vytisknout velikost písma Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktnom balení

Revolučný model Range Rover Evoque sa predáva už dva roky. Napriek tomu stále vyzerá osobito a moderne. Vyskúšali sme prevedenie TD4 s automatickou prevodovkou a opulentnou výbavou.
Test Range Rover Evoque TD4: luxus v kompaktnom balení
Zoznam kapitol
  1. Malý novátor, Auto na mieru, Skúsený voz
  2. Impozantný výzor, Luxusné cestovanie
  3. Praktický kufor, Za volantom
  4. Kultivovaný motor, Na ceste s prehľadom
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogaléria (výber)
  7. Fotogaléria (94x foto)

Malý novátor

Model Evoque, ktorý sa predstavil na jesennom parížskom autosalóne v Paríži najprv s trojdverovú karosériou, spôsobil v očiach verejnosti skutočný šok. Evoque je nepochybne tým najradikálnejším modelom, aký kedy u Land Roveru vyvinuli, a jeho priradenie pod prestížnu značku Range Rover navyše oprávňovalo aj dosť sebavedomé nacenenie. V doteraz skôr konzervatívnom duchu luxusných a veľkých vozov Range Rover odštartoval hotovú revolúciu.

P1150842.JPGP1150837.JPGP1150855.JPG
P1150877.JPGP1150876.JPGP1150875.JPG
Range Rover Evoque nemôže nezaujať ani po rokoch výroby

Range Rover Evoque mieri do segmentu kompaktných "prémiových" SUV, v ktorom zápasí hlavne s vozmi BMW X1 a Audi Q3 a vyniká predovšetkým vydareným skĺbením komfortu, praktickosti a štýlovosti. Hodnotenie dizajnu ponechajme na úsudku pozorovateľa, avšak je jasné, že toto auto si na ceste so žiadnym iným nepomýlite.

P1150848.JPGP1150853.JPGP1150851.JPG

Rad Range Rover Evoque navyše svojim štylistickým poňatím významne ovplyvnil nielen Range Rover štvrtej generácie, ale hlavne nový Range Rover Sport. Tento pozoruhodný automobil sme pre vás skúšali už v niekoľkých verziách od najlacnejšieho prevedenia Evoque ED4 s pohonom predných kolies cez najsilnejší diesel Evoque SD4 až po špičkový model Evoque Si4 s výkonom 240 koní. V nasledujúcich riadkoch sa tak budeme venovať špecifikám novo testovaného vozidla a pre podrobnosti čitateľa odkážeme na niektorý z uvedených článkov.

Auto na mieru

Motory sú v ponuke prakticky len dva. Zástancovia benzínu majú jedinú voľbu v podobe zážihového dvojlitra Si4 s výkonom 240 koní (177 kW) v kombinácii s automatickou prevodovkou. Vznetové agregáty reprezentuje vydarený štvorvalec 2,2 l z dielní tandemu Ford / PSA dodávaný vo verziách TD4 a SD4 s výkonom 150, resp. 190 koní (110 kW a 140 kW) a krútiacim momentom 400/420 Nm, ktorý je možné v oboch prípadoch kombinovať s manuálnou, alebo automatickou prevodovkou.

Všetky vozidlá Evoque sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies, pričom výnimku predstavuje "ekologické" vyhotovenie ED4 s úžasnými papierovými hodnotami spotreby, ktoré je analogickým pokračovaním staršieho modelu Land Rover Freelander ED4. Verzia ED4 tvorí základ ponuky typu Evoque a je v ponuke iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Motor 2,2 l má v tomto prípade výkon 150 koní (110 kW), ale krútiaci moment znížený na 380 Nm.

P1150863.JPGP1150927.JPGP1150954.JPG
Typových modelov je v prípade série Evoque v ponuke nespočetné množstvo

Vybrať si možno z päťdverovej a trojdverovej karosérie (tej hovoria Coupé) a stupňov výbavy Pure, Pure Tech, Dynamic a Prestige. Už v základe je pripravené všetko potrebné od kompletnej sady elektronických sústav riadenia podvozku a airbagov cez štartovanie tlačidlom, cúvacieho asistenta, duálnu klimatizáciu a rádio až po kožou obšitý multifunkčný volant a liatinové disky. Za zmienku stojí škála kombinácií sfarbení karosérie, strechy a interiéru, ako aj elektronických komfortných sústav.

Skúsený voz

K testu sme tentoraz prevzali vozidlo obstarané vznetovým motorom s výkonom 150 koní (110 kW), automatickou prevodovkou a najvyšším výbavovým stupňom Prestige, ktorý v aktuálnom cenníku figuruje s cenovkou 46 tisíc eur. Doplnený bol celou škálou doplnkovej výbavy vrátane technického paketu Prestige zahrňujúceho predovšetkým lepšiu navigáciu s pevným diskom a hlasovým ovládaním, obojstranného cúvacieho asistenta, elektricky ovládané zadné veko alebo prahové lišty s presvetlenými nápismi Range Rover.

Ďalej spomeňme napríklad cúvaciu kameru, zatmavené zadné okná, presklenú strechu, bezkľúčové zamykanie, vyhrievanie čelného skla, sedadiel, ostrekovačov a volantu a celý rad ďalších drobností.

Land Rover Range Rover Evoque TD4 AT Prestige
Rok výroby 2013
Cena testovaného auta (s DPH)  
Cena základného prevedenia (s DPH) 33 307 €
   
Výbava  
Posilňovač riadenia Áno (EPAS)
Airbagy 7x
El. riadenie podvozku ABS, DSC, EBA, ETC, EDC, RSC
Centrálne zamykanie Áno, bezklúčové
El. ovládanie oken Áno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadiel Áno vrátane vyhrievania a priklápania
Čalúnenie koža
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféra Áno, el., s pamäťou
Nastaviteľná bedrová opierka Áno, el.
Nastaviteľný volant Áno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadlá Delené a sklopné
Tempomat Áno
Klimatizácia Áno, aut., dvojzónová
Autorádio CD, MP3, AUX, USB, iPod (Meridian)
Bluetooth Áno
Navigácia Áno
Predné hmlovky Áno
Nárazníky vo farbe vozidla Áno
Hliníkové disky Áno
Xenónové svetlomety Áno
Denné svietenie Áno (LED)
Palubný počítač Áno
Kožený poťah volantu Áno
Vyhrievané sedadlá Áno
Vyhrievaný volant Áno
Parkovací asistent Áno, vpredu i vzadu, s kamerou
Štart/stop systém Nie
Metalíza Áno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY