vytisknout velikost písma Test Range Rover Sport SDV6 Autobiografia: O úroveň vyššie

Prostredný člen radu Range Rover vymenil techniku ​​Land Roveru Discovery za hliníkovú konštrukciu nového Range Roveru. Prospelo mu to. Hoci predchádzajúci model nebol zlý, ten nový jazdí a funguje ešte lepšie.
Test Range Rover Sport SDV6 Autobiografia: O úroveň vyššie

Predchádzajúci Range Rover Sport nebol ani Range Rover, ani Sport. Čím nehovoríme nič o jeho kvalitách - iba konštatujeme, že napriek svojmu názvu využíval techniku ​​rodinného SUV Land Rover Discovery a v jazdnom prejave bol o niečo rozvážnejší než dynamicky naladené nemecké SUV. Dnes je ale všetko inak.

IMG_1037.jpgIMG_1029.jpgIMG_1071.jpg
Ranger Rover Sport má s veľkým RR spoločné nielen črty, ale aj hliníkovú konštrukciu,
na čo upozorňuje plaketa na B-stĺpiku karosérie

Druhá generácia Range Roveru Sport stojí na modifikovanej hliníkovej platforme "nešportového" Range Roveru, s ktorým bola od začiatku vyvíjaná bok po boku. Konštrukcia z ľahkého kovu znamená výraznú hmotnostnä úsporu, na ktorú sa (aj vo vzťahu ku konkurencii) pozrieme v jednej z nasledujúcich kapitol.

Päť motorov, sedem sedadiel

Vzhľadovo nový Range Rover Sport vyzerá ako presne to, čím je: nižší, ľahší, atletickejší derivát veľkého Range. Preto je trochu paradoxné, že zatiaľ čo vrcholný model sa vyrába maximálne ako päťsedadlový (k dispozícii je aj luxusné prevedenie s dvojicou oddelených sedadiel vzadu), Sport opäť dostanete v až sedemmiestnom prevedení. Sedadlá v treťom rade sú však z tých naozaj núdzových - na rozdiel od Discovery.

Range Rover Sport si môžete zaobstarať s päticou pohonných jednotiek. Základ predstavuje trojlitrový diesel s obchodným označením 3.0 TDV6 a výkonom 258 koní. Veľmi atraktívnou možnosťou je vznetový osemvalec 4,4 l TDV8 s výkonom 339 koní a krútiacim momentom 700 Nm. Navlas rovnakú dynamiku pri oveľa nižšej tabuľkovej spotrebe ponúka Range Rover Sport Hybrid, ktorý je ale v SR irelevantný. (V niektorých krajinách vychádza hybrid dramaticky výhodnejšie vďaka daňovým úľavám a rôznym iným stimulom.)

 
IMG_1041.jpgIMG_1050.jpgIMG_1069.jpg
Farebná kombinácia je vec vkusu, ale voľbe materiálov a ich spracovaniu nie je čo vytknúť

Na samotnom vrchole stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorom preplňovaným zážihovým osemvalcom. Dnes testované auto sa ale muselo uspokojiť s podstatne triezvejšou pohonnou jednotkou: pod jeho veľkou, plochou kapotou si spokojne hundrala silnejšia verzia základného naftového šesťvalca. S jeho technickými a prevádzkovými vlastnosťami sa podrobnejšie zoznámime v nasledujúcej kapitole.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY