vytisknout velikost písma Test Range Rover Sport SDV6 Autobiografia: O úroveň vyššie

Prostredný člen radu Range Rover vymenil techniku ​​Land Roveru Discovery za hliníkovú konštrukciu nového Range Roveru. Prospelo mu to. Hoci predchádzajúci model nebol zlý, ten nový jazdí a funguje ešte lepšie.
Test Range Rover Sport SDV6 Autobiografia: O úroveň vyššie

Predchádzajúci Range Rover Sport nebol ani Range Rover, ani Sport. Čím nehovoríme nič o jeho kvalitách - iba konštatujeme, že napriek svojmu názvu využíval techniku ​​rodinného SUV Land Rover Discovery a v jazdnom prejave bol o niečo rozvážnejší než dynamicky naladené nemecké SUV. Dnes je ale všetko inak.

IMG_1037.jpgIMG_1029.jpgIMG_1071.jpg
Ranger Rover Sport má s veľkým RR spoločné nielen črty, ale aj hliníkovú konštrukciu,
na čo upozorňuje plaketa na B-stĺpiku karosérie

Druhá generácia Range Roveru Sport stojí na modifikovanej hliníkovej platforme "nešportového" Range Roveru, s ktorým bola od začiatku vyvíjaná bok po boku. Konštrukcia z ľahkého kovu znamená výraznú hmotnostnä úsporu, na ktorú sa (aj vo vzťahu ku konkurencii) pozrieme v jednej z nasledujúcich kapitol.

Päť motorov, sedem sedadiel

Vzhľadovo nový Range Rover Sport vyzerá ako presne to, čím je: nižší, ľahší, atletickejší derivát veľkého Range. Preto je trochu paradoxné, že zatiaľ čo vrcholný model sa vyrába maximálne ako päťsedadlový (k dispozícii je aj luxusné prevedenie s dvojicou oddelených sedadiel vzadu), Sport opäť dostanete v až sedemmiestnom prevedení. Sedadlá v treťom rade sú však z tých naozaj núdzových - na rozdiel od Discovery.

Range Rover Sport si môžete zaobstarať s päticou pohonných jednotiek. Základ predstavuje trojlitrový diesel s obchodným označením 3.0 TDV6 a výkonom 258 koní. Veľmi atraktívnou možnosťou je vznetový osemvalec 4,4 l TDV8 s výkonom 339 koní a krútiacim momentom 700 Nm. Navlas rovnakú dynamiku pri oveľa nižšej tabuľkovej spotrebe ponúka Range Rover Sport Hybrid, ktorý je ale v SR irelevantný. (V niektorých krajinách vychádza hybrid dramaticky výhodnejšie vďaka daňovým úľavám a rôznym iným stimulom.)

 
IMG_1041.jpgIMG_1050.jpgIMG_1069.jpg
Farebná kombinácia je vec vkusu, ale voľbe materiálov a ich spracovaniu nie je čo vytknúť

Na samotnom vrchole stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorom preplňovaným zážihovým osemvalcom. Dnes testované auto sa ale muselo uspokojiť s podstatne triezvejšou pohonnou jednotkou: pod jeho veľkou, plochou kapotou si spokojne hundrala silnejšia verzia základného naftového šesťvalca. S jeho technickými a prevádzkovými vlastnosťami sa podrobnejšie zoznámime v nasledujúcej kapitole.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY