vytisknout velikost písma Test Range Rover Sport SDV6 Autobiografia: O úroveň vyššie

Prostredný člen radu Range Rover vymenil techniku ​​Land Roveru Discovery za hliníkovú konštrukciu nového Range Roveru. Prospelo mu to. Hoci predchádzajúci model nebol zlý, ten nový jazdí a funguje ešte lepšie.
Test Range Rover Sport SDV6 Autobiografia: O úroveň vyššie

Predchádzajúci Range Rover Sport nebol ani Range Rover, ani Sport. Čím nehovoríme nič o jeho kvalitách - iba konštatujeme, že napriek svojmu názvu využíval techniku ​​rodinného SUV Land Rover Discovery a v jazdnom prejave bol o niečo rozvážnejší než dynamicky naladené nemecké SUV. Dnes je ale všetko inak.

IMG_1037.jpgIMG_1029.jpgIMG_1071.jpg
Ranger Rover Sport má s veľkým RR spoločné nielen črty, ale aj hliníkovú konštrukciu,
na čo upozorňuje plaketa na B-stĺpiku karosérie

Druhá generácia Range Roveru Sport stojí na modifikovanej hliníkovej platforme "nešportového" Range Roveru, s ktorým bola od začiatku vyvíjaná bok po boku. Konštrukcia z ľahkého kovu znamená výraznú hmotnostnä úsporu, na ktorú sa (aj vo vzťahu ku konkurencii) pozrieme v jednej z nasledujúcich kapitol.

Päť motorov, sedem sedadiel

Vzhľadovo nový Range Rover Sport vyzerá ako presne to, čím je: nižší, ľahší, atletickejší derivát veľkého Range. Preto je trochu paradoxné, že zatiaľ čo vrcholný model sa vyrába maximálne ako päťsedadlový (k dispozícii je aj luxusné prevedenie s dvojicou oddelených sedadiel vzadu), Sport opäť dostanete v až sedemmiestnom prevedení. Sedadlá v treťom rade sú však z tých naozaj núdzových - na rozdiel od Discovery.

Range Rover Sport si môžete zaobstarať s päticou pohonných jednotiek. Základ predstavuje trojlitrový diesel s obchodným označením 3.0 TDV6 a výkonom 258 koní. Veľmi atraktívnou možnosťou je vznetový osemvalec 4,4 l TDV8 s výkonom 339 koní a krútiacim momentom 700 Nm. Navlas rovnakú dynamiku pri oveľa nižšej tabuľkovej spotrebe ponúka Range Rover Sport Hybrid, ktorý je ale v SR irelevantný. (V niektorých krajinách vychádza hybrid dramaticky výhodnejšie vďaka daňovým úľavám a rôznym iným stimulom.)

 
IMG_1041.jpgIMG_1050.jpgIMG_1069.jpg
Farebná kombinácia je vec vkusu, ale voľbe materiálov a ich spracovaniu nie je čo vytknúť

Na samotnom vrchole stojí exotický Range Rover Sport 5.0 S/C s kompresorom preplňovaným zážihovým osemvalcom. Dnes testované auto sa ale muselo uspokojiť s podstatne triezvejšou pohonnou jednotkou: pod jeho veľkou, plochou kapotou si spokojne hundrala silnejšia verzia základného naftového šesťvalca. S jeho technickými a prevádzkovými vlastnosťami sa podrobnejšie zoznámime v nasledujúcej kapitole.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY