vytisknout velikost písma Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka

Evoque je najmenší, najúspornejší a hneď od uvedenia na trh mal ambície stať sa tiež najpredávanejším z rodiny Range Rover. Táto ambícia sa naplnila a okrem iného k tomu dopomohla aj sem tam nejaká tá limitovaná edícia.
Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Výhradne 30
  2. Dojmy?, Športové je na svojom mieste
  3. Hlavná slabina: motor, Bolo, nebolo, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Písal sa rok 2011 a naprieč všetkými médiami kolovala jedna a istá správa. Land Rover predstavil po dlhých rokoch kompletne nový model radu Range Rover a bol to jednoznačne zásah do čierneho. Malé SUV používajúce techniku ​​Freelanderu dostalo veľmi odvážny dizajn, ktorý sa ani po dvoch rokoch neokukal a auto stále vyzerá, ako keby malo svoju svetovú premiéru len pred pár týždňami. Odpoveď na otázku, ako je to možné, nie je zložitá. Dizajnérom sa podarilo presvedčiť marketingové oddelenie značky a to pustilo do výroby sériové prevedenie tvarovo neobvykle blízkemu konceptu LRX, ktorý modelu Evoque predchádzal.

Evoque je kompaktný crossover, ktorý neponúkne práve priestrannosť a navyše si môžete dokonca priplatiť za trojdverovú variantu. Myslieť si o tomto aute možno čokoľvek, občas sa objavia názory, že je škaredé ako noc, podľa iných je to absolútna zbytočnosť a hračka automobilového marketingu. Lenže viete čo, ono to je vlastne úplne jedno, respektíve to je téma na dlhé internetové diskusie. Z tých automobilky ako také nežijú a možno nebudem ďaleko od pravdy, keď napíšem, že ich ani moc nezaujímajú. Tým najdôležitejším ukazovateľom predajné čísla a tie hovoria jasne. Platí to tak ako pre X6, tak aj pre ešte zvláštnejšieho kríženca 5 GT a taktiež aj pre Evoque. Ten na svoje konto získal za posledný rok a pol cez 160 000 celosvetových zápisov. A to napriek malému priestoru vzadu, zlému výhľadu von a iným neduhom.

evoque_yellow_14.JPGevoque_yellow_09.JPG 
Evoque nie je žiadnym nováčikom, ale stále vyzerá, ako keby ho automobilka práve predstavila.

Ako je vidieť, dopyt po týchto autách existuje a nie je jediný dôvod, aby sa tomu neprispôsobovala ponuka. V tomto kontexte sa mi vždy vybaví pamätná veta jedného z kolegov, ktorý pri diskusii o 5 GT vyhlásil, že BMW má úplne precízne zmáknuté hľadanie aj tých najmenších medzier na trhu. "A keby príslušné oddelenie zistilo, že si trh žiada športové BMW s trojicou náprav, môžeme si byť istí, že sa časom na trhu taký voz objaví."

Kategórie crossoverov sa všeobecne tešia veľkej obľube. Dôvodov je celý rad, ale tie teraz necháme bokom. V prípade Evoque to je ale úplne bez debát ojedinelý vzhľad, imidž a pocit, že vlastním niečo extra. Nie vždy ale postačia základné možnosti a tak sa k slovu dostávajú možnosti nadštandardné.

Výhradne 30

Slovenský trh je možno malý, ale v mnohých veciach špecifický. Aj napriek rôznym krízam, sa tu stále veľmi dobre predávajú luxusné automobily. Pri Porsche sa priemerne za príplatky vysolí vyše 20 tisíc eur a napriek klimatickým podmienkam tu idú na odbyt autá s pohonom všetkých kolies ako rožky v supermarkete a ešte k tomu v akcii. Čo sa tiež teší veľkej obľube, to limitované edície. Aspoň podľa toho, čo hovoria ľudia, ktorí majú na starosť predaj automobiliek Land Rover a Jaguar.

evoque_yellow_ext_03.JPGevoque_yellow_ext_05.JPG 
Podľa Land Roveru sa u nás veľmi dobre predávajú rôzne špeciálne edície. To je hlavný dôvod, prečo k nám zamierila aj verzia Sicilian Yellow.

Na prvý pohľad taký nezmysel, ako Defender Rough sa tu bez problémov predal a na jeho úspech nadviaže výročný Defender LXV. Do ponuky slovenských dílerov pristála tiež taká položka, akou je Evoque v edícii upravenej podľa Victorie Beckham a je limitovaná celosvetovo na 200 kusov. Koncom júna dorazila novinárom tlačovka oznamujúca ďalšiu podobnú špecialitu. Tentoraz išlo o Evoque Sicilian Yellow, ktorých bolo pridelené pre našu lokalitu 30 kusov. No a jeden z nich si našiel cestu aj do našej redakcie.

Popísať, o čo presne ide, nezaberie veľa času a rovnako jednoduché je spoznať Sicilian Yellow na ulici. K dispozícii sú dve varianty, jedna so zlatou karosériou, čiernu strechou a čiernymi diskami, druhá má farby presne naopak. K tomu pridajme čierne detaily typu nápisov Range Rover na kapote, čierne spätné zrkadlá a tak podobne.

Čierna a žltá kombinácia vládne samozrejme aj interiéru, aj keď v oveľa decentnejšie forme. Čierne kožené čalúnenie dostalo kontrastné žlté švy, a to ako na volante, tak aj pri všetkých značkách. Takou čerešničkou na torte je zlatá lišta na palubnej doske a tým je vlastne novinkám koniec.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY