vytisknout velikost písma Test Range Rover Evoque SD4: deväť stupňov ku šťastiu

Range Rover Evoque patrí k prvým sériovým automobilom dodávaným s deväťstupňovou prevodovkou. Ale znamená v tomto prípade viac skutočne viac...?
Test Range Rover Evoque SD4: deväť stupňov ku šťastiu
Zoznam kapitol
  1. Stále v kurze, Plejáda verzií, Uvidíte dvojmo...
  2. Testované vozidlo, Nezvyčajný výzor, Na palube
  3. Deväť!, Kúzlom je rozsah prevodov, Na ceste
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogaléria

Stále v kurze

Horúcou novinkou Range Rover Evoque rozhodne nie je, avšak vďaka svojmu svojráznemu dizajnu vyzerá aj po takmer štyroch rokoch výroby stále dobre a neprehliadnuteľne. Model Evoque, ktorý sa predstavil už na jesennom parížskom autosalóne v Paríži v roku 2010, spôsobil v očiach verejnosti skutočný šok.

IMG_3438.JPGIMG_3445.JPGIMG_3456.JPG
Evoque vyzerá aj po rokoch výroby stále dobre

Evoque je nepochybne tým najradikálnejším modelom, aký kedy v Land Roveri vyvinuli, a jeho priradenie pod prestížnu značku Range Rover navyše oprávňovalo aj dosť sebavedomé nacenenie základných verzií i prvkov príplatkovej výbavy. Evoque je vlastne produkčná verzia konceptu Land Rover LRX, pričom jeho prerod v sériový automobil umožnilo až financovanie novým vlastníkom skupiny Land Rover.

V doteraz skôr konzervatívnom duchu luxusných a veľkých vozidiel Range Rover Evoque odštartoval hotovú revolúciu. Range Rover Evoque mieri do segmentu kompaktných "prémiových" SUV, v ktorom zápasí hlavne s vozidlami BMW X1 a Audi Q3 a vyniká predovšetkým vydareným skĺbením komfortu, praktickosti a štýlovosti.

Plejáda verzií

Hodnotenie dizajnu ponechajme na úsudku pozorovateľa, no je nám jasné, že toto auto si na ceste so žiadnym iným nepomýlite. A to platí aj po takmer štyroch rokoch od premiéry, čo je s ohľadom na všetko, čo sa počas tejto doby v danej kategórii udialo, naozaj skvelým výsledkom.

IMG_3462.JPGIMG_3447.JPGIMG_3448.JPG
Range Rover Evoque s davom jednoducho nesplynie. Našťastie.

Rad Range Rover Evoque navyše svojim štylistickým poňatím významne ovplyvnil nielen Range Rover štvrtej generácie, ale hlavne nový Range Rover Sport. Vozidlá Evoque pre našich čitateľov nie sú ničím neznámym, pretože sme už testovali väčšinu dostupných verzií. Vôbec prvým bol už na prelome roku 2011 Range Rover Evoque SD4, podrobnejšie predstavenie tohto modelu nájdete tiež v testoch najlacnejšej varianty Range Rover Evoque ED4 a naopak veľmi dobre vybaveného prevedenia Range Rover Evoque TD4.

Ovšem vašej pozornosti by nemali uniknúť ani testy vozidiel limitovanej edície Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow a benzínovej špeciality Range Rover Evoque Si4. V tomto teste sa preto zameriame hlavne na špecifiká skúšaného vozidla, najmä potom na spolužitie s novou deväťstupňovou prevodovkou.

Uvidíte dvojmo…

...keď sa pozriete do cenníka s paletou verzií modelu Range Rover Evoque. V ponuke totiž dominujú dvojky, k dispozícii sú dve karosérie (päťdverový hatchback a trojdverové Coupé), dvojica stupňov výbavy Pure a Dynamic/Prestige (ceny takmer zhodné, rozdiel len v zameraní na športovosť, alebo komfort) a dva motory, hoci v niekoľkých výkonnostných verziách.

IMG_3439.JPGIMG_3442.JPGIMG_3459.JPG
Evoque v najsilnejšej naftovej verzii a s deväťstupňovým automatom

Zástancovia benzínu majú jedinú voľbu v podobe zážihového dvojlitra Si4 s výkonom 240 koní (177 kW) v kombinácii s automatickou prevodovkou. Vznetové agregáty reprezentuje vydarený štvorvalec 2,2 l pôvodom z dielní tandemu Ford/PSA dodávaný vo verziách TD4 a SD4 s výkonom 150, resp. 190 koní (110 kW a 140 kW) a krútiacim momentom 400/420 Nm, ktorý je možné v oboch prípadoch kombinovať s manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. Taký tuctový motor v Range Roveri? Fuj! Ale racionálne vzaté, prečo nie, motor má kultivovaný chod a nudiť sa s ným nebudete.

Všetky vozidlá Evoque sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies, pričom výnimku predstavuje "ekologické" prevedenie ED4 s úžasnými papierovými hodnotami spotreby, ktorá je analogickým pokračovaním staršieho modelu Land Rover Freelander ED4. Verzia ED4 tvorí základ ponuky typu Evoque a je v ponuke iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Motor 2,2 l má v tomto prípade výkon 150 koní (110 kW), ale krútiaci moment znížený na 380 Nm.

Za zmienku stojí pri rade Evoque nepreberná škála možností kombinácií sfarbenia karosérie, strechy a interiéru, ako aj elektronických komfortných sústav, ktorých úroveň a rozsah drží Evoque aj po rokoch výroby stále na úrovni doby. K dispozicii tak je aj stráženie mŕtvych uhlov zrkadiel a nechceného opustenia jazdného pruhu, samočinný parkovací asistent, adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá alebo obvodový kamerový systém. Za všetko si ale Land Rover necháva riadne zaplatiť, ale o tom v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY