vytisknout velikost písma Test Range Rover Sport SDV6 Autobiografia: O úroveň vyššie

Prostredný člen radu Range Rover vymenil techniku ​​Land Roveru Discovery za hliníkovú konštrukciu nového Range Roveru. Prospelo mu to. Hoci predchádzajúci model nebol zlý, ten nový jazdí a funguje ešte lepšie.
Test Range Rover Sport SDV6 Autobiografia: O úroveň vyššie

Predchádzajúci Range Rover Sport nebol ani Range Rover, ani Sport. Čím nehovoríme nič o jeho kvalitách - iba konštatujeme, že napriek svojmu názvu využíval techniku ​​rodinného SUV Land Rover Discovery a v jazdnom prejave bol o niečo rozvážnejší než dynamicky naladené nemecké SUV. Dnes je ale všetko inak.

IMG_1037.jpgIMG_1029.jpgIMG_1071.jpg
Ranger Rover Sport má s veľkým RR spoločné nielen črty, ale aj hliníkovú konštrukciu,
na čo upozorňuje plaketa na B-stĺpiku karosérie

Druhá generácia Range Roveru Sport stojí na modifikovanej hliníkovej platforme "nešportového" Range Roveru, s ktorým bola od začiatku vyvíjaná bok po boku. Konštrukcia z ľahkého kovu znamená výraznú hmotnostnä úsporu, na ktorú sa (aj vo vzťahu ku konkurencii) pozrieme v jednej z nasledujúcich kapitol.

Päť motorov, sedem sedadiel

Vzhľadovo nový Range Rover Sport vyzerá ako presne to, čím je: nižší, ľahší, atletickejší derivát veľkého Range. Preto je trochu paradoxné, že zatiaľ čo vrcholný model sa vyrába maximálne ako päťsedadlový (k dispozícii je aj luxusné prevedenie s dvojicou oddelených sedadiel vzadu), Sport opäť dostanete v až sedemmiestnom prevedení. Sedadlá v treťom rade sú však z tých naozaj núdzových - na rozdiel od Discovery.

Range Rover Sport si môžete zaobstarať s päticou pohonných jednotiek. Základ predstavuje trojlitrový diesel s obchodným označením 3.0 TDV6 a výkonom 258 koní. Veľmi atraktívnou možnosťou je vznetový osemvalec 4,4 l TDV8 s výkonom 339 koní a krútiacim momentom 700 Nm. Navlas rovnakú dynamiku pri oveľa nižšej tabuľkovej spotrebe ponúka Range Rover Sport Hybrid, ktorý je ale v SR irelevantný. (V niektorých krajinách vychádza hybrid dramaticky výhodnejšie vďaka daňovým úľavám a rôznym iným stimulom.)

 
IMG_1041.jpgIMG_1050.jpgIMG_1069.jpg
Farebná kombinácia je vec vkusu, ale voľbe materiálov a ich spracovaniu nie je čo vytknúť

Na samotnom vrchole stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorom preplňovaným zážihovým osemvalcom. Dnes testované auto sa ale muselo uspokojiť s podstatne triezvejšou pohonnou jednotkou: pod jeho veľkou, plochou kapotou si spokojne hundrala silnejšia verzia základného naftového šesťvalca. S jeho technickými a prevádzkovými vlastnosťami sa podrobnejšie zoznámime v nasledujúcej kapitole.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY