vytisknout velikost písma Test Range Rover Evoque SD4: deväť stupňov ku šťastiu

Range Rover Evoque patrí k prvým sériovým automobilom dodávaným s deväťstupňovou prevodovkou. Ale znamená v tomto prípade viac skutočne viac...?
Test Range Rover Evoque SD4: deväť stupňov ku šťastiu
Zoznam kapitol
  1. Stále v kurze, Plejáda verzií, Uvidíte dvojmo...
  2. Testované vozidlo, Nezvyčajný výzor, Na palube
  3. Deväť!, Kúzlom je rozsah prevodov, Na ceste
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogaléria

Stále v kurze

Horúcou novinkou Range Rover Evoque rozhodne nie je, avšak vďaka svojmu svojráznemu dizajnu vyzerá aj po takmer štyroch rokoch výroby stále dobre a neprehliadnuteľne. Model Evoque, ktorý sa predstavil už na jesennom parížskom autosalóne v Paríži v roku 2010, spôsobil v očiach verejnosti skutočný šok.

IMG_3438.JPGIMG_3445.JPGIMG_3456.JPG
Evoque vyzerá aj po rokoch výroby stále dobre

Evoque je nepochybne tým najradikálnejším modelom, aký kedy v Land Roveri vyvinuli, a jeho priradenie pod prestížnu značku Range Rover navyše oprávňovalo aj dosť sebavedomé nacenenie základných verzií i prvkov príplatkovej výbavy. Evoque je vlastne produkčná verzia konceptu Land Rover LRX, pričom jeho prerod v sériový automobil umožnilo až financovanie novým vlastníkom skupiny Land Rover.

V doteraz skôr konzervatívnom duchu luxusných a veľkých vozidiel Range Rover Evoque odštartoval hotovú revolúciu. Range Rover Evoque mieri do segmentu kompaktných "prémiových" SUV, v ktorom zápasí hlavne s vozidlami BMW X1 a Audi Q3 a vyniká predovšetkým vydareným skĺbením komfortu, praktickosti a štýlovosti.

Plejáda verzií

Hodnotenie dizajnu ponechajme na úsudku pozorovateľa, no je nám jasné, že toto auto si na ceste so žiadnym iným nepomýlite. A to platí aj po takmer štyroch rokoch od premiéry, čo je s ohľadom na všetko, čo sa počas tejto doby v danej kategórii udialo, naozaj skvelým výsledkom.

IMG_3462.JPGIMG_3447.JPGIMG_3448.JPG
Range Rover Evoque s davom jednoducho nesplynie. Našťastie.

Rad Range Rover Evoque navyše svojim štylistickým poňatím významne ovplyvnil nielen Range Rover štvrtej generácie, ale hlavne nový Range Rover Sport. Vozidlá Evoque pre našich čitateľov nie sú ničím neznámym, pretože sme už testovali väčšinu dostupných verzií. Vôbec prvým bol už na prelome roku 2011 Range Rover Evoque SD4, podrobnejšie predstavenie tohto modelu nájdete tiež v testoch najlacnejšej varianty Range Rover Evoque ED4 a naopak veľmi dobre vybaveného prevedenia Range Rover Evoque TD4.

Ovšem vašej pozornosti by nemali uniknúť ani testy vozidiel limitovanej edície Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow a benzínovej špeciality Range Rover Evoque Si4. V tomto teste sa preto zameriame hlavne na špecifiká skúšaného vozidla, najmä potom na spolužitie s novou deväťstupňovou prevodovkou.

Uvidíte dvojmo…

...keď sa pozriete do cenníka s paletou verzií modelu Range Rover Evoque. V ponuke totiž dominujú dvojky, k dispozícii sú dve karosérie (päťdverový hatchback a trojdverové Coupé), dvojica stupňov výbavy Pure a Dynamic/Prestige (ceny takmer zhodné, rozdiel len v zameraní na športovosť, alebo komfort) a dva motory, hoci v niekoľkých výkonnostných verziách.

IMG_3439.JPGIMG_3442.JPGIMG_3459.JPG
Evoque v najsilnejšej naftovej verzii a s deväťstupňovým automatom

Zástancovia benzínu majú jedinú voľbu v podobe zážihového dvojlitra Si4 s výkonom 240 koní (177 kW) v kombinácii s automatickou prevodovkou. Vznetové agregáty reprezentuje vydarený štvorvalec 2,2 l pôvodom z dielní tandemu Ford/PSA dodávaný vo verziách TD4 a SD4 s výkonom 150, resp. 190 koní (110 kW a 140 kW) a krútiacim momentom 400/420 Nm, ktorý je možné v oboch prípadoch kombinovať s manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. Taký tuctový motor v Range Roveri? Fuj! Ale racionálne vzaté, prečo nie, motor má kultivovaný chod a nudiť sa s ným nebudete.

Všetky vozidlá Evoque sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies, pričom výnimku predstavuje "ekologické" prevedenie ED4 s úžasnými papierovými hodnotami spotreby, ktorá je analogickým pokračovaním staršieho modelu Land Rover Freelander ED4. Verzia ED4 tvorí základ ponuky typu Evoque a je v ponuke iba s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Motor 2,2 l má v tomto prípade výkon 150 koní (110 kW), ale krútiaci moment znížený na 380 Nm.

Za zmienku stojí pri rade Evoque nepreberná škála možností kombinácií sfarbenia karosérie, strechy a interiéru, ako aj elektronických komfortných sústav, ktorých úroveň a rozsah drží Evoque aj po rokoch výroby stále na úrovni doby. K dispozicii tak je aj stráženie mŕtvych uhlov zrkadiel a nechceného opustenia jazdného pruhu, samočinný parkovací asistent, adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá alebo obvodový kamerový systém. Za všetko si ale Land Rover necháva riadne zaplatiť, ale o tom v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY