSC0576.jpg_DSC0577.jpg_DSC0581.jpg_DSC0584.jpg_DSC0585.jpgDôležitými detailmi na karosérii sú kolesá, logo SVR a hlavne výfuk. Naše auto má príplatkové disky veľké 22 palcov. Výfuk s otvorenými klapkami chrlí von hlasné a naozaj veľmi pekné tóny. Práve ten je hlavným dôvodom, prečo budete stredobodom pozornosti

Pre motoristu je to predstavenie návykové. Už len pri prvom naštartovaní, kedy SVR tresne do výfuku, sa začnete usmievať. Už ten voľnobeh, keď si dôjdete vypočuť auto dozadu, sa vám bude páčiť. Toto sa podarilo.

Takže je vlastne jedno, ako SVR vyzerá, pozornosť na seba bez problému strhne hneď, ako otvoríte klapky vo výfuku a odštartujete to britské divadlo. 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY