vytisknout velikost písma Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridný hybrid

Nie je veľa automobiliek, ktoré by dnes vo svojej ponuke nemali nejaký ten hybrid. Ekologickému tlaku z Bruselu nakoniec neodolal ani Land Rover, a tak niektorí šťastlivci môžu dostať dotáciu na veľký Range Rover alebo menší Range Rover Sport.
Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridný hybrid
Zoznam kapitol
  1. Trocha techniky na úvod, Je hybridní? Není hybridní?
  2. Ani vnútri špeciality nehľadajte, Taký klasický diesel, Ako jazdí?
  3. A spotreba?, Drahší než osemvalec, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Pomaly to začína vyzerať, že podmienkou pôsobenia na európskom trhu je hybrid. Veľa automobiliek už taký automobil má a tie, ktoré ho ešte nemajú, svoju ponuku čoskoro o hybrid rozšíria. Land Rover predstavil svoju hybridnú dvojicu už v roku 2013. S totožnou technikou vyšiel Bruselu ústrety Range Rover a Range Rover Sport. Práve druhý menovaný zavítal pred časom do našej redakcie. Aký je britský hybrid v praxi?

Trochu techniky na úvod

Land Rover počítal s hybridným prevedením už v čase, keď bol vyvíjaný súčasný Range Rover. Tento prístup má jednu celkom zásadnú výhodu. Je vlastne jedno, či si kúpite normálnu verziu alebo hybridnú, pre zákazníka sa nič nezmení. Samozrejme okrem spotreby, ku ktorej sa vrátime neskôr. Pre menšieho Sporta platí ako technicky príbuzné auto to isté.

rr_sport_hybrid.jpgrr_sport_hybrid-14.jpgHybrid je na prvý pohľad úplne rovnaký ako ostatné verzie. Platí to ako o dizajne, tak aj napríklad o usporiadaní interiéru.

Britské hybridy vďaka tomu nerobia žiadne kompromisy ani čo do priestoru, v testovanom aute sme našli v kufri plnohodnotnú rezervu (Sport Hybrid môže byť dokonca aj sedemmiestny), ani po stránke terénnych schopností, na ktorých si Land Rover veľmi zakladá. Jednoducho, čo vie klasický Range Rover, to vie aj hybrid.

Hybridný systém vyprodukuje dohromady 250 kW (340 koní) a 700 Nm. Základom je naftový šesťvalec SDV6, ktorému pomáha elektromotor s výkonom 35 kW (48 koní) a krútiacim momentom 170 Nm. Elektromotor je integrovaný do automatickej osemstupňovej prevodovky.

Hybridný Range Rover Sport je full-hybrid, takže vie jazdiť iba na elektromotor. Ale asi je všetkým rovno jasné, že to s dojazdom aj rýchlosťou nebude v aute vážiacom 2,3 tony žiadna veľká sláva. Oficiálne môžete ísť na elektrickú energiu až 48 km/h a zvládnete až 1,6 km. V praxi jazdíte v drvivej väčšine prípadov len na elektromotor jedine tak pri parkovaní, maximálne občas pri nejakom pozvoľnom rozjazde.

rr_sport_hybrid-13.jpgrr_sport_hybrid-10.jpgrr_sport_hybrid-16.jpgrr_sport_hybrid-17.jpgrr_sport_hybrid-3.jpgrr_sport_hybrid-6.jpgOstatné kolesá a pár štítkov na karosérii, to sú jediné rozdiely, podľa ktorých môžete spoznať hybridný Range Rover.

Je hybridný? Nie je hybridný?

Na rozdiel od niektorých iných automobiliek sa Land Rover hybridnými verziami nijako zvlášť nechváli. Automobilka ako keby chcela medzi riadkami naznačiť, že toto naozaj nebol jej nápad, že k tomu bola donútená. Možno preto nie je o britských hybridoch príliš počuť a možno aj preto tieto verzie na pohľad sotva spoznáte.

Land Rover im totiž doprial len jedno naozaj výrazné poznávacie znamenie, čo sú trochu odlišne tvarované disky. Ak sa zákazník rozhodne pre iné, hybrid z diaľky už nespoznáte. Prezradí ho totiž až drobné logo na predných blatníkoch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY