vytisknout velikost písma Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktnom balení

Revolučný model Range Rover Evoque sa predáva už dva roky. Napriek tomu stále vyzerá osobito a moderne. Vyskúšali sme prevedenie TD4 s automatickou prevodovkou a opulentnou výbavou.
Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktnom balení
Zoznam kapitol
  1. Malý novátor, Auto na mieru, Skúsený voz
  2. Impozantný výzor, Luxusné cestovanie
  3. Praktický kufor, Za volantom
  4. Kultivovaný motor, Na ceste s prehľadom
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogaléria (výber)
  7. Fotogaléria (94x foto)

Malý novátor

Model Evoque, ktorý sa predstavil na jesennom parížskom autosalóne v Paríži najprv s trojdverovú karosériou, spôsobil v očiach verejnosti skutočný šok. Evoque je nepochybne tým najradikálnejším modelom, aký kedy u Land Roveru vyvinuli, a jeho priradenie pod prestížnu značku Range Rover navyše oprávňovalo aj dosť sebavedomé nacenenie. V doteraz skôr konzervatívnom duchu luxusných a veľkých vozov Range Rover odštartoval hotovú revolúciu.

P1150842.JPGP1150837.JPGP1150855.JPG
P1150877.JPGP1150876.JPGP1150875.JPG
Range Rover Evoque nemôže nezaujať ani po rokoch výroby

Range Rover Evoque mieri do segmentu kompaktných "prémiových" SUV, v ktorom zápasí hlavne s vozmi BMW X1 a Audi Q3 a vyniká predovšetkým vydareným skĺbením komfortu, praktickosti a štýlovosti. Hodnotenie dizajnu ponechajme na úsudku pozorovateľa, avšak je jasné, že toto auto si na ceste so žiadnym iným nepomýlite.

P1150848.JPGP1150853.JPGP1150851.JPG

Rad Range Rover Evoque navyše svojim štylistickým poňatím významne ovplyvnil nielen Range Rover štvrtej generácie, ale hlavne nový Range Rover Sport. Tento pozoruhodný automobil sme pre vás skúšali už v niekoľkých verziách od najlacnejšieho prevedenia Evoque ED4 s pohonom predných kolies cez najsilnejší diesel Evoque SD4 až po špičkový model Evoque Si4 s výkonom 240 koní. V nasledujúcich riadkoch sa tak budeme venovať špecifikám novo testovaného vozidla a pre podrobnosti čitateľa odkážeme na niektorý z uvedených článkov.

Auto na mieru

Motory sú v ponuke prakticky len dva. Zástancovia benzínu majú jedinú voľbu v podobe zážihového dvojlitra Si4 s výkonom 240 koní (177 kW) v kombinácii s automatickou prevodovkou. Vznetové agregáty reprezentuje vydarený štvorvalec 2,2 l z dielní tandemu Ford / PSA dodávaný vo verziách TD4 a SD4 s výkonom 150, resp. 190 koní (110 kW a 140 kW) a krútiacim momentom 400/420 Nm, ktorý je možné v oboch prípadoch kombinovať s manuálnou, alebo automatickou prevodovkou.

Všetky vozidlá Evoque sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies, pričom výnimku predstavuje "ekologické" vyhotovenie ED4 s úžasnými papierovými hodnotami spotreby, ktoré je analogickým pokračovaním staršieho modelu Land Rover Freelander ED4. Verzia ED4 tvorí základ ponuky typu Evoque a je v ponuke iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Motor 2,2 l má v tomto prípade výkon 150 koní (110 kW), ale krútiaci moment znížený na 380 Nm.

P1150863.JPGP1150927.JPGP1150954.JPG
Typových modelov je v prípade série Evoque v ponuke nespočetné množstvo

Vybrať si možno z päťdverovej a trojdverovej karosérie (tej hovoria Coupé) a stupňov výbavy Pure, Pure Tech, Dynamic a Prestige. Už v základe je pripravené všetko potrebné od kompletnej sady elektronických sústav riadenia podvozku a airbagov cez štartovanie tlačidlom, cúvacieho asistenta, duálnu klimatizáciu a rádio až po kožou obšitý multifunkčný volant a liatinové disky. Za zmienku stojí škála kombinácií sfarbení karosérie, strechy a interiéru, ako aj elektronických komfortných sústav.

Skúsený voz

K testu sme tentoraz prevzali vozidlo obstarané vznetovým motorom s výkonom 150 koní (110 kW), automatickou prevodovkou a najvyšším výbavovým stupňom Prestige, ktorý v aktuálnom cenníku figuruje s cenovkou 46 tisíc eur. Doplnený bol celou škálou doplnkovej výbavy vrátane technického paketu Prestige zahrňujúceho predovšetkým lepšiu navigáciu s pevným diskom a hlasovým ovládaním, obojstranného cúvacieho asistenta, elektricky ovládané zadné veko alebo prahové lišty s presvetlenými nápismi Range Rover.

Ďalej spomeňme napríklad cúvaciu kameru, zatmavené zadné okná, presklenú strechu, bezkľúčové zamykanie, vyhrievanie čelného skla, sedadiel, ostrekovačov a volantu a celý rad ďalších drobností.

Land Rover Range Rover Evoque TD4 AT Prestige
Rok výroby 2013
Cena testovaného auta (s DPH)  
Cena základného prevedenia (s DPH) 33 307 €
   
Výbava  
Posilňovač riadenia Áno (EPAS)
Airbagy 7x
El. riadenie podvozku ABS, DSC, EBA, ETC, EDC, RSC
Centrálne zamykanie Áno, bezklúčové
El. ovládanie oken Áno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadiel Áno vrátane vyhrievania a priklápania
Čalúnenie koža
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféra Áno, el., s pamäťou
Nastaviteľná bedrová opierka Áno, el.
Nastaviteľný volant Áno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadlá Delené a sklopné
Tempomat Áno
Klimatizácia Áno, aut., dvojzónová
Autorádio CD, MP3, AUX, USB, iPod (Meridian)
Bluetooth Áno
Navigácia Áno
Predné hmlovky Áno
Nárazníky vo farbe vozidla Áno
Hliníkové disky Áno
Xenónové svetlomety Áno
Denné svietenie Áno (LED)
Palubný počítač Áno
Kožený poťah volantu Áno
Vyhrievané sedadlá Áno
Vyhrievaný volant Áno
Parkovací asistent Áno, vpredu i vzadu, s kamerou
Štart/stop systém Nie
Metalíza Áno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY